Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- اعضای یک خانواده در منطقه یوگیاکارتا اندونزی در هر ماه بیش از 800 خفاش شکار می‌کنند و معتقدند این حیوانات برای درمان بیماری‌ها مفید هستند.

به گزارش فرارو، پدر و پسر خانواده سوکورواتی که سال‌های زیادی است در این کار فعالیت می‌کنند با رفتن درون غارها و ارتفاعات صعب العبور و گذاشتن تور اقدام به شکار خفاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها بر این باورند که گوشت خفاش آسم و مشکلات تنفسی را بهبود و درمان می‌کند. این خانواده هم از این راه کسب درآمد می‌کنند و هم از اینکه می‌توانند به بیماران کمک کنند به خود افتخار می‌کنند.

خفاش تنها پستانداری که بال دارد و می‌تواند پرواز کند. دستان این پرنده به صورت شبکه‌ای به هم وصل است و به صورت یک بال در آمده‌است و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا تنها پستانداری باشند که واقعاً پرواز می‌کند.

خفاش‌های حشره خوار، شب‌ها غذای خود را شکار می‌کنند. اما خفاش‌های میوه خوار سحرگاه و نزدیک غروب به جستجوی غذا می‌روند. آن‌ها برای پیدا کردن میوه و شیره درختان مورد علاقه‌شان از حس بینایی و بویایی خود بهره می‌برند. خفاش جانوری اجتماعی است. آن‌ها در دسته‌های بزرگ در غارها یا روی درختان، بیتوته می‌کنند.

در اسلام گوشت خفاش حرام است. شب پره (خفاش) و طاووس و جمیع انواع كلاغ و هر پرنده اى كه مثل شاهین و عقاب و باز چنگال دارد، یا هنگام پرواز بال زدنش كمتر از صاف نگه داشتن بالش باشد، حرام است.

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: اندونزی خفاش حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد

تیمی از بیمارستان ملی پاراپلیگیکس(SESCAM) ، با همکاری محققان موسسه علوم مواد مادرید (ICMM-CSIC)، نشان دادند که چگونه دستگاه‌های کشت سلولی جدید مبتنی بر اکسید گرافن می‌توانند عملکرد ضد التهابی سلول‌های سرکوبگر میلوئید (MDSCS ) را حفظ کنند.این عملکرد می‌تواند هنگام جدا کردن سلول‌های ضدالتهابی برای درمان افراد مبتلا به بیماری اسکلروز بسیار مهم باشد.

دیگو کلمنته از محققان این پروژه می‌گوید: «برای کنترل التهاب در بیماری‌هایی مانند مولتیپل اسکلروز، سلول‌های سرکوبگر میلوئید باید حالت نابالغ خود را حفظ کنند. با این حال، هنگام استخراج از مغز استخوان و کشت در آزمایشگاه، آن ها به سرعت بالغ می‌شوند و با این کار توانایی فعالیت سرکوب‌کننده سیستم ایمنی خود را از دست می‌دهند. با این کار، این سلول‌ها برای درمان افراد مبتلا به این نوع بیماری عصبی مناسب نیستند.

در این پروژه محققان، دستگاه جدیدی بر اساس کشت سلولی ساختند که دارای پوششی از جنس ورق‌های اکسید گرافن احیا شده است. این دستگاه موجب می‌شود تا سلول‌های سرکوبگر میلوئید مغز استخوان که از حیوانات مبتلا به مولتیپل اسکلروز استخراج شده دارای شرایط بلوغ و فعالیت شبیه به سلول‌های اصلی در بدن باشد. این ابزار می‌تواند یک پشتیبان خوب برای استفاده در آینده در درمان سلولی برای مولتیپل اسکلروزیس باشد.»

در سال های اخیر نانوپزشکی به عنوان یک زمینه انقلابی برای توسعه برنامه‌های جدید پزشکی ظاهر شده است. در میان مهمترین نانومواد مورد بررسی برای کاربردهای زیست‌پزشکی، مشتقات گرافن در حال تبدیل شدن به گزینه‌امیدوارکننده برای مصارف تشخیصی و درمانی هستند. 

کونچی سرانو از محققان ICMM-CSIC این پروژه می‌گوید: «یکی دیگر از جنبه‌های جالب این تحقیق در تطبیق‌پذیری اکسید گرافن است. این کار به ما اجازه داده است تا نشان دهیم که اصلاح فیزیکوشیمیایی این نانومواد موجب می‌شود تا برخی ویژگی‌های بیولوژیکی ویژه و گاهی متضاد روی سلول‌های سرکوبگر میلوئید ایجاد شود.»

چنین مطالعه‌هایی در بخش اصلاح زیستی سلول‌های سرکوبگر میلوئید از طریق نانومواد مبتنی بر گرافن نشان می‌دهد که همه کاره بودن آن ها باعث می‌شود تا ابزارهای نانویی برای اصلاح سلول‌های سرکوبگر میلوئید در زمینه‌های مختلف پاتولوژیکی، مانند بیماری‌های خود ایمنی، مناسب شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد
  • بیماری هموفیلی قابل کنترل است
  • ساز ناکوک آلرژی در بهار
  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید
  • روباه‌ها در تمرین مس تشکیل خانواده‌ دادند!(عکس)
  • وسواس؛ بیماری سمج اما درمان‌پذیر