Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین طلوع آفتاب سال جدید میلادی در دالیان چین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 طلوع افتاب چین سال نو میلادی عکس روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهواره جاسوسی روسی از بیخ گوش ماهواره ناسا گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، در روز ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ میلادی ماهواره جاسوسی از کار افتاده روسیCosmos۲۲۲۱ و ابزار TIMED ناسا که از سال ۲۰۰۱ میلادی در حال بررسی زمین است، از فاصله بسیار نزدیک و حدود ۲۰ متری یکدیگر در مدار زمین گذشتند.

البته این تخمین اولیه بود اما تحلیل های بعدی نشان داد فاصله دو ابزار فضایی هنگام گذر از کنار یکدیگر بسیار نزدیک تر بوده است. پم ملروی معاون ناسا در این باره گفت: ما اخیرا و پس از تحلیل ها متوجه شدیم این دو ابزار از فاصله کمتر از ۱۰ متری یکدیگر گذر کرده اند. این برای ما بسیار شوکه کننده بود و ما را ترساند.

وی در ادامه افزود: اگر دو ماهواره با یکدیگر برخورد می کردند، انبوهی از زباله های فضایی در مدار زمین پراکنده می کنند و قطعات کوچک زباله با سرعت چند هزار مایل بر ساعت حرکت می کردند و ممکن بود با یک فضاپیمای دیگر برخورد و آن را سوراخ کنند. به این ترتیب جان انسان ها به خطر می افتاد.

البته چنین رویدادی فقط یک نظریه نیست. مثلا در آگوست ۲۰۲۱ میلادی ماهواره نظامی چین با یک قطعه زباله فضایی برخورد کرد که به نظر می رسد بخشی از موشک Zenit۲ باشد که روسیه در سال ۱۹۹۶ میلادی به فضا ارسال کرده بود.

هرچند برخورد ابزارهای فضایی با یکدیگر یک پدیده نادر است اما گذر آنها از فاصله بسیار نزدیک بسیار اتفاق افتاده و دلیل این امر نیز شلوغ شدن مدار زمین است. در حال حاضر حدود ۱۱۵۰۰ ماهواره دور سیاره خاکی مدار می زنند که ۹ هزار مورد آنها فعال هستند. نیمی از این ماهواره های فعال نیز به پروژه استارلینک شرکت اسپیس ایکس تعلق دارند که هر روز درحال گسترش است.

از سوی دیگر سازمان فضایی اروپا تخمین می زند حدود ۳۶۵۰۰ قطعه زباله فضایی با عرض حداقل ۱۰ سانتیمتری و بیش از ۱۳۰ میلیون قطعه با قطر کمتر از یک میلیمتر در مدار زمین وجود دارند.

کد خبر 6084062 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
  • بارسلونا در جهنم؛ آینده بلوگرانا چه می شود؟
  • کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • ۴ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • زمان دقیق طلوع ماه صورتی در ایران؛ این ماه را از دست ندهید!
  • بایدن مجوز جاسوسی بی حد و مرز از شهروندان و خارجی‌ها را امضا کرد
  • کاسه غبار در دهه ۳۰ میلادی
  • ماهواره جاسوسی روسی از بیخ گوش ماهواره ناسا گذشت