Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@19:33:36 GMT

امسال صادرات کالا از کردستان 54 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۱۹۷۴۲

امسال صادرات کالا از کردستان 54 درصد افزایش یافت

بختیار رحمانی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت 798 هزار و 350 تُن کالا به ارزش 637 میلیون و 914 هزار و 450 دلار از بازارچه سیرانبند بانه و گمرکات سنندج و باشماق مریوان صادر شده است.
وی اضافه کرد: صادرات کالا در این 9 ماه نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی 88 درصد و از نظر ارزی هم 115 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل گمرکات استان کردستان به میزان صادرات اظهار شده سایر گمرکات کشور از گمرک باشماق و بازارچه سیرانبند بانه به خارج از کشور نیز اشاره کرد و افزود: 639 هزار و 189 تُن به ارزش دلاری 486 میلیون و 991 هزار و 696 دلار کالا سایر گمرکات از بازارچه و گمرک موجود در استان به خارج از کشور صادر شده است.
وی یادآور شد: صادرات سایر گمرکات از بازارچه و گمرک باشماق مریوان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی 17 درصد و از نظر ارزی 13 درصد رشد نشان می دهد.
رحمانی پور تاکید کرد: در مجموع یک میلیون و 437 هزار و 539 تُن کالا به ارزش یک میلیارد و 124 میلیون و 906 هزار و 146 دلار در 9ماهه امسال از بازارچه و گمرکات استان صادر شده که از لحاظ وزنی 48 درصد و از نظر دلاری هم 54 درصد نسبت به مدت مشابه آن درسال گذشته رشد داشته است.
مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.
گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.
گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.
9936/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان کردستان دلار کردستان عراق گمرک واردات جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ناظر گمرکات مازندران با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات مرکبات استان، گفت: از آغاز فصل برداشت مرکبات در استان حجم صادرات این محصول از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، آمل وساری بیش از ۷۸ هزارو ۲۸۵ تن بوده که  نسبت به مدت مشابه رشد وزنی چشمگیری داشته است.

جمشیدی ، ارزش مرکبات صادر شده از گمرکات استان را بیش از ۲۸ میلیون و ۴۵۹ هزار دلار بیان و خاطرنشان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ ، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۱۶ کشور جهان مقصد مرکبات صادراتی مازندران بودند، روسیه، آذربایجان، ازبکستان، گرجستان، قزاقستان از عمده‌ترین کشور‌های مقصد صادر شده از گمرکات مازندران نام برد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به کسب رتبه نخست گمرکات مازندران در صادرات مرکبات، افزود: ۵۰ گمرک کشور در صادرات مرکبات فعال هستند.

جمشیدی گفت: میزان صادرات مرکبات طی سال ۱۴۰۱ به میزان ۵ هزارتن و به ارزش یک میلیون و ۷۹۴ هزار دلار بود.

 

دیگر خبرها

  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون نهایی
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟