Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-18@01:31:04 GMT

مهم ترین وقایع اقتصادی سال ۲۰۱۸ چه بود؟

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۰۸۴۸۲

مهم ترین وقایع اقتصادی سال ۲۰۱۸ چه بود؟

به گزارش جهان نيوز، جنگ تجاری بین آمریکا و چین یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین وقایع اقتصادی سال گذشته بود. علاوه بر ریزش سنگین بازارهای بورسی و کاهش ارزش ارزهای نوظهور در برابر دلار، این تحولات باعث کاهش بهای نفت و طلا نیز شد به گونه ای که هر اونس طلا برای تحویل فوری در سال ۲۰۱۸ با کاهش ۳۴.۲ دلاری مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر بشکه نفت برنت و اوپک نیز به زیر ۶۰ دلار رسید و در آخرین دور معاملات به ترتیب به ازای ۵۳.۸۰ و ۵۳.۹۲ دلار مبادله شدند.
  در سال ۲۰۱۸ ارزش دلار در برابر بسیاری از ارزهای مهم خارجی افزایش یافت به گونه ای که پوند انگلیس ۶.۰۳ درصد، لیر ترکیه ۲۸.۰۱ درصد و روپیه هند ۸.۸۲ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست دادند.

سال گذشته هم چنین سال بدی برای کسب و کارها بود به گونه ای که زیان شرکت های سراسر جهان معادل ۱۹ تریلیون و ۹۳۲ میلیارد دلار برآورد می شود. بانک مرکزی آمریکا در سال گذشته چهارمرتبه نرخ بهره را افزایش داد و با رسیدن نرخ بهره به ۲.۵ درصد، بسیاری از شرکت های مطرح بورسی با ریزش سنگین در نمادهای خود مواجه شدند به گونه ای که ارزش سهام فیس بوک ۲۹.۵۱ درصد، سهام آلفابت  ۷.۶۲ درصد و اپل ۱۲.۶۳ درصد کاهش یافتند. آمازون برخلاف رقیبان خود سال موفقی را پشت سر گذاشت و ارزش نماد آمازون ۱۴.۲۱ درصد رشد کرد.

پیشتر بلومبرگ در گزارشی نوشته بود به دنبال ریزش سنگین بازارهای بورس در سراسر جهان، ثروتمندان جهان بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده اند که در این بین ثروت جف بزوس، مدیرعامل آمازون و ثروتمندترین فرد جهان با ۵۳ میلیارد دلار کاهش از ۱۶۸ میلیارد دلار به ۱۱۵ میلیارد دلار رسیده است.

منبع: ایسنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بی‌سابقه شِکِل واحد پول اسرائیل

ایران در ۱۴ آوریل به‌عنوان تنبیه حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق صد‌ها پهپاد و موشک بالستیک به سمت این رژیم پرتاب کرد و آن را به بزرگترین حمله پهپادی انجام شده توسط هر کشوری تبدیل کرد.

شِکِل هفته گذشته به دلیل ترس از قریب‌الوقوع بودن پاسخ ایران پس از حمله هوایی مشکوک رژیم صهیونیستی به محوطه سفارت ایران در سوریه در اول آوریل کاهش یافت.

شاخص سهام تل آویو روز یکشنبه ۰.۳ درصد و در روز دوشنبه اندکی افزایش یافت، اما در اواخر روز سقوط کرد. قیمت اوراق قرضه نیز تا ۰.۶ درصد کاهش یافت.

منبع: ایسنا

tags # اسرائیل سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۸ فروردين
  • ریزش بی‌سابقه شِکِل واحد پول اسرائیل
  • ریزش قیمت بیت‌کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟
  • ریزش بیت‌ کوین ادامه دارد؟
  • ریزش بیت کوین ادامه دارد؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۷ فروردين
  • بازار رمزارزها / ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
  • ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟