Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@09:43:07 GMT

صداو سیما دیگر حفظ ظاهر هم نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۲۲۰۳۸

صداو سیما دیگر حفظ ظاهر هم نمی‌کند

اگر تا پیش از این صدا و سیما در برنامه‌های گفت‌وگومحور یا میزگردهای خود که مربوط به دولت بود، برای حفظ ظاهر هم که شده تلاش می‌کرد یک کارشناس موافق دولت را در کنار منتقدان و مخالفان بنشاند، اما حالا دیگر نیازی به این حفظ ظاهر هم نمی‌بیند.     برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سه‌شنبه شب شبکه دوم مصداق این ادعا است که این شبکه خبری بی محابا و بی توجه به قانون و عرف و مهم‌تر از همه اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای، میزبان 3 کارشناس مخالف دولت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی محمدی از چهره‌های نزدیک به دولت دهم و از مخالفان دولت در حوزه سیاست خارجی به همراه حسین حاجیلو کارشناس مسائل مالی که او نیز منتقد دولت است میهمانان حضوری این برنامه بودند و مجید شاکری که به عنوان کارشناس مالی معرفی شد نیز میهمان تلفنی این برنامه بود تا سه نفری به همراه مجری کاملاً حرفه‌ای! گفت‌وگوی ویژه خبری حسابی از خجالت دولت درآیند.  گذشته از اینکه کارشناسان یادشده تا توانستند علیه سیاست خارجی دولت با موضوع گفت‌وگو با اروپا گفتند و در انتها هم معلوم نشد راهکار جایگزین آنها چه بود و اگر هنری داشتند (مهدی محمدی از نزدیکان تیم مذاکره کننده هسته‌ای در دولت دهم بود) چرا در همان دوره جلوس دوستان‌شان عملی نکردند که در نهایت چند قطعنامه شورای امنیت را برای ملت به ارمغان آوردند.  رفتار صدا و سیما محل تأمل است؛ به هر حال بر منتقد و مخالف دولت حرجی نیست که ماهیت او معلوم است اما اینکه رسانه‌ای با ادعای ملی بودن این گونه تریبون خود را یک طرفه در اختیار یک جریان قرار می‌دهد، محل تعجب است. اگر چه کار این رسانه دیگر از تعجب گذشته و گویی نه مخاطب برایش مهم است و نه اخلاق حرفه‌ای. منافع باندی و جریانی بر همه اینها گویا اولویت دارد.  اینکه صداو سیما به تعبیر رئیس جمهوری بیان عملکرد دولت را مکروه نداند پیشکش اما شایسته است حداقل فکری به حال قضاوت مخاطبان خود بکند. 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی صدا و سیما نسبت به سال گذشته

قدس به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی امروز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس سند تحول رسانه ملی امسال تنوع قابل توجهی در هر دو حوزه برنامه‌ها و میهمانان دعوت شده به برنامه‌ها داشتیم.

وی افزود: همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز هم به این تنوع کمک کرد و در کنار برنامه‌های رایج نمایشی و سرگرمی، برنامه‌های استعداد یابی شعر،  مسابقات و پویش های جدید قرآنی، برنامه‌هایی با محوریت و حضور نخبگان ادبی و فرهنگی، برنامه‌های متمرکز بر تنوع اقوام ایرانی و ... تهیه و پخش شد.

جبلی به تنوع میهمانان برنامه‌های ویژه تحویل سال نو امسال و سایر برنامه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در این برنامه‌ها طیف متنوعی از شعرا،  ادبا و فرهیختگان،  نویسندگان،  نخبگان علمی،  قهرمانان ملی، خانواده‌های شهدا و گروه‌های سرود مردمی و نمایندگان اقوام مختلف ایرانی علاوه بر چهره‌های مردمی، هنری، رسانه‌ای و ورزشی حضور داشتند. 

رئیس رسانه ملی در پاسخ به سوالی در باره ادعاهای مربوط به مبالغ پرداختی به چهره‌ها گفت: تولید برنامه‌ها اعم از سریال ها و برنامه‌های تلویزیونی و ویژه برنامه‌های مناسبتی و ... عموما بر اساس قرارداد کلی و توافق با حامیان مالی و تهیه کننده‌ها انجام می‌شود.

جبلی تاکید کرد: ریز قراردادهای حامیان و تهیه کننده‌ها با میهمانان یا کارشناسان یا بازیگران، الزاما با هماهنگی و اطلاع شبکه ی طرف قرارداد نیست و این امری رایج در تولید بر اساس قراردادهای موسوم به گلوبال است. وی در عین حال افزود: اگرچه صدا و سیما هم با پرداخت‌های غیر معقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست، اما این رویه ای است که از دوره‌های قبل وجود داشته و به تدریج در حال اصلاح است.

جبلی همچنین در پاسخ به سوالی در باره برنامه‌های رسانه ملی برای تحقق شعار سال گفت: به محض اعلام شعار سال جدید جلسات مفصلی در مرکز طرح و برنامه و شورای معاونان سازمان با هدف بررسی این موضوع و طراحی و برنامه ریزی محتوایی برای تحقق شعار سال برگزار و مقرر شد حداکثر تا هفته آینده مصادیق مشارکت مردمی در جهش تولید احصا شود و مطالبه و پیگیری اجرای اسناد بالا دستی و قوانین بر زمین مانده که در راستای تقویت مشارکت مردم و بخش خصوصی در تولید وضع شده در دستور کار قرار گیرد.

رئیس رسانه ملی خبر داد: طرح پیشنهادی اولیه به تفکیک راهبردهای شعار سال، برنامه‌ها و اهداف تهیه و در شورای معاونان سازمان به تصویب رسیده است.  وی افزود مقرر شد حداکثر تا هفته آینده طرح تفصیلی همراه با جدول زمان بندی و تعهدات برنامه سازی حوزه‌های مختلف اماده و ابلاغ شود. 

وی همچنین تاکید کرد رسانه ملی خود نیز مخاطب جدی شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم است و در سال جدید برنامه ریزی عملیاتی برای تقویت دسترسی تولیدات مردمی‌به آنتن رسانه ملی با هدف جهش تولیدات صدا و سیما انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • واکنش جبلی به هزینه‌های میلیاردی صداوسیما برای سلبریتی‌ها
  • جبلی: پرداخت‌های غیرمعقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیستیم
  • جبلی: صداوسیما با پرداخت‌های غیرمعقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست
  • افزایش ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی صدا و سیما نسبت به سال گذشته
  • امسال مخاطبان برنامه‌های نوروزی تلویزیون ۸ در صد افزایش یافت
  • امسال مخاطبان برنامه‌های نوروزی تلویزون ۸ در صد افزایش یافت
  • افزایش ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی صدا و سیما
  • نحوه تولیدات رسانه ملی با مشارکت مردم بررسی می‌شود
  • نوروز و رمضان ۱۴۰۳ با رسانه ملی
  • اخبار کوتاه رسانه در هفتم فروردین