Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@12:15:57 GMT

جام ملتها فرصت پرواز جوان اول تیم کی روش

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۰۶۴۰۲

مهدی ترابی یکی از نزدیک ترین بازیکنان به ترکیب ثابت تیم ملی است درست مثل مجید حسینی در جام جهانی که با یک شانس مسیر فوتبالش را تغییر داد.

به گزارش تابناک ورزشی، ترابی که برای بازی در بال راست و چپ مد نظر کارلوس کی روش است و در سایپا هم در همین نقش بازی کرده است بعد از ورود به میدان ارایه گر بازی خوب و جنگنده ای بود تا به کارلوس کی روش نشان دهد تشنه بازی در ترکیب ثابت تیم ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بی شک مهدی ترابی در جام ملت های آسیا خیلی به کار تیم ملی خواهد آمد چرا که یک جانشین خوب و پرانرژی است و بعد از ورود به میدان با سرعت بالای خود می تواند استحکام هر خط دفاعی را با چالش مواجه کند. او برای بازی در بال چپ باید با وحید امیری رقابت کند و در بال راست هم یکی دو گزینه برای بازی مد نظر هستند. رامین رضاییان و علیرضا جهانبخش که البته علیرضا به دلیل مصدومیت در بازی های ابتدایی تیم ملی غایب خواهد بود.

با وجود بازیکنانی چون مهدی ترابی باید گفت تیم ملی هم یک تیم خوب در زمین دارد و هم یک تیم خوب بیرون از زمین. قابل پیش بینی است مهدی ترابی با توجه به توانمندی هایش شانس بازی در ترکیب تیم ملی را به دست بیاورد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ترابی تیم ملی جام ملتها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جوانگرایی» در تیم ملی فوتبال ایران چه زمانی صورت خواهد گرفت؟

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران با حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ یکی از تیم‌های مُسن این رقابت‌ها نام گرفت. شاگردان امیر قلعه نویی پس از لبنان با میانگین سنی حدود ۳۰ سال دومین تیم پیر مسابقات بودند و همین موضوع انتقادهای زیادی را علیه سرمربی تیم ملی بابت عدم استفاده از بازیکنان جوان به دنبال داشت.

سرمربی جدید تیم ملی در فهرست جدید خود برای دو دیدار با ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ با دعوت از ۱۵ بازیکن جوان میانگین سنی تیم ملی را از ۲۹ سال به ۲۶ سال رسانده که نوید از تغییر نسل در تیم ملی می‌دهد و امیر قلعه نویی اعلام کرده که جوان گرایی در تیم ملی باید با شیب ملایم صورت پذیرد.

حمید درخشان پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با جوان گرایی در تیم ملی اظهار داشت: اتفاق مثبتی را از سوی سرمربی تیم ملی شاهد بودیم، بازیکنانی که از لیست تیم ملی خط خورده‌اند جز بهترین‌ها بودند و باید از آنها بابت سال‌ها حضور در تیم ملی تقدیر و قدردانی شود.

بازیکنان جوان باید قدر پیراهن تیم ملی را بدانند

او ادامه داد: بازیکنان جوانی که به تیم ملی اضافه شده‌اند باید بدانند که چه پیراهن مقدسی را بر تن کرده‌اند و باید به گونه‌ای عمل کنند تا جانشینان شایسته‌ای برای بازیکنان خط خورده باشند. زمانی که هر کدام از این بازیکنان جوان برای تیم ملی به میدان می‌روند باید تمام وجود خود را در زمین بازی بگذارند.

نفرات جدید ابتدا باید در دیدارهای دوستانه محک بخورند

کارشناس فوتبال تصریح کرد: ما متأسفانه یک راهی را برای رفتن انتخاب می‌کنیم خیلی دوست داریم در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسیم. زمانی که ما این تعداد بازیکن جوان به تیم ملی دعوت می‌کنیم باید به این فکر کنیم آیا بازی‌های دوستانه‌ای وجود دارد تا این جوانان محک بخورند یا نه؟ دیدار با ترکمنستان دو دیدار رسمی برای ایران تلقی خواهد شد و هیچ مربی‌ای ریسک این را نخواهد کرد که از تعداد زیاد بازیکن جوان در ترکیب خود استفاده کند.

زمانی می‌توانیم از تغییر نسل صحبت کنیم که ۶۰ درصد از ترکیب تیم را بازیکنان جوان تشکیل دهند

درخشان خاطرنشان کرد: ما در دیدار برابر ترکمنستان نباید انتظار تغییر زیاد در تیم ملی نسبت به دیدارهای گذشته داشته باشیم. ما هر زمان که توانستیم ۶۰ تا ۷۰ ترکیب تیم ملی را از بازیکنان جوان تشکیل دهیم در آن زمان می‌توانیم بگوییم که تغییر نسل صورت گرفته است، اگر از یک یا دو بازیکن جوان در ترکیب استفاده شود نمی‌توان گفت که در تیم ملی تغییری شکل گرفته است.

مقدماتی جام جهانی فرصت خوبی برای سنجیدن بازیکنان جوان است

او افزود: بازی‌های مقدماتی جام جهانی فرصت خوبی برای تغییرات در تیم ملی است و سرمربی این شانس را دارد تا کیفیت بازیکنان جوان را بسنجد. از اینکه تعداد زیادی از بازیکن جوان به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند اتفاق بسیار خوبی است اما تا زمانی که این بازیکنان در زمین بازی به کار گرفته نشده‌اند نمی‌توان عیار تیم ملی را سنجید.

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: از اینکه بخواهیم خیلی سریع تیم ملی را جوان کنیم مسلماً تبعات زیادی خواهد داشت و یک جاهایی با مشکل رو به رو می‌شویم. ما باید از ۴، ۵ سال پیش به فکر جوان گرایی در تیم می‌بودیم تا اکنون تیمی با میانگین سنی ۲۴، ۲۵ سال داشتیم.

باشگاه‌ها باید ریسک پذیری خود بابت استفاده از بازیکنان جوان را بالا ببرند

درخشان در پایان تصریح کرد: باید زیر ساخت‌های باشگاه‌ها در ایران اصلاح شود تا بازیکنان جوان ابتدا در تیم‌های باشگاهی و لیگ محک بخورند و سپس وارد تیم ملی شوند اگر دعوت از بازیکنان جوان فقط به منظور کاهش میانگین سنی در تیم ملی است سودی برای ما نخواهد داشت و حتماً باید این بازیکنان در تعداد زیادی از دیدارهای دوستانه بازی کنند. باشگاه‌ها باید ریسک پذیری خود را افزایش دهند و از بازیکنان جوان در ترکیب تیم‌های خود استفاده کنند تا شاهد رشد فوتبال در کشور باشیم.

کد خبر 6059488

دیگر خبرها

  • کلوزآپ: عملکرد تیم ملی آینده در فیفا دی مارچ
  • «جوانگرایی» در تیم ملی فوتبال ایران چه زمانی صورت خواهد گرفت؟
  • تاج‌گذاری در ترکیب سه‌شیرها؛ انگلیس با جود بلینگام رهبری جدید دارد
  • بازگشت یک ستاره به تمرینات پرسپولیس
  • قلعه‌نویی و فرصت به یک بازی اولی دیگر
  • ترکیب ایران برای بازی با ترکمنستان مشخص شد/ حسینی جای بیرانوند را گرفت
  • ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان
  • ترکیب ایران برابر ترکمنستان (احتمالی)
  • جانشین سردار آزمون کیست؟
  • ترکیب احتمالی ایران با معرفی جانشین آزمون