Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پایان تقویم هر سال خودرویی، معمولا به 12 ماه قبل باز می‌گردیم تا دریابیم چه مسائلی در حوزه خودروها رخ داده، چه خودروهایی به جهان اضافه شده، کدامیک برترین رتبه‌ها را کسب کرده و کدامیک دیگر بین ما نیستند.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "تاپ اسپید"، هر ساله بسیاری از خودروها از گردونه تولید خودروسازها خارج شده تا نسخه‌ای بهتر جایگزین آنها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال 2018 نیز از این قاعده مستثنی نبود و بسیاری از خودروهای این سال به تاریخ خواهند پیوست.

در آمریکا شورلت و فورد رهبران پیشرو در حذف خودروهایشان در سال 2018 به بعد هستند. هر دوی این شرکت‌ها سدان‌ها و دیگر خودروهایشان را به نفع کراس‌اوورها قربانی می‌کنند.

لینکولن هم دو مدل محبوب را وارد خط تولیدش می‌کند و کادیلاک هم بسیاری از مدل‌هایش را برای مدرنیته می‌پیچاند. آلفا رومئو، نیسان فولکس‌واگن و تویوتا نیز برای حذف یا جایگزین کردن خودروهای قدیم و جدید خود به این لیست می‌پیوندند.  به زودی مردم جهان نمی‌توانند خودروهای ارائه شده در این فهرست را در بازارهای جهان به ویژه آمریکای شمالی پیدا کنند.

آلفا رومئو c4

سدان کادیلاک ATS

شورلت سیتی اکسپرس

شورلت کروز

شورولت سونیک

فورد C- MAX هیبرید

فورد فوکوس

فورد فیستا

فورد تاروس

لینکولن MKT

لینکولن MKX

نیسان جوک

فولکس‌واگن توارگ

فولکس واگن بیتل

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: انقراض توقف تولید خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد

آژانس بین‌المللی انرژی از پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در سال جاری نسبت به سال ۲۰۲۳ با فروش ۱۷ میلیون دستگاه خودرو خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بر اساس پیش‌بینی‌های آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، فروش خودروهای هیبریدی الکتریکی و پلاگین به‌رغم کاهش رشد در بعضی بازارها، به رکورد جهانی جدیدی در سال ۲۰۲۴ رسیده است. پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۷ میلیون وسیله‌نقلیه الکتریکی باتری‌دار و خودروهای برقی هیبریدی پلاگین به فروش برسد که در مقایسه با سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی همچنین اعلام کرد که با کاهش هزینه‌ها، قیمت اکثر خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ برابر با خودروی بنزینی خواهد بود. تسلا نیز در تلاش برای حفظ سهم خود در بازار و در بحبوحه رقابت شدید رقبای چینی مانند BYD، قیمت‌ها را کاهش داد. این مدل نزدیک‌ترین رقیب تسلا به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی باتری‌دار در جهان به‌شمار می‌رود.

رشد فروش خودروهای الکتریکی در بازار جهانی

در این شرایط خودروسازان از کند شدن رشد تقاضا برای خودروهای برقی شکایت دارند که آن‌ها را مجبور به ارائه تخفیف برای رقابت می‌کند، با این حال آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که هرچند قیمت‌های پایین می‌تواند به خودروسازان آسیب برساند، بدون‌شک روند گذار را تسریع خواهد کرد. در حال حاضر فروش در بعضی کشورها بیشتر است، اما حرکت روشنی برای این گذار وجود دارد و انقلاب جهانی خودروهای برقی در حال آماده شدن برای مرحله جدیدی از رشد است.

موج سرمایه‌گذاری در تولید باتری نیز نشان می‌دهد که زنجیره تأمین خودروهای برقی در حال پیشرفت است تا برنامه‌های بلندپروازانه خودروسازان برای توسعه را برآورده کند. در نتیجه انتظار می‌رود سهم خودروهای الکتریکی در جاده‌ها به سرعت به افزایش خود ادامه دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی همچنین اعلام کرد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ فروش خودروهای هیبریدی الکتریکی و پلاگین (ترکیب موتورهای بنزینی و باتری) بیشتر از کل سال ۲۰۲۰ بوده است. این خودروها هنوز هم هنگام استفاده مقادیر زیادی کربن‌دی‌اکسید منتشر می‌کنند، با این حال در صورت استفاده صحیح گامی ضروری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند تا زمانی که زیرساخت‌های شارژ عمومی بهبود پیدا کنند.

پذیرش خودروهای الکتریکی در جهان

بعضی از کشورهای جهان بر تشویق استفاده از خودروهای الکتریکی تمرکز کرده‌اند، اما سیاست‌های مناطق مختلف جهان بسیار متفاوت است که این امر چین و کشورهای ثروتمند اروپایی را به‌طور کلی از سایر نقاط جهان از جمله ایالات متحده جلوتر قرار می‌دهد.

زمان پذیرفتن خودروهای برقی در اروپا به شدت تحت تأثیر مقررات قرار دارد، زیرا خودروسازان سعی می‌کنند از مدل‌های بنزینی و دیزلی خود سود ببرند و در عین حال از جریمه برای نداشتن فروش کافی خودروهای برقی اجتناب کنند.

با این وجود انتظار می‌رود فروش خودروهای برقی بریتانیا در سال ۲۰۲۴ برابر یا کمی بیشتر از آلمان باشد که جمعیت بیشتری دارد. بریتانیا در سه ماه اول سال ۲۰۲۳ برای اولین بار بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی اروپا بود، چراکه فروش آلمان به دلیل کاهش یارانه‌ها و توقف عمدی فروش توسط تولیدکنندگان تا سال ۲۰۲۵ و به‌دنبال وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تر در مورد میانگین انتشار دی‌اکسید کربن دچار مشکل شد. با این وجود تأخیر در تولید آلمان برای تولیدکنندگان چینی فرصت چشمگیری به‌شمار می‌رود، زیرا از سال ۲۰۲۵ تولیدکنندگان سنتی به‌طور جدی فعالیت خودروهای الکتریکی خود را آغاز خواهند کرد و عرصه رقابت تنگ‌تر خواهد شد.

کد خبر 747533

دیگر خبرها

  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • قیمت خودرو امروز ۳ اردیبهشت +جدول
  • بازیگوشی‌های خیلی بامزه یک پاندا / حیوانی که تقریبا منقرض شده بود (فیلم)
  • افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید
  • فولکس واگن تی راک؛ وارداتی جدید بازار ایران
  • شگفتی‌سازان توقف‌ناپذیر: قهرمان جهان هم قربانی شد