Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها حال و هوای شهرمان با برگزاری جشنواره فیلم عمارمتفاوت است. جشنواره‌ای که مردمی بودن آن بیش از هرچیز اولویت دست اندرکاران است.

دبیر نهمین جشنواره فیلم عماردر استان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ما از ویژگی این جشنواره و تفاوت آن با سنوات گذشته می‌گوید و می‌افزاید: امسال برای نخستین بار علاوه براکران مرکزی فیلم در جشنواره عمار استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اولویت قراردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید سجاد جلینی می‌افزاید: در این دوره همه تلاش‌مان را برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در دستورکار قرار داده‌ایم و از این رو در حد توان سعی کردیم درهر محله اکران فیلم‌ها را داشته باشیم.

  حضور ۶۰ مسجد در نقاط مختلف

وی در ادامه تصریح می‌کند: این کاررابا ظرفیت مساجد آغاز کردیم و ازاین رو با هیئت امنای مساجد در یک نشست، موضوع مطرح شد و بیش از ۶۰ مسجد در نقاط مختلف شهر در این کار حضورخود را اعلام کردند.

جلینی خاطرنشان می‌سازد:۵۰ مسجد همزمان با ۹ دی ماه این جشنواره را با اکران فیلم در مساجد آغاز کردند و بقیه آن‌ها به اقتضای شرایطشان زودترکار را آغاز و تعدادی هم از شب گذشته به این جمع پیوستند.

دبیرنهمین جشنواره فیلم عمار دراستان خراسان رضوی با اشاره به این نکته که فیلم هایی با داستان‌های جذاب و عمومی‌تر به عنوان محور قرارداده‌ شده‌اند، توضیح می‌دهد: این فیلم‌ها را به مساجد پیشنهاد و ارائه دادیم.

  یک پک ۱۲۰ تایی

همچنین یک بسته کامل، شامل ۱۲۰ فیلم داستانی و مستند، نماهنگ، انیمیشن و موشن گرافی انتخاب شده است که مسئولان مساجد براساس ذائقه و تعداد مخاطب آن‌ها می‌توانند، برای مخاطبان خود آن را انتخاب و اکران کنند.

  هر محله یک دبیر جشنواره

جلینی تأکید می‌کند: درواقع هرمسئول مسجد به نوعی دبیر جشنواره عمار است که با استفاده از ظرفیت‌های محله می‌تواند از انتخاب فیلم و برنامه‌ریزی برای برگزاری بهتر این جشنواره کمک کند وهمچنین مراسم افتتاحیه و اختتامیه نیز برگزار و براساس بضاعت‌های هر مسجد به مسئولان آن واگذارشده است تا جایی که برخی مساجد در افتتاحیه حضور مسئولان رانیزداشته‌اند.

  اجراهای تک

وی همچنین به همکاری خوب برخی مساجد و محله‌ها اشاره می‌کند و می‌افزاید: این درحالی است که علاوه برظرفیت مسجد، برخی از محله‌ها از سایر ظرفیت‌های محله مانند مدارس و پایگاه‌ها و مهدکودک‌ها استفاده کرده‌اند که حتی گاه به تک اجرا منتهی شده است که قابل تقدیر است.

 جشنواره برای مردم و با حضور مردم

وی همچنین از حضور ۷۰ تا ۱۰۰ نفر در هر اکران خبر می‌دهد و بیان می‌دارد: خوشبختانه هر روز بیش از ۶۰۰۰ نفر فیلم‌های جشنواره عمار را می‌بینند.

جلینی اظهار می‌دارد: هدف از جشنواره عمار اکران فیلم برای مردم است و به اعتقاد من باید این جشنواره که متعلق به مردم است با حضور مردمی همراه باشد.

دبیر نهمین جشنواره فیلم عمار خراسان رضوی اظهار می‌دارد: این رقم اکران و مخاطب در این جشنواره بسیار قابل تأمل است و به دنبال اکران مردمی گسترده‌تر و نظام‌مندتری برای این جشنواره هستیم. تا مردم بیشتر پای کار باشند و خدا را شاکریم که این اتفاق در مشهد رخ داده است.

وی در ادامه اذعان می‌دارد: به اعتقاد من با توجه به بضاعت‌های شهرمان می‌توان جشنواره مردمی خوبی را شاهد باشیم.

 جشنواره مرکزی در سینما هویزه

سید سجاد جلینی درباره اکران مرکزی این جشنواره نیز می‌گوید: اکران مرکزی این فیلم‌ها با همکاری حوزه هنری خراسان رضوی در سینما هویزه مشهد برگزار می‌شود و هر شب تعدادی از فیلم‌ها، مستندها، نماهنگ‌های خاص و ویژه‌تر اکران می‌شود.

وی درخصوص حضور هنرمندان مشهدی در این جشنواره نیز بیان می‌دارد: با توجه به حضور فیلمسازان شهرمان در مشهد و ساخت فیلم و شرکت در جشنواره فیلم عمار، از مجموعه عوامل فیلم نیز دعوت شده است که در اکران آن فیلم، حضور عوامل فیلم را نیز در برنامه داشته باشیم.

شایان ذکر است این جشنواره از ۹ الی ۱۴ دی ماه در مشهد در حال برگزاری است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دبیر جشنواره عمار نهمین جشنواره عمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۲۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره فیلم  آلمان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهرشاد رنجبر که پیش از این با ساخت فیلم کوتاه «ناطق» جوایز داخلی و خارجی بسیاری را از آن خود کرده بود، این بار «چوپان» را روانه جشنواره‌های بین‌المللی می‌کند و در اولین گام در جشنواره آلمان حضور یافته است.
این جشنواره هر ساله در«BABELSBERG KONRAD WOLF » قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان برگزار می‌شود و به عنوان بزرگ‌ترین جشنواره دانشجویی در اروپا بستری برای فیلمسازان جوان فراهم می‌کند تا آثار خود را از سراسر دنیا به نمایش در بیاورند.
پنجاه و سومین دوره جشنواره«sehsuchte» از ۲۵ تا ۲۸ آوریل (۶ تا ۹اردیبهشت) در موزه فیلم پوتسدام آلمان برگزار می‌شود.


«چوپان» روایتی است از دو ساعت مانده به اجرای بازبینی که گروه متوجه می‌شود، بازیگر نقش چوپان نمی‌تواند به اجرا برسد و میثم تلاش می‌کند تا به جای او روی صحنه برود.
نادر صادقی، سام دادخواه، رضا زمانی، مژگان رایگان، فرهنگ ادیانی، مهتاب ناظری، شیرین شجاعی، هادی افشین، هاشم ایمانی، فواد آزادی، میلاد دهقان، سارا امیری مقدم، فرهان فرهادی گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.
عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مهرشاد رنجبر،تهیه‌کننده: مژگان رایگان، رضا فتح الهی‌پور، گروه کارگردانی: آرمان اسماعیلی، راوین طاهامی، علی باقری، مدیر فیلمبرداری: داوود ملک حسینی، تدوین: احسان واثقی، صدابردار: میثم حسنلو، صداگذار: رامین ابوالصدق، موسیقی: آریا گازر، طراح صحنه: حامد اصلانی، طراح لباس: مسیحا اصلانی، گریم: مونا طباطبایی، اصلاح رنگ: فربد جلالی، منشی صحنه: ارغوان نادعلی،عکاس: صحرا جمشیدی، مدیر تولید: امیر پیرصالحی، پخش بین‌الملل: مهرشاد رنجبر و مریم بختیاری مشاور رسانه: سمیرا افتخاری

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896294

دیگر خبرها

  • هری کین: جام نداشتن؟ هنوز مسیر درازی پیش روی من است
  • رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره فیلم  آلمان
  • شبکه بزرگ فرهنگی بسیج با حضور جوانان شکل گرفته است
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • رونمایی از مستند «قوی‌دل» همزمان با روز جهانی هموفیلی/ فیلم‌های مستند، مهجور هستند
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • برگزاری جشنواره اذان آوای ماندگار در تبریز