Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@17:47:15 GMT

مازندران پنجشنبه و جمعه برفی و بارانی است

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۱۷۷۴۶

مازندران پنجشنبه و جمعه برفی و بارانی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس این اطلاعیه، سامانه بارشی و موج ناپایدار از بعدازظهر فردا (پنجشنبه) از سمت غرب مازندران وارد استان می شود و ابتدا ارتفاعات مناطق غربی و پس از آن ارتفاعات مناطق مرکزی و شرقی را تحت تاثیر قرار می دهد.
در این اطلاعیه آمده است که پدیده جوی در ارتفاعات مازندران در این روزها بارش برف است و در دیگر مناطق بارش باران می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هوای استان امروز صاف، نیمه ابری و گاهی همراه با افزایش ابر است که این شرایط تا بعدازظهر فردا ادامه دارد.
احمد اسدی افزود: از بعدازظهر فردا (پنجشنبه ) با ورود موج ناپایدار و عبور سامانه بارشی انتظار می رود بتدریج هوای مازندران با افزایش ابر و شرایط جوی سرد همراه شود و این پدیده جوی تا صبح روز جمعه این هفته ادامه یابد.
وی ادامه داد: بارش برف و مه گرفتگی شرایط جوی غالب در ارتفاعات مازندران برای فردا تا صبح جمعه است و این شرایط جوی بتدریج ارتفاعات مرکزی و شرقی را نیز در بر می گیرد.
معاون هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه بخشی از جاده های استان در مناطق کوهستانی قرار دارد، گفت: پیش بینی شود با توجه به این شرایط جوی اختلال در تردد خودروها ایجاد شود.
مازندران 10 هزارو 700کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که 350کیلومتر آن کوهستانی است.
اسدی ادامه داد : این شرایط جوی پیش رو تاثیر بسزایی در دمای هوا و کاهش دمای مازندران نخواهد داشت و به محصولات باغداران آسیب نمی زند.
هم اکنون هوای ساری، مرکز مازندران صاف تا نیمه ابری و دمای هوای این شهر 14 درجه سانتی گراد بالای صفر است.
وی اضافه کرد: از صبح جمعه ، این سامانه بارشی از مازندران خارج و شرایط جوی پایداری در استان مستقر می شود .
** تمهیدات زمستانی فرودگاههای مازندران
مدیر کل فرودگاههای مازندران نیز با اشاره به فراهم کردن تمهیدات لازم در فرودگاههای استان در فصل زمستان، گفت: برای جلوگیری از یخ بستن باندهای پرواز فرودگاهها، عملیات نمک پاشی و پاشیدن اوره در این باندها انجام می شود.
سعدالله وطن خواه افزود: همچنین در صورت بروز سرمای بیشتر و یخبندان در زمستان، تیم های عملیات فرودگاههای مازندران برای انجام عملیات تمرینی آماده هستند.
وی آزمایش ترمز ( بِریک اَکشن ) را از جمله تمرینات آمادگی تیم های عملیاتی فرودگاهها در زمان بروز سرما و یخبندان عنوان کرد و ادامه داد: در این نوع عملیات، ماشین های آتش نشانی با حضور بر روی باندهای پرواز و کشیدن ترمز و در صورت سُر نخوردن مشخص می شود که مشکلی برای فرود هواپیماها وجود ندارد.
مدیر کل فرودگاههای مازندران گفت: تجربه چند سال اخیر نشان می دهد که سرما و زمستان در استان باعث نشده تا باندهای پرواز یخ ببندد و پروازها بخاطر این مساله کنسل شود.
مازندران سه فرودگاه بین المللی ساری، نوشهر و رامسر دارد.
2096/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آتش نشانی بارش باران جاده های استان زمستان سرما جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۷۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،براساس هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی مازندران سامانه بارشی تا اواخر وقت سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه امسال مهمان آسمان مازندران است.منطقه اثر این سامانه بارشی امشب در ارتفاعات و سه‌شنبه در کل استان است. طی این مدت شاهد بارش باران (در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر با بارش برف) ، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ هستیم که بارش در ارتفاعات از مقدار و شدت بیشتری برخوردار است.حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران  اظهار کرد: تمرکز این سامانه بارشی بر مناطق غربی و مرکزی استان مازندران است.   وی افزود: بیشترین اثرگذاری این سامانه سرد بارشی در آلاشت، هزارجریب، جویبار، فریدونکنار، گلوگاه، نکا، بابل، بابلسر، ایزدشهر، بلده، سوادکوه، تنکابن، چالوس، دلیر، رامسر، رینه، عباس‌آباد، کجور، آمل، کلاردشت، محمودآباد، نور و نوشهر پیش‌بینی شده است.   مدیرکل مدیریت بحران مازندران با هشدار احتمال طغیان و بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها در سراسر استان به‌ویژه مناطق غربی مازندران، خاطرنشان کرد: لازم است مردم و مسافران از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق سیل‌خیز استان تا اواخر امروز پرهیز کنند.محمدی یادآور شد: طوفان، رعدوبرق و تگرگ بیشتر ارتفاعات دلیر، رینه، سیاه‌بیشه، کیاسر را دربرمی‌گیرد.وی با اشاره به لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محورهای کوهستانی، گفت: باتوجه به فعالیت این سامانه بارشی، عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی،خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و مقاوم‌سازی پوشش خزانه‌های برنج ضروری است.

دیگر خبرها

  • هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • روزنامه همشهری : دنبال تعطیلی شنبه نباشید / ۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • هوای بارانی در راه مازندران
  • برنامه داغ کنسرت‌های بهاری در تهران
  • چند سوال جدی در برابر طرح «تعطیلی پنجشنبه ها»
  • یک منوی داغ از کنسرت‌های بهاری