Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.  

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقب نشینی شاخص کل بورس، باید از بازار‌های بورس آمریکا دوری کرد، بانکداری آلمان با اعتصاب کارمندان حمل پول فلج شد، تنظیم بودجه عمان بر مبنای نفت ۵۸ دلاری، سهمیه واردات نفت چین کاهش یافت، پیشروی طلای جهانی به سوی مرز ۱۳۰۰ دلار، احتمال سرمایه‌گذاری ایران در پروژه‌های نفتی هند و تصویب ترخیص ۱۳ هزار خودرو وارداتی از هفته آینده را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




آخرین روز هفته؛ شاخص کل بورس ۹۴۱ واحد عقب نشینی کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات روز چهارشنبه با کاهش ۹۴۱ واحدی به رقم ۱۶۰ هزار و ۸۹۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن، اما با کاهش ۵۰ واحدی عدد ۲۷ هزار و ۹۳۵  واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۷۹۱ واحدی به رقم  ۱۷۵ هزار و ۸۸۳ واحد دست یافت. شاخص بازار اول، اما در حالی با کاهش ۶۲۲ واحدی به رقم ۱۱۸ هزار و ۶۹۴ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۲۲۲۱ واحدی عدد ۳۱۹ هزار و ۷۶۳ واحد را به نمایش گذاشت.  همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش ۷ واحدی بر روی رقم یک هزار و ۸۷۵ واحد نشست.  معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک صادرات با ۹۴ واحد و بانک پاسارگاد با ۸۷ واحد و ایران خودرو با ۴۴ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با ۱۲۲ واحد، فولاد مبارکه با ۱۲۰ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۱۱۷ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

باید از بازار‌های بورس آمریکا دوری کرد

بانک مورگان استنلی آمریکا هشدار داد نباید در سال ۲۰۱۹ در بازار‌های بورس آمریکا سرمایه‌گذاری کرد. این بانک گفت: اگرچه در سال ۲۰۱۸ شاهد روز‌های سختی برای بازار‌های نوپدید بوده‌ایم، اما این بازار‌ها آماده بالا رفتن هستند و در سال ۲۰۱۹ شاهد رشد باثبات اقتصاد آن‌ها خواهیم بود. مورگان استنلی در ارزیابی جدید خود نسبت به بازار‌های نوظهور در جهان سال ۲۰۱۹ را سال گذار آن‌ها از حالت «پایین‌تر از ارزش واقعی» به «بالاتر از ارزش واقعی» پیش‌بینی کرد. در پیش‌بینی این بانک همچنین آمده است بورس‌های آمریکا شاهد کاهش ارزش خواهند بود. بانک مورگان استنلی در گزارش چشم‌انداز استراتژی جهانی برای سال ۲۰۱۹ خود آورده است: ما فکر می‌کنیم دوره صف‌های فروش در بازار‌های نوظهور جهان پایان یافته است و در این بازار‌ها نشانه‌های مثبتی می‌بینیم. در سال ۲۰۱۸ بسیاری از سرمایه‌گذاران از بازار‌های نوظهور خارج شده و به دلیل افزایش سوددهی اوراق سهام در آمریکا اقدام به خرید دارایی‌های آمریکایی کردند. بنا به گزارش مورگان استنلی این روند تغییر خواهد کرد. چرا که در سال ۲۰۱۹ عملکرد بازار‌های نوپدید از عملکرد بازار‌های کشور‌های توسعه یافته بهتر خواهد بود.

آپارتمان‌هایی که تا سقف نیم میلیارد تومان می‌توان خرید

آمار رسمی نشان می‌دهد در ایستگاه پایانی فصل پاییز، بیش از ۴۷ درصد از معاملات خرید و فروش آپارتمان در شهر تهران به واحد‌های مسکونی با ارزش کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان تعلق داشته است.  

بانکداری آلمان با اعتصاب کارمندان حمل پول فلج شد

اتحادیه «وِردی» که یکی از بزرگترین اتحادیه‌های آلمان است فراخوان اعتصاب سراسری توسط ۱۲ هزار و ۵۰۰ راننده مسلح حمل پول و دیگر کارگرانی که پول نقد به بانک‌ها و فروشگاه‌های خُرده فروشی حمل می‌کنند را داد. این اعتصاب به دلیل ناموفق بودن مذاکرات افزایش دستمزد‌ها صورت گرفت. اعتصاب از امروز در آلمان شروع شده و می‌تواند تا روز جمعه ادامه پیدا کند و بستگی به دور جدید مذاکرات دستمزد‌ها دارد که برای روز پنج شنبه و جمعه برنامه ریزی شده است.  سخنگوی این اتحادیه آلمانی گفت: پیام ما به کارفرمایان روشن است. اگر پیشنهاد قابل مذاکره‌ای ارائه نشود، اعتصابات افزایش خواهد یافت. صد‌ها خودروی حمل پول در سرتاسر آلمان متاثر از این اعتصاب خواهند شد و احتمالا منجر به پیامد‌های جدی برای خرده فروشان و خودرو‌های بانک‌ها می‌شود که اغلب بعداز تعطیلات سال نو خالی هستند. به گفته برخی از مقامات آلمانی این اعتصاب آزار دهنده است و می‌تواند برای شرکت‌ها گران تمام شود؛ اما خدمات ادامه خواهد داشت. بر پایه این گزارش، اتحادیه «وِردی» در حال فشار آوردن برای افزایش ماهانه دستمزد‌ها تا ۲۵۰ یورو معادل ۲۹۰ دلار به کارفرمایان است. در حال حاضر محافظین حمل پول و رانندگان آن‌ها در شرق آلمان ماهانه بین ۱۸۰۰ یورو تا ۲ هزار و ۴۰۰ یورو درآمد دارند؛ در حالیکه کارمندان این حوزه در قسمت غربی آلمان بین ۲۲۰۰ تا ۲۹۰۰ یورو در ماه حقوق دریافت می‌کنند.

در نخستین روز معاملات سال نوی میلادی، نفت یک درصد ارزان شد

نفت تحت تاثیر افزایش تولید آمریکا و نگرانی‌ها نسبت به چشم انداز اقتصاد جهانی، حدود یک درصد در روز چهارشنبه که نخستین روز معاملات سال ۲۰۱۹ بود، سقوط کرد.  بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در مارس ۵۳ سنت یا یک درصد نسبت به معاملات گذشته، کاهش یافت و به ۵۳.۲۷ دلار در هر بشکه رسید.  بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۰ سنت یا ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۴۵.۰۱ دلار در هر بشکه رسید.  در بازار‌های معاملات فیزیکی نفت، دو معامله‌گر اظهار کردند قیمت نفت دوبی برای تحویل در دسامبر ۵۷.۳۱۸ دلار در هر بشکه بود که پایین‌ترین قیمت از اکتبر سال ۲۰۱۷ به شمار می‌رود.  شرکت پتروناس مالزی نیز قیمت فروش نفت خود را ۶۲.۷۹ دلار در هر بشکه تعیین کرده که پایین‌ترین قیمت از اکتبر سال ۲۰۱۷ است. به گفته معامله‌گران، قیمت‌های نفت به دلیل انتظارات برای وجود مازاد عرضه در بازار و افزایش تولید آمریکا و همچنین کندی رشد اقتصاد جهانی کاهش پیدا کرده است.  فعالیت کارخانه‌ای در آسیا از جمله چین در دسامبر تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و کندی تقاضای چینی‌ها ضعیف شد و بخش تولید اکثر اقتصاد‌های این منطقه آسیب دید که نشان دهنده شروع پرتلاطم برای آسیا در سال ۲۰۱۹ است.

تنظیم بودجه عمان بر مبنای نفت ۵۸ دلاری

عمان بودجه سال ۲۰۱۹ میلادی خود را بر اساس پیش‌بینی رسیدن میانگین قیمت نفت به ۵۸ دلار برای هر بشکه تنظیم کرد. به گزارش رویترز از دوبی، در سند یادشده، با فرض میانگین قیمت نفت ۵۸ دلار در سال آینده میلادی، درآمد‌های دولت عمان در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار خواهد بود. این در حالی است که قیمت شاخص نفت خام برنت اکنون حدود ۵۴ دلار است و اگر قیمت نفت افزایش نیابد، عمان در سال جدید میلادی با کسری بودجه رو‌به‌رو می‌شود. /شانا

سهمیه واردات نفت چین کاهش یافت

چهار منبع آگاه به رویترز اظهار کردند: وزارت بازرگانی چین در نخستین مجوز‌ها برای سال ۲۰۱۹، سهمیه‌هایی به میزان مجموع ۸۹.۸۴ میلیون تن نفت برای ۵۸ شرکت اعطا کرد. این سهمیه‌ها در مقایسه با ۱۲۱.۳۲ میلیون تن حجم نخستین سهمیه صادر شده در سال ۲۰۱۸ کاهش داشته است با این حال منابع آگاه اظهار کردند که پکن ممکن است در دومین سهمیه‌های امسال، مجموع حجم سهمیه‌های واردات در سال ۲۰۱۹ را افزایش دهد. به گفته ژو گوئوشیا، تحلیلگر نفتی شرکت مشاوره جی ال سی، بازار در مجموع دورنمای مثبتی برای واردات ندارد و کاهش سهمیه واردات احتمالا به معنای کاهش رشد واردات نفت چین در نیمه اول سال است.

پیشروی طلای جهانی به سوی مرز ۱۳۰۰ دلار

قیمت طلا روز چهارشنبه تحت تاثیر تقاضا برای سرمایه‌گذاری مطمئن درپی افت بازار‌های سهام و نگرانی‌ها نسبت به کندی اقتصاد جهانی، افزایش یافت.  هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز چهارشنبه بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۲۸۳.۶ دلار رسید که نزدیک به رکورد قیمت ۱۲۸۴ دلار روز دوشنبه بود که بالاترین قیمت در شش ماه گذشته بود.  در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۲۸۴.۸ دلار رسید.  به گفته بنجامین لو، تحلیلگر کالا در شرکت "فیلیپ فیوچرز"، فضای اخیر برای قیمت طلا مثبت به نظر می‌رسد، زیرا اعتماد بازار به دلیل نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی همچنان متزلزل است.

قاچاق گندم جایگزین قاچاق سوخت خواهد شد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، در خصوص قیمت خرید تضمینی گندم و احتمال افزایش آن در سال زراعی ۹۷-۹۸، گفت: باتوجه به دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کاهش ارزش پول ملی هزینه نیروی کار، سوخت، بذر و تجهیزات کشاورزی افزایش پیدا کرده است.  احمد صفری با بیان اینکه متاسفانه قیمت خرید تضمینی گندم در مقایسه با رقم کارشناسی شده پایین‌تر است و اختلاف بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: باید به این موضوع توجه کنیم که کشاورزان مخصوصا گندم کاران کشور تنها در فصل برداشت و یک بار در سال درآمد دارند. وی با اشاره به اینکه قیمت تعیین شده برای هر کیلوگرم گندم به میزان یک هزار و ۶۰۰ تومان بسیار پایین است، ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم باید باتوجه به افزایش نرخ تورم، هزینه زندگی و هزینه کاشت محصول ۲ هزار تومان تعیین شود. وی با تاکید بر اینکه قیمت گندم در کشور‌های همسایه بسیار بالاتر از میزان تعیین شده در کشور است و درصورتی که قیمت خرید تضمینی گندم متناسب با شرایط موجود تعیین نشود قاچاق گندم جایگزین قاچاق سوخت می‌شود، خاطرنشان کرد: شدیدا نیاز به قیمت گذاری مجدد در زمینه خرید تضمینی گندم وجود دارد و باید رضایت کشاورز را جلب کرد. /خانه ملت

احتمال سرمایه‌گذاری ایران در پروژه‌های نفتی هند

سانجیو سینگ مدیرعامل شرکت نفت هند گفت: ایران هنوز به طرح سرمایه‌گذاری در توسعه پالایشگاه چنای در جنوب این کشور پاسخ منفی نداده است. وی دیروز اعلام کرد: ایران هنوز احتمال حضور خود در طرح توسعه پالایشگاه چنای که هم اکنون روزانه ۲۰ هزار تن نفت پالایش می‌کند را منتفی نکرده است. پس از آنکه هند واردات نفت خود از ایران را کاهش داد احتمال سرمایه‌گذاری ایران در این پروژه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. شرکت چنای پترولیوم در راستای به روز رسانی تجهیزات و توسعه ظرفیت خود به حدود ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد. شرکت نفت‌ایران اینترترید زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران که در سوئیس واقع شده است ۱۵.۴ درصد سهام چنای پترولیوم را دارد و از طرف دیگر شرکت نفت هند ۵۲ درصد سهام چنای را خریده است. /اکونومیک تایمز

تصویب ترخیص ۱۳ هزار خودرو وارداتی از هفته آینده

گمرک جمهوری اسلامی ایران به نقل از معاون فنی گمرک ایران از تصویب پیشنهاد جامع در رابطه با ترخیص ۱۳ هزار خودرو دپو شده در گمرک از هفته آینده خبر داد.  مهرداد جمال ارونقی گفته است با پیگیری‌های انجام شده در گمرک و وزارت صمت و تصویب پیشنهاد جامع ارائه شده به شورای عالی هماهنگی سه قوه فرایند ترخیص از هفته آینده شروع می‌شود.  به گزارش فارس، خودرو‌های دپو شده مربوط به ورود آن‌ها در سال ۹۶ و ۹۷ است که از تعداد ۱۳ هزار دستگاه حدود ۴ هزار دستگاه سواری در منطقه ویژه سلفچگان دپو شده است. عمده خودرو‌هایی که در سال ۹۶ به داخل کشور آمده ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کردند که حدود ۷ هزار دستگاه می‌شود و مابقی نیز با ارز متقاضی وارد شدند. یکی از نکات مهم مربوط به چگونگی اخذ مابه‌التفاوت نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی است که باید به گونه‌ای صورت بگیرد که نه رانتی برای واردکننده ایجاد شود و نه حقی از مصرف‌کننده ضایع.  

وزیر صنعت: قیمت خودرو حتما باید پایین بیاید

رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به این که خودروسازان باید تمام تعهدات خود را که در قرار داد با خریدار ذکر شده است اجرایی کنند، اظهار کرد: سازمان حمایت از مصرف کننده نیز مامور است تا نظارت کند که این تعهدات به درستی انجام شود برای جبران تاخیر در تحویل خودرو نیز سازوکارهای، چون جریمه و سود در نظر گرفته شده و برای ما مهم است که این تعهدات حتما اجرایی شود. وی درباره طرح خودروسازان برای عرضه محصولات تا ۵ درصد زیر قیمت، خاطرنشان کرد: لازمه این کار افزایش تولید است در حال حاضر روند نزولی تولید خودرو متوقف شده و تولید هر روز بهتر می‌شود. افزایش تیراژ تولید، عرضه را بیشتر کرده و موجب کاهش قیمت می‌شود. تولید در حال حاضر در حال افزایش است و عرضه که بیشتر شود خودروسازان هم می‌تواند تعهدات خود را اجرایی کنند. وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو کاهش می‌یابد، تاکید کرد: قیمت خودرو حتما باید نسبت به قیمت بازار پایین بیاید. ما پیگیر این مسئله هستیم و خودروسازان هم قول دادند با افزایش تولید قیمت خودرو را پایین بیاورند.

افزایش بی سابقه تولید گاز در جنوب عراق

وزارت نفت عراق از افزایش بی سابقه تولید گاز مایع در جنوب این کشور خبر داد.  سخنگوی وزارت نفت عراق روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حجم تولید گاز بصره به رقم بی سابقه چهار هزار و ۸۱۴ تن در روز رسید. 'عاصم جهاد' افزود: این موفقیت رویداد مهمی در راستای خودکفایی عراق در زمینه گاز مایع و همچنین افزایش درآمد از طریق صادرات آن است. در این خبر به میزان این افزایش نسبت به قبل اشاره نشده، اما پیشتر میزان تولید گاز در بصره بیش از دو هزار تن در روز اعلام شده بود. وی از تاکیدات 'ثامر الغضبان' وزیر نفت و معاون انرژی نخست وزیر برای تقویت توان تولیدی و صادراتی نفت و گاز عراق خبر داد. بر اساس برآورد‌های اولیه، ذخایر گازی عراق در حال حاضر به ۱۳۲ تریلیون فوت مکعب می‌رسد هر چند منبع ۷۰ درصد گاز این کشور، چاه‌های نفت است. عراق هم اکنون رتبه ۱۱ میان کشور‌های برخوردار از منابع گاز طبیعی و پس از روسیه، ایران، قطر، عربستان، امارات، آمریکا، نیجریه، ونزوئلا و الجزایر قرار دارد. /ایرنا

۴۴تن گوجه فرنگی قاچاق کشف شد

ماموران گمرک پرویز خان با رصد دو دستگاه کامیون یخچالی و کنترل و رهگیری اطلاعات محموله از طریق سامانه‌های هوشمند الکترونیکی، موفق به کشف ۴۴ تن گوجه فرنگی قاچاق شدند. متخلفان، ۴۴ تن گوجه فرنگی بوته‌ای را به نام گوجه فرنگی گلخانه‌ای اظهار کرده بودند.  ماموران موفق شدند پیش از خروج این محموله از محوطه گمرک، آن را توقیف کنند و جهت انجام مراحل قضایی به مرجع رسیدگی کننده تحویل دادند. بر اساس این گزارش، این محموله به دلیل سریع الفساد بودن با دستور قضایی و هماهنگی اموال تملیکی و تعزیرات گمرک پرویز خان در اولین فرصت در شهرستان‌های زلزله زده سرپل ذهاب و گیلانغرب بین مردم توزیع شد. /گمرک ایران

منبع: تابناک

کلیدواژه: بورس طلا آپارتمان قاچاق سوخت قاچاق گندم نرخ بیکاری پاییز قیمت خودرو وزیر صنعت مرکز آمار ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار

پیمانه اقتصادی تابناک هر روز بسته‌ای خبری از آخرین اخبار و تحولات مهم اقتصادی ایران و جهان ارائه می‌کند؛ پیمانه‌ای شامل تغییرات ۲۴ ساعت اخیر از بازار‌هایی همچون ارز، خودرو، طلا، انرژی و مسکن، که در کنار آن به واکنش‌ها و صحبت‌های اقتصادی مسئولان نیز پرداخته می‌شود.

سبزپوشی بورس در دومین روز هفته

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت) با ۲۷ هزار و ۱۴۶ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۹۹۰ واحدی قرار گرفت.  شاخص هم‌وزن امروز با ۸ هزار و ۴۴۵ واحد افزایش به ۷۵۳ هزار و ۴۳۹ واحد و شاخص قیمت با ۴ هزار و ۷۲۸ واحد افزایش به ۴۲۱ هزار و ۷۹۲ واحد رسید. معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش ۶۲ هزار میلیارد ریال با انجام ۴۳۸ هزار معامله دادوستد کردند. نماد‌های فولاد، فملی، نوری، شپنا، بوعلی، شبندر و وبملت بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

پیش بینی بورس دوشنبه ۳ اردیبهشت

نبض بورس نوشت: پس از مثبت انفجاری نماگر‌های سهامی در روز ابتدایی هفته، بخشی از معامله‌گران که در پایان وقت چهارشنبه، سمت خریداران تابلو ایستاده بودند، اقدام به شناسایی سود کردند. این موضوع باعث شده بود جریان معاملات یکشنبه، متعادل‌تر از روز ابتدایی هفته دنبال شود. با توجه به افزایش شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که در پایان معاملات روز یکشنبه با افزایش ۲۷ هزار و ۱۴۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۹۹۰ واحدی قرار گرفت و روند بازار سهام در روز گذشته و اخبار سیاسی جنگ ایران و اسرائیل، احتمال افزایش شاخص بورس در دوشنبه وجود دارد، البته باید منتظر باشیم تا ببینیم دوشنبه بازار سهام به افزایش یا کاهش تمایل دارد؟

واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری

امروز یک خبرگزاری در گزارشی با عنوان "ابراز نگرانی نسبت به اختصاص ارز به کالا‌های اساسی/ بانک مرکزی مراقب کمبود کالا در بازار باشد" نوشت: یک عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه بیش از یک ماه است که به کالا‌های اساسی ارز تخصیص نیافته است، گفت: ادامه این روند از سوی بانک مرکزی، سبب کمبود کالا به ویژه مواد غذایی در بازار می‌شود.

در واکنش به این خبر بانک مرکزی ضمن تکذیب این ادعای نادرست و عاری از حقیقت، اعلام کرد که در یک ماهه ابتدایی سال جاری ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد.

افت بهای سکه در بازار تهران

هر قطعه سکه طرح جدید امروز (یکشنبه، دوم اردیبهشت) در بازار طلای تهران با ۴۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. /اتحادیه طلا و جواهر تهران

حراج بعدی شمش طلا چه روزی است؟


بر اساس شیوه نامه نحوه برگزاری حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران مورخ (۹ بهمن ۱۴۰۲)، بیستمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد سه شنبه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)، برگزار می‌شود. زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ است و وجه‌الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند. گفتنی است، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

نرخ ارز در مرکز مبادله رشد کرد

هر اسکناس دلار امروز (یکشنبه، دوم اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۱۵۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۴۳ هزار و ۷۱۵ تومان داد و ستد شد. همچنین قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۱۴۹ تومان کاهش نسبت به روز کاری قبل، ۴۰ هزار و ۷۹۵ تومان معامله شد. قیمت هر اسکناس یورو با افزایش ۱۵۰ تومانی به ۴۶ هزار و ۵۹۹ تومان و حواله آن با افزایش ۱۷۸ تومانی نسبت به روز گذشته، ۴۳ هزار و ۴۸۷ تومان قیمت خورد. اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۹۰۳ تومان و حواله درهم ۱۱ هزار و ۱۰۸ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته افزایش اندکی داشت.

کاهش قیمت برخی خودرو در بازار

بر اساس اعلام اقتصادآنلاین: امروز قیمت هایما ۷ X ۱.۶ لیتر توربو مدل ۱۴۰۲ نیز یک میلیاردو ۸۴۰ میلیون تومان است که ۱۰ میلیون ارزان شده است. قیمت ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۱۰ میلیون تومان شده است که ۱۰ میلیون تومان ارزان شده است.  قیمت شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۷۵ میلیون تومان شده است که ۵ میلیون تومان ارزان شده است.  قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۳۲ میلیون تومان است که ۲۲ میلیون ارزان شده است.  قیمت تارا دنده‌ای V ۱ مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۲۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.

گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است

دبیر انجمن صنفی صنعت گوشت بسته بندی و پروتئینی کشور از عرضه سراسری گوشت تنظیم بازاری وارداتی از ۲۰ روز دیگر خبر داد. مسعود رسولی اظهار کرد: امروز در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرف میادین، ران، دست و راسته گوساله به قیمت ۲۹۹ هزارتومان، چرخ‌کرده ۲۷۵ هزارتومان و مخلوط نیز با قیمت ۲۸۵ هزارتومان عرضه می‌شود. وی افزود: فعلا این گوشت تنظیم بازاری وارداتی برای تهران و البرز است، ولی از روز‌های آینده با افزایش واردات در سایر استان‌ها نیز عرضه صورت می‌گیرد. دبیر انجمن صنفی صنعت گوشت بسته بندی و پروتئینی کشور که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد تا ۲۰ روز آینده گوشت تنظیم بازاری وارداتی در سراسر کشور و در کلیه فروشگاه‌ها عرضه شود.

تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت

گمرک ایران اعلام کرد: تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا که به دلیل اختلال در ارتباط فیبرنوری و دستگاه‌های ایکس ری گمرک جمهوری آذربایجان با کندی مواجه شده بود به حالت عادی برگشت.

دریافت نیمی از مالیات‌ها از یک درصد افراد پردرآمد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: به دنبال اصلاح نظام مالیاتی طی سال‌های اخیر در حال حاضر حدود ۵۰ درصد مالیات‌ها توسط یک درصد افراد پردرآمد پرداخت می‌شود. /ایسنا

ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال چقدر شد؟

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۲.۶۶ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۶ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۶۶درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است. حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱.۴۱ میلیارد دلار است که ۳۴.۳۷ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۹۶ میلیارد دلار است که  ۹.۷۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۶.۳۲ میلیارد دلار است که ۹۱.۷۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

 

دیگر خبرها

  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • فولکس واگن تی راک؛ وارداتی جدید بازار ایران
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار