Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@07:08:33 GMT

یادی از استادی که جهانی از تواضع بود

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۰۹۲۹۹

یادی از استادی که جهانی از تواضع بود

پایگاه خبری جماران، "انصاری شیرازی" یک نام تنها نیست، بلکه مرحوم آیت الله آقای انصاری شیرازی(ره)؛ یک "کوه راسخ"در شرح صدر بود، یک "آسمان" معنویت بود، یک توده بزرگ از "ابرهای پیوسته" برای بارش فیض الهی بر تشنگان معارف الهیه بود، یک "دریای مواج" در دانش و علوم اهل بیت(ع)بود وخلاصه یک "استاد بی نظیر" برای مثل منِ طلبه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همیشه منتظر ساعت ۴ عصر بودم تا روانه مسجد سلماسی (همانجا که محل تدریس امام راحل بود) شده و ملاقات استاد عزیزم را باز یابم. از او در این محفل؛ دو جلد (۷ و ۶) اسفار ملاصدرا که در الهیات به معنی الاخص است را فرا گیرم. او با اینکه منبری یک پله و کوچک کنارش بود ، ولی روی زمین می نشست و تکیه به ستون می داد و از "خدا" برای مان می گفت. اما شوق دیدارش را روزانه ساعت ۱۱ داشتم که محفل خصوصی در منزل محقر و با روحش برای عده ای انگشت شمار داشت.

استاد در آن ساعت؛ روایات معاد- کتاب بحارالانوار علامه مجلسی - را تدریس می نمود. درسش، واقعا درس بود ... دانش آموزی وسیعی داشت، گاه ذکر خاطرات مهمی از گذشته حوزه داشت، معنویت داشت، گاه اشک چشمش را به همراه داشت، اشعار با حال حافظ و مولوی داشت و از همه مهمتر؛ درسش، بیشترین تعظیم و عرض ارادت به ائمه(ع) خصوصا نسبت به مقام امیرالمومنین(ع) داشت. خدا می داند با چه عشقی نام مولا را می برد و شمع وجودش ؛ "نور می گرفت و نور می داد و آب می شد ...".

بله؛ او در عین اینکه یک حکیم عقل گرا و فیلسوف برهان نشین بود، اما در مورد حضرت امیر(ع)، "قنبر" وار و "صعصعه" گون و "مالک" مرام؛ "فانی محض" در علی (ع) بود.

در پایان دلنوشته ام، فراموش نکنم که بنویسم، او "عاشق امام خمینی" بود و با امضاء بر تایید مرجعیت امام در سال ۴۲ ، آماده زندان و تبعید و حتی شهادت شد و البته از آن سوی هم ، مورد عنایت خاص حضرت امام بود، نه تنها به فرزندش "احمد" سفارش کرده بود زانوی شاگردی در محضر ایشان زند، بلکه بعد از پیروزی انقلاب، برای دیدارش نماینده ویژه به صورت مرتّب اعزام می نمود.

استاد عزیز ما در ۱۴ دی۱۳۹۳ به جوار رحمت الهیه سفر کرد و شاگردان و مریدانش را در غم پایان ناپذیری تنها گذاشت.

همانطوریکه حیات آیت الله شیرازی همه اش درسِ حکمت و عرفان و اخلاق بود ، رحلتش هم درسی دیگر شد ؛

آنجا که وصیت کرد به تابوت من بنویسید: "نوکر امام حسین (ع) مُرد" .

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام حسین امام راحل انقلاب زندان مسجد جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محراب تا معراج در شب های لیالی قدر از رادیو گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ صدای گلستان در شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) با ویژه برنامه «ساعت دل دادگی» از ساعت ۲۲:۰۰ به مدت ۲۴۰ دقیقه به تهیه کنندگی شهده شاکری نژاد، گویندگی مریم ملانوروزی با هدف معرفی ابعاد شخصیت مولی الموحدین حضرت علی (ع)، تشریح ویژگی‌های اخلاقی و انسانی آن حضرت، مناجات خوانی، سخنرانی، قرائت دعای افتتاح، جوشن کبیر و... روی آنتن می‌رود.

در شب دوم از شب‌های قدر این برنامه به تهیه کنندگی و گویندگی زهرا حسن زاده به مدت ۲۴۰ دقیقه از ساعت ۲۲:۰۰ به بیان شرح حال و لحظه شهادت آن حضرت پخش می‌شود.

«ساعت دل دادگی» در شب سوم نزول قرآن به تهیه کنندگی سیف الله صادقی، گویندگی ارمغان سرایداری، ساعت ۲۲:۰۰ به مدت ۲۴۰ دقیقه به بیان اندیشه‌های امام علی (ع) در عرصه‌های حکومت، عدالت و امامت، مناجات خوانی، سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر و... می‌پردازد.

رادیو گلستان همچنین در روز دوشنبه ۱۳ فروردین روز شهادت حضرت امام علی (ع) از ساعت ۰۹:۰۰ به مدت ۱۲۰ دقیقه با ویژه برنامه «محراب تا معراج» به تهیه کنندگی رابعه اخلومدی وگویندگی حسین عاشور با پرداختن به زندگی حضرت علی (ع)، دستگیری از مستمندان، کمک مومنانه، دعوت از کارشناسان مذهبی و ... روی آنتن می‌رود.

دیگر خبرها

  • ترتیل و تندخوانی جزء هجدهم قرآن
  • «فرسایش خاک در ایران» سه برابر میانگین کشورهای آسیایی و 20 برابر میانگین جهانی! - استاد دانشگاه یزد: ایران در رده پنجم از نظر ثروت منابع طبیعی جهان قرار دارد
  • «صبح تبریز»؛ با یاد شهریار عدل
  • محراب تا معراج در شب های لیالی قدر از رادیو گلستان
  • ترتیل و تندخوانی جزء هفدهم قرآن
  • پیش‌بینی استاد دانشگاه امام صادق از تورم امسال
  • تواضع،خوش اخلاقی و مهربانی سه مولفه برای محبوب شدن انسان‌ها است
  • ترتیل و تندخوانی جزء شانزدهم قرآن
  • مراسمی به مناسبت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی برگزار می‌شود
  • رذایل اخلاقی در دنیا علاج نشوند در آخرت سبب هلاکت ما می شوند