Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز از پارک علم و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ، هیجدهمین دوره مسابقات جهانی «محاسبات ذهنی با چرتکه» در شهر کوالالامپور مالزی با حضور 733 کودک از 24 کشور جهان در حالی برگزار شد که کودکان ایرانی عنوان قهرمان قهرمانان این مسابقات را کسب کردند.
مرضیه افخم روز سه شنبه درآیین تجلیل ازکودکان نخبه و تیم اعزامی به هجدهمین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه در شهر کوالالامپور با تبریک و تقدیر ویژه از افتخار آفرینی تیم اعزامی به این دوره مسابقات در کشور مالزی، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور درحال توسعه دراین امور دنباله دار و مهم قدم گذاشته و حضور فراگیران ما در این عرصه خود گویا این است که مغز چطور می تواند رشد پیدا کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ازطرفی این نوع از علم به نوعی با عرفان هم درهم آمیخته و فراگیران پس از مدتی متوجه می شوند که هدف تنها آموزش محاسبات ریاضی نیست و صاحب آفرینش این نوع پرورش را در طبیعت انسان برنامه‌ریزی کرده است.
این دیپلمات کشورمان در مالزی،به اهتزار درآمدن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را برای کارگزاران حوزه دیپلماتیک ارزشمند و باعث افتخار دانست و گفت: این حس خوب همان بخشی است که در حوزه دیپلماتیک به عنوان حوزه های جدید توانمندی کشور ها ازآن یاد می شود، از این رو دیپلمات ها دیگر از روی اصول کتاب با یکدیگر مذاکره نمی کنند.
افخم در عین حال گفت: دیپلماسی اکنون مربوط به توانمندی کشورهاست در واقع جایی که جوان ها، نوجوان ها و پرچم کشور بتواند بدرخشد و درعرصه های موفقیت گام بردارند و بر اساس آن بتوان وجهه ای مطلوب برای کشور ایجاد کرد.
وی درعین حال تصریح کرد: امروز خوشبختانه ایران و ایرانی در اقصی نقاط دنیا با دستاوردها و توانمدیهایی که دارد می تواند حرفی برای گفتن داشته ودرعرصه جهانی و درزمینه های علمی و دیگرعرصه ها بدرخشد.
افخم ابرازامیدواری کرد: این رویداد ها بصورت مستمر تداوم داشته باشد تا ما بتوانیم به عنوان کارگزاران ایرانی از آنها به نحو شایسته استقبال و تقدیر بعمل آوریم.
وی در ادامه کشف استعدادهای خوب را یک اکتشاف بزرگ دانست و ابرازامیدواری کرد تا سالهای آینده نیز مانند امسال این تیم و همراهان افتخارآفرینی کنند.
سفیرایران درمالزی با قدردانی مجدد از مخبریان مدیرعامل موسسه کودکان هوشمند و تیم همراه ، اظهار داشت: این حس خوب همان بخشی است که در حوزه دیپلماتیک به عنوان حوزه های جدید توانمندی کشور ها ازآن یاد می شود از این رو دیپلمات ها دیگر از روی اصول کتاب با یکدیگر مذاکره نمی کنند.
** مخبر : ایران برای دومین بار قهرمان شد
مدیرعامل موسسه کودکان هوشمند با بیان اینکه کودکان نخبه ایران عضو این موسسه به عنوان نمایندگان جمهوری اسلای ایران در مسابقات محاسبات ذهنی در مالزی که با عنوان pama2018 در شهر کوالالامپور برگزار شده بود توانستند قهرمان قهرمانان جهان شود.
روح الله مخبریان افزود: در این رقابت‌ها تیم ایران با ۳۵ کودک و نوجوان ایرانی حاضر شده و در بین 733 نفر از ۲۴ کشور جهان برای بار دوم عنوان قهرمان قهرمان را هجدهمین دوره از این رقابت‌ها به عنوان معتبرترین رقابت‌های محاسبات ذهنی با چرتکه بدست آوردند.
وی یادآورشد: سال گذشته هم تیم موسسه کودکان هوشمند به نمایندگی از ایران در مسابقات آفریقای جنوبی شرکت کرده و قهرمان هفدمین دوره شده بودند.
در این مسابقات جهانی که بزرگترین رویداد محاسبات ذهنی جهان محسوب می‌شود نمایندگان تایوان، مالزی، تایلند، کانادا، هنگ‌کنگ، آمریکا، آفریقای جنوبی، ویتنام، کره جنوبی، لبنان، عربستان سعودی، استرالیا، هند، روسیه، چین، قزاقستان، امارات، ازبکستان، مصر، تاجیکستان، یمن و ایران حضور داشتند.
چرتکه وسیله‌ای قدیمی است که از صدها سال قبل از میلاد حضرت مسیح برای انجام محاسبات به کار می‌رود.
از چرتکه برای انجام چهار عمل اصلی ریاضی(جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) استفاده می شود و حتی می‌توان آن را برای محاسبه ریشه دوم و سوم اعداد نیز به کار برد.
کارشناسان حوزه آموزش از جمله مزایای یادگیری چرتکه را توسعه و استفاده از تمام مغز، بهبود سرعت و دقت، بهبود حافظه، ارتقای خلاقیت و تمرکز، بهبود اعتماد به نفس، قادر ساختن دانش آموزان به حل مسائل ریاضی در زمان کوتاه و بهبود قدرت تخیل افراد به ویژه در کودکان و نوجوانان می دانند.

156 / 156 مسابقات محاسبات ذهنی با چرتکه مرضیه افخم مالزی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مسابقات محاسبات ذهنی با چرتکه مرضیه افخم مالزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۷۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش‌های دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، جدیدترین گزارش‌های تخصصی، فنی و تحلیلی دیوان محاسبات کشور پیش از مهلت مقرر تدوین و در اختیار مسؤولان و تصمیم‌گیران اقتصادی کشور قرار گرفت.

این مجلدها شامل «گزارش تحلیل عملکرد منابع و مصارف عمومی»، «گزارش تحلیلی تخصیص اعتبارات مصارف عمومی دولت»، «گزارش سهام شرکت‌های دولتی به صندوق‌های بازنشستگی و بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت اجرای تکالیف قانونی» و «گزارش عملکرد هدفمندی یارانه ها» است.

کد خبر 6080673 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور
  • درخشش شطرنج‌ بازان خراسانی در مسابقات قهرمانی رده‌ های سنی کشور
  • مسابقات کاراته در بالاترین سطح و کیفیت در همدان برگزار شد
  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • کشتی ایران چگونه «آقای» آسیا شد/ امید به درخشش در المپیک با «طلا»
  • درخشش شطرنج‌بازان خراسانی در مسابقات قهرمانی کشور
  • درخشش کاراته کا‌های مازندرانی در مسابقات قهرمانی کشور
  • پارک فناوری پردیس به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • گزارش‌های دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • «سودهای فرضی و هزینه‌های واقعی» واکنش به پاسخ ایران/ محاسبات رژیم‌صهیونیستی، وقتی یک «قمارباز احمق» در رأس آن قرار دارد