Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: قیصر امین پور از مفاخر شعر ولایی و انقلابی بوده و نام بلندش همواره بر تارک این انقلاب خواهد درخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی»، امروز (چهارشنبه 12 دی) در آیین گشایش سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در گتوند، اظهار کرد: شعر موهبتی الهی و هدیه‌ای آسمانی از طرف خداوند رحمان است که آن را تنها به برخی از انسان ها تقدیم داشته تا آنها بتوانند در غیاب پیغمبران ریسمان بین زمین و آسمان بوده و با نزدیک کردن انسان ها به فضایل، زوایل را از چهره زمین پاک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان، با بیان اینکه شعر در بین هنرها جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است، افزود: شاعران بزرگی همواره در طول تاریخ نامشان بر پیشانی روزگار، به ویژه در دین اسلام و مذهب تشیع ثبت و ضبط شده و از آغاز ندای رسول الله (ص) شاعران در رساتر کردن ندای وحدانیت پیشرو بوده‌اند.

 

وی اضافه کرد: در کنار رسول الله و ائمه اطهار (ع) شاعران بانگ آزادی و رهایی از قیود دنیوی را فریاد کرده‌اند که به همین منظور شاعران آئینی و شعر آئینی در تاریخ اسلام رقم خورد و تا به امروز ادامه دارد.

 

شریعتی، عنوان کرد: شاعران بزرگی چون ابونواس، فرزدق، دعبل و ده ها شاعر دیگر را می‌توان شاعران آئینی نام نهاد که در کنار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در تبیین دین و مذهب علوی تلاش های وافر داشته‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه در تاریخ ادبیات فارسی شاعرانی که منادی مظلومیت و فریاد اهل بیت بوده‌اند نیز کم نبوده‌ و نیستند، یادآور شد: فردوسی، کسایی و حافظ به صورت خاص و مولانا، سعدی و بیدل به صورت عام، مُبلغ فضایل اهل بیت (ع) بوده و شعر آنان تا به امروز در سینه عاشقان و دلباختگان محفوظ مانده است.

 

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و تداوم آن به وسیله آیت الله خامنه‌ای که تداوم ولایت ائمه اطهار (ع) بوده نیز شعر و شاعران را همواره تکریم کرده است.

 

استاندار خوزستان، اذعان داشت: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هم شاعر و هم دوستدار شاعران بودند و حضور همه ساله شاعران در نزد ایشان و دقت معظم‌له در سروده‌های شاعران قابل تحسین است.

 

وی دبیران جشنواره شعر فجر را پهلوانان این عرصه‌ دانست و گفت: قیصر امین پور از مفاخر شعر ولایی و انقلابی بوده و نام بلندش همواره بر تارک این انقلاب خواهد درخشید و خوزستان که معراج کبوتران خونین بال هشت سال دفاع مقدس است می‌تواند معراجی برای واژگان همه شاعران ایران اسلامی باشد.

 

شریعتی اظهار داشت: خوزستان سرزمین کشف، شهود و الهام شاعران آئینی است و انتخاب مدبرانه دبیر علمی این جشنواره از استان خوزستان بی سبب و بی دلیل نیست.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: 9 دی مجلس حماسه 9 دی گرامیداشت حماسه 9 دی فتنه 88 انقلاب اسلامی کرمان شیراز خراسان جنوبي اردبیل جشنواره شعر فجر قیصر امین پور شاعران آیینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت مفاخر و مشاهیر، غنی سازی فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آقای قناعت در جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان با بیان اینکه تقویت و حفظ هویت ایرانی اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، افزود: در فضای کنونی که شاهد هجمه فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن هستیم باید نسل جوان ما از عظمت ایران و مفاخر و مشاهیر بزرگی که استان و کشور برخوردار است مطلع شوند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ی ملی ابن حسام خوسفی امسال در ۴ بازه زمانی در استان گفت: برگزاری این کنگره فرصتی مناسب برای معرفی این شاعر قرن ۹ هجری قمری و همچنین استان خراسان جنوبی است.

استاندار  افزود: با توجه به اینکه مقبره این شاعر بزرگ استان در آثار ملی به ثبت رسیده ، هر گونه ساخت و ساز در محلی مقبره باید بر اساس طرح جامع انجام شود.

قناعت گفت: امسال کنگره ملی آیت الله تهامی از روحانیون برجسته خراسان جنوبی هم برگزار خواهد شد و کنگره شیخ محمد حسن خوسفی از علمای شهر خوسف هم سال آینده بر پا می‌شود.


فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: بخش علمی، فرهنگی، هنری و اختتامیه از بخش‌های مختلف کنگره ملی ابن حسام خوسفی است که به معرفی این شاعر کمک می کند.

دیگر خبرها

  • سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره خویش‌تن‌داری بوده است
  • ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر
  • ارتش برای حفظ تمامیت ارضی کشور همواره پا به رکاب است
  • ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران
  • اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران
  • بزرگداشت مفاخر و مشاهیر، غنی سازی فرهنگی است
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • ایران همواره در طول سالیان گذشته از خود خویشتن‌داری نشان داده است
  • ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد صلابت و اقتدار در کشور است