Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادپور، با اشاره به اجرای بالغ بر سه هزار هکتار طرح آبخیزداری در لرستان، گفت: توسعه طرح های آبخیز داری بستر مقابله با فرسایش خاک و جلوگیری از بروز سیلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، احمد مرادپور، امروز(12 دی) در بازدید از طرح های آبخیزداری خرم آباد و شهرستان چگنی، افزود: اجرای طرح های آبخیزداری  از مهم ترین راه های مقابله با خشکسالی های مستمر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان،  افزود: اجرای طرح های آبخیزداری همچنین بستر برون رفت از مشکل کم آبی و مقابله با فرسایش خاک است.

 

وی با اشاره به اینکه بالغ بر سه هزار هکتار طرح آبخیزداری در استان اجرایی شده است، اظهار داشت: این طرح ها با هدف جلوگیری از بروز سیلاب و فرسایش خاک، جمع آوری رواناب ها و تغذیه سفره های آب زیرزمینی اجرایی شده اند.

 

مرادپور، با بیان اینکه آب و خاک بزرگترین سرمایه ارزشمند کشور دانست و بیان کرد: 16 حوزه آبخیز در استان شناسایی شده و عملیات آبخیزداری در این حوزه ها در دست اقدام است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، تصریح کرد: همچنین در شهرستان چگنی 13 هزار و 600 هکتار و با پیشرفت فیزیکی 75 درصد بیولوژیکی و 50 درصد ترویجی در ست اجرا است.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: حماسه 9 دی 9 دی فتنه 88 گرامیداشت حماسه 9 دی کرمان نهم دی روز بصیرت آیت الله هاشمی شاهرودی خراسان جنوبي انقلاب اسلامی آبخیزداری خشکسالی کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت حادثه در خط انتقال آب به کاشان چه بود؟

فرماندار شهرستان کاشان علت حادثه خط انتقال آب به کاشان را تشریح کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، محمدشریف زارعی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به حادثه در مسیر خط انتقال آب زاینده‌رود به کاشان اظهار داشت: با اعلام حادثه برروی خط انتقال زاینده‌رود، با هماهنگی مدیریت بحران شهرستان، کاشان اکیپ‌های امداد و حوادث به محل حادثه خطوط انتقال آب زاینده‌رود به کاشان اعزام شدند.

زارعی در بیان جزئیات اقدام صورت گرفته و حادثه ناشی از این اقدام غیرمجاز در شهرستان کاشتن ابراز داشت: متاسفانه عملیات حفاری غیرمجاز در منطقه یزدآباد فین شهر کاشان با استفاده از بیل مکانیکی موجب بروز این حادثه شد.

وی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی آبفای کاشان تاکید کرد: با توجه به اینکه نوع این حادثه می‌توانست سبب قطع آب شهروندان شود، شرکت آبفا از ساعت 14 تا ساعت 21 به صورت مستمر برای رفع این حادثه تلاش کرد و شب گذشته آبگیری آن آغاز شد.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان تصریح کرد: علت جاری شدن سیلاب نیز قطر بالای لوله انتقال بوده که خوشبختانه جریان آب خسارتی به شهروندان نداشته است و در حال حاضر آبگیری خط زاینده رود در حال انجام است.

حادثه مرگبار برای پسر جوان در ایستگاه متروی سرسبز

زارعی در بیام علت بروز چنین حوادثی در شهرستان کاشان تاکید کرد: عدم رعایت حریم خطوط انتقال آب، یکی از دلایلی است که باعث افزایش حوادث در طول این مسیر می‌شود و لازم است در این زمینه پیش‌بینی لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان/ خاله ۱۴ساله جان باخت
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • علت حادثه در خط انتقال آب به کاشان چه بود؟
  • نرخ بالای هدررفت آب در سیلاب‌ها / تعارض منافع مانع اجرای آبخیزداری در کشور
  • کاسه غبار در دهه ۳۰ میلادی
  • ضرورت مقابله با هرگونه افزایش قیمت خارج از قانون در البرز
  • قطع آب شرب شهر کنارک در پی بروز سیلاب
  • پروژه های آبخیزداری قدرت تخریب سیلاب در جنوب کرمان را کاهش داد