Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - با حضور مديرشعب بانک مسکن، مدير کل آموزش و پرورش، معاون نوسازي مدارس فارس و جمعي از خيرين و مسوولين عمليات اجرايي آموزشگاه 6 کلاسه روستاي خانه خميس سفلي در حوزه آموزش و پرورش ناحيه يک شيراز آغاز شد.
شبکه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| با حضور مديرشعب بانک مسکن، مدير کل آموزش و پرورش، معاون نوسازي مدارس فارس و جمعي از خيرين و مسوولين عمليات اجرايي آموزشگاه 6 کلاسه روستاي خانه خميس سفلي در حوزه آموزش و پرورش ناحيه يک شيراز آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي بانک مسکن، در اين مراسم علي کمالي مدير شعب استان فارس از نقش مردم مناطق عشايري و روستايي طي انقلاب و دفاع مقدس و همچنين تاثير اين بانک در ارايه تسهيلات رفاهي در مناطق کم برخوردار استان سخن گفت و در اين باره افزود: در آستانه 80 سالگي تاسيس بانک مسکن برحسب وظيفه اجرايي که بايد شرايط رفاهي براي مردم استان که در واقع سپرده‌ هاي آنها در نزد بانک است ايجاد کنيم، هيأت مديره بانک مسکن تصميم بر احداث يک واحد آموزشي در فارس نيز گرفت که با تبادل نظر با اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، روستاي خانه خميس سفلي انتخاب شد که اميدواريم تا آغاز سال تحصيلي آينده آماده بهره برداري شود. وي همچنين تشريح کرد : البته در زمينه خدمات رساني به مردم ما پيشتاز هستيم که در اين راستا فقط 36 هزار واحد مسکوني روستايي با تسهيلات کم بهره اين بانک احداث شده و حدود 60 درصد تسهيلات ساخت مسکن در فارس را بانک مسکن فراهم ساخته که مورد تاييد و تکريم مسوولين استان نيز بوده است .
کمالي عنوان نمود : از آنجا که بانک مسکن طي سال هاي اخير بيش از 18 پروژه احداث مدرسه را در دستور کار قرار داده است ، از اين تعداد 10 باب مدرسه تا کنون در مناطق محروم کشور به بهره برداري رسيده است.
نجفي مدير کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به نورانيت وجود خيرين مدرسه ساز که عشق به انسانيت در چشمان آنها مي درخشد، خاطرنشان کرد : دو عنصر در وجود خيرين به هم گره خوردند که با گذر ايام هرگز فراموش نشده و از بين نمي ورند، عنصر اول، عاطفه، محبت، اخلاق، گذشت و کار نيک وعنصر دوم بصيرت، معرفت و آگاهي که نتيجه آن، اين اعمال خير ي است که امروزه شاهد آن هستيم که استان را از حيث مدرسه سازي در سطح ممتازي در کشور قرار داديد، که زبان قاصر از ستايش بوده و مکنونات قلبي قادر به تکريم از اين خيرين نيست.
مدير کل آموزش وپرورش با تقدير از همت مسوولين بانک مسکن استان گفت : علي رغم تعريف ظاهري که بانکها بايد مرکزاقتصادي و مالي باشند ، گرايش آنها به امور اجتماعي وفرهنگي بيانگر تعهد اجتماعي و مسووليت قلبي است که بجاي تمايل به سود دهي ، بدنبال مسايل معنوي و ترويج سواد ودانش هستند، که اين امر نيز با عث افتخار بوده و خوشبختانه در حال ترويج است.
نجفي با اشاره به پيشرفت هاي علمي و اجتماعي فرزندان روستاي خانه خميس که در پرتو توجه به علم ودانش از سوي اهالي محقق شده تاکيد کرد : وجود دهها وکيل و حقوقدان و معلم در اين روستا نشانگر پويايي و قابليت دانش است که مردم دريافتند ترقي فرزندان، در گرو توجه به آموزش وپرورش است و برخلاف برخي مناطق که در آنها خبري از تلاش و تکاپو در راستاي آموزش نيست، در اينجا سعي و کوشش براي علم آموزي مي درخشد و از طرفي حق دانش آموزان است که در مدارس بهينه و باکيفيت تحصيل نمايند که ساخت آنها با استاندارد هاي امروزي، به تنهايي از عهده دولت بر نمي آيد و همت، اهتمام خيرين را مي طلبد که در اين راستا بخش عمده اي از مدارس را مردم و نهادها خارج از آموزش و پرورش ساختند که جاي تجليل و تکريم از آنها را دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۵۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است

مهدی نوید ادهم   در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان، این استان را استانی با موقعیت استثنایی در نظام حکمرانی کشور عنوان کرد و گفت: این استان دارای فرصت‌ها و تهدیدهای متعددی است.

وی مهمترین فرصت‌های سیستان و بلوچستان را نیروی انسانی، منابع و تاریخ پر افتخار این استان بیان کرد و افزود: تهدید عدم توسعه یافتگی استان و رنج مضاعف مردم در این مقوله را نیز نباید فراموش کرد.

رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: آموزش و پرورش نقاط آسیب پذیری دارد که یکی از مصادیق آن در سیستان و بلوچستان فاصله معنادار شاخص‌های مختلف آموزشی و تربیتی با میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: این کمیسیون با هدف کمک به شاخص‌های آموزشی و تربیتی و فضاها، کارگروه خاص سیستان و بلوچستان را تشکیل داده و به دنبال بهره‌گیری از ایده‌ها، اندیشه‌ها، افکار و برنامه‌های همه صاحب نظران در مسیر توانمندسازی نیروی انسانی و کمک به مدارس این استان خواهد بود.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: یکی از بدیهیات در مسیر تحقق اهداف مدرسه یاری، لزوم هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ورود خیرین و گروه‌های جهادی در مناطق و شهرستان‌ها با هدف رعایت عدالت در این مقوله خواهد بود.

وی گفت: موضوع مهم و مورد انتظار خیرین در هر منطقه و شهرستانی، مشارکت، همراهی و پای کار بودن مردم در کنار آنان خواهد بود تا مقوله حضور خیرین عزیز اثربخش‌تر از گذشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر
  • نوبخت سالروز تاسیس سپاه را تبریک گفت
  • سالروز تاسیس رادیو فردا
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در طی ۳ سال