Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-28@23:18:42 GMT

حکم قضایی فیلترینگ اینستاگرام صادر شده است

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۱۲۷۹۶

صراط:

جاویدنیا با اشاره به این که طبق مصوبات شورای عالی فضای مجازی، ترافیک اینستاگرام از یک سطح نباید بالاتر می‌رفت گفت: براساس مصوبات این شورا باید دولت، برای فعالیت این شبکه در کشور مجوز صادر می‌کرد که این کار هم انجام نشده است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه (فیلترینگ) در ادامه افزود: «اینستاگرام یک بار فیلتر شد و دولت گذشته وعده داد که با کمک فیلترینگ هوشمند می‌تواند این فضا را کنترل کند، اما متاسفانه در این زمینه هم هزینه‌های بالایی صورت گرفت، ولی به نتیجه‌ای نرسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون دستور قضایی برای فیلتر این سرویس داریم و نظر اکثریت شورای عالی فضای مجازی نیز مبنی بر فیلتر شدن این سرویس است.»

او در ادامه افزود: «طبق مصوبات شورای عالی فضای مجازی ترافیک اینستاگرام از یک سطح بالاتر نباید میرفت که متاسفانه رفت و از طرفی براساس مصوبات این شورا باید دولت برای فعالیت این شبکه در کشور مجوز صادر می‌کرد که این کار هم انجام نشده است.»

جاویدنیا همچنین بیان داشت: در حال حاضر به صورت یک طرفه دستگاه قضایی می‌تواند با توجه به انجام نشدن مصوبات شورا اقدام کند، اما فعلا منتظر اجماع نظر در این زمینه هستیم، ولی اگر صبر کردن فایده نداشته باشد دادستان کشور تصمیم لازم را خواهد گرفت.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اینستاگرام دادستانی کل کشور فیلترینگ صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در سفر به خوزستان ، به صدور مصوبه آتش‌بس غزه اشاره و تصریح کرد: ظالمان جهان به مردم مظلوم غزه رحم نمی‌کنند و این نشان‌دهنده روح درندگی نظام استکبار جهانی است و باید برای مردم مسلمان جهان درس عبرت باشد.

وی تاکید کرد: استکبار جهانی متحد شده تا مردم مسلمان غزه و فلسطین را به شهادت برساند، زندگیشان را به تاراج ببرند و آنها را آواره کند؛ شرایط در حال حاضر به گونه‌ای است که مردم غزه برای تهیه نیاز‌های اولیه غذایی و درمانی نیز در مضیقه هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به وضعیت اسف بار و پیچیده غزه اشاره و خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در تلاش است تک‌تک کشور‌های اسلامی را خوار و ذلیل کند تا نامی از اسلام باقی نماند.

حجت الاسلام خسروپناه اظهارکرد: همانگونه که اروپایی‌ها برای حفظ خود اتحادیه‌ای تشکیل دادند و کشور‌های اسلامی نیز باید این اقدام را انجام دهند و از امنیت و منافع کشور‌های اسلامی دفاع کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مهمترین برنامه این شورا را آموزش و پرورش و رسیدگی به مشکلات تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مربوط به این حوزه است و توجه ویژه‌ای به دانشگاه فرهنگیان و جذب هیات علمی این دانشگاه شده است.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: هیات اجرایی جذب مستقلی برای دانشگاه فرهنگیان تعریف شده و مصوبات مهمی در حوزه‌های کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه شده که امسال اجرا می‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی کشور گفت: مشکل جدی ما در اجرا کردن مصوبات است، زیرا برخی از آنها یا اجرا نمی‌شود و یا به درستی به مرحله عمل نمی‌رسد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در واقع حلقه‌های میانی بین سیاست، قانون و مرحله اجرا به خوبی انجام نمی‌شود و این حلقه‌ها باید قوانین را به درستی تنظیم و مشارکت حداکثری مردمی را تضمین کنند.

وی ادامه داد: هر دستگاه حاکمیتی به نیرو‌ها دستوراتی می‌دهد ولی به تنهایی جوابگو نیست، باید این مدل حکمرانی سلسه مراتب هرمی را به مردمی با مشارکت حداکثری از سیاست‌گذاری تا تصدی‌گری تبدیل کرد که شرط آن پیگیری است.

حجت الاسلام خسروپناه بر ضرورت پیگیری مصوبات ابلاغ شده تا حصول نتیجه تاکید و بیان کرد: نباید به ابلاغ و نامه‌نگاری بسنده کرد، هرچه درحوزه فرهنگ بیشتر پیگیری شود نتایج بهتری حاصل می‌شود.

وی به نامگذاری شعار امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی اشاره کرد و گفت: مشارکت مردمی فقط در حوزه تولید نیست بلکه در تولید علم و فرهنگ نیز باید با مشارکت مردم جهش ایجاد کرد.

دیگر خبرها

  • بازداشت پیمانکاران مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری بندر امام خمینی
  • پیگیری وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت
  • پیگیری وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • دستگاه قضایی مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان ایستاد/ خدائیان: سازمان بازرسی جلوی تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به برکه پریان به مساحت ۸۳۴۰۹ مترمربع را گرفت/ سند تک برگ به نام دولت صادر شد
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری
  • صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در آذربایجان غربی در حمایت از محیط زیست
  • ۳۱ حکم سبز در آذربایجان‌غربی صادر شد
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان