Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛مهدی قرائیان در جمع تولید کنندگان و گلخانه داران استان گفت:ضرورت توسعه کشت های گلخانه ای در استان با توجه به شرایط آب وهوایی پیش رو برکسی پوشیده نیست و به طور جدی در دستور کار مسئولین قرار دارد.

وی افزود: بالغ بر ۱۰۰هکتار از گلخانه های استان قابلیت تغییر الگوی کشت برای تولید محصولات باغی در خارج فصل را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرائیان در ادامه خاطرنشان کرد:اجرای سایبانهای باغی بر روی باغات موجود حداقل برای۱۰هزار هکتار از باغات استان در اولویت اجرا می باشد و تاکنون برای۱۳۵هکتار باغ مجوز مربوطه صادر شده و مراحل اجرائی و اعطای تسهیلات بانکی مورد نیاز در جریان است.

مدیر باغبانی استان با اشاره به رویکرد جدید در باغبانی در جهت توسعه سایبانهای باغی و تولید محصولات باغی در گلخانه ها افزود:با هدف ترویج و آشنائی باغداران با اصول فنی احداث سایبانهای باغی و همچنین جهت آگاهی از نحوه کشت وکار محصولات سر درختی داخل گلخانه از طرحهای موفق استان خراسان رضوی بازدید انجام شد و مباحث فنی و اقتصادی و اجرائی طرحها بررسی گردید.

قرائیان افزود با پرورش درختان میوه زیر سایبانها و نیز تولید محصولات باغی در داخل گلخانه ضمن استفاده از مزایای گلخانه بعنوان فضای کنترل شده و کاهش مصرف آب و کم شدن مخاطرات عوامل غیر مترقبه نظیر سرمازدگی و آسیب تگرگ، همچنین باعث پیش رسی محصول و دستیابی به بازارهای مناسب نیز فراهم میگردد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان خراسان رضوی تسهیلات بانکی سازمان جهاد کشاورزی استان برنا باغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کشت ۱۰۵ هزار هکتار از طرح جهش تولید در دیمزار‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: از برنامه ۱۵۰ هزار هکتاری طرح تولید در دیمزار‌ها برای امسال که سومین سال اجرای این طرح است ۱۰۵ هزار هکتار زیر کشت قرار گرفته و بقیه تا پایان سال زراعی جاری اجرا خواهد شد.
کیشانی با بیان اینکه هرسال سطح زیر کشت این طرح افزایش می‌یابدف افزود: امیدواریم با مشارکت مردم و بهره برداران ۳۰ درصد باقی مانده طرح زیر پوشش گیاهان دیگر به غیر از گندم و جو قرار بگیرد.
او پایداری تولید در دیمزارها، افزایش تولید محصول استراتزیک گندم، استفاده از ظرفیت و پتانسیل زمین ها‌ی دیم برای تولید محصولاتی از جمله علوفه، دانه‌های روغنی، گیاهان دارویی و حبوبات را از جمله اهداف اجرای جهش تولید در دیمزار‌ها عنوان کرد و گفت:پایداری تولید بواسطه رعایت الکوی کشت، تناوب در کشت، حاصلخیزی خاک و افزایش درآمد کشاورزان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی از کشاورزان خواست صرفا از یک نوع کودشیمیایی استفاده نکنند و به صورت متعادل از انواع عناصر غذایی استفاده شود تا گیاه در برابر تنش‌های محیطی از جمله خشکسالی و گرمای هوا مقاوم باشد و کمتر دچار خسارت شود.
کیشانی در خصوص تسهیلات پرداختی به کشاورزان دیمکاران طرف قرارداد طرح جهش تولید هم گفت: در اجرای این طرح از محل تسهیلات الحسنه که تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان به کشاورزان پرداخت می‌شود از ادواتی، چون تامین بذرکار، خاک ورزها، تعمیرات کمباینو سم پاشی پشتیبان مالی می‌شود.

دیگر خبرها

  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • اجرای کشت ۱۰۵ هزار هکتار از طرح جهش تولید در دیمزار‌ها
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات
  • سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • استقبال کشاورزان فاروجی از کشت نشایی
  • این بخاری ها چطور ناجی باغ پسته می شوند؟ | از بخاری های باغی چه می‌ دانید؟
  • تداخلات چهار پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی قم رفع شد