Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدی لاشکی گفت: با توجه به قوانین موجود و شرایط فعلی بعید می دانم طرح خرید خدمات آموزشی در مجلس رای بیاورد.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در برنامه تا ثریا با موضوع خصوصی سازی در آموزش و پرورش و بررسی چالش‌های درباره اظهارات رئیس جمهور حول مسائل آموزش و پرورش اظهار کرد: صحبت‌های رئیس جمهوری در این مورد خوب نبود و درست نیست که بگوییم پول بیت المال برای دانش آموزان هزینه می‌شود چراکه بیت المال برای دانش‌آموزان استفاده خواهد شد همچنین صحبت‌های مبنی بر این بود که ۱۳ میلیون دانش‌آموز هر کدام ۴ میلیون تومان هزینه دارند که اگر این مبالغ را در هم ضرب کنیم بودجه بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز است که این اعداد و ارقام متناسب با بودجه سال گذشته آموزش و پرورش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در طرح خرید خدمات آموزشی وزارت خانه ۳۳۹ هزار دانش آموز را تحت حمایت قرار داده است و سرانه هر دانش آموز یک میلیون و ۶۹ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

آموزش و پرورش  باید رایگان باشد

احمدی لاشکی با اشاره به  ماده ۲۵ قانون برنامه ششم توسعه تصریح کرد:  واگذاری مدارس دولتی ممنوع است به همین جهت موضوعات کوچک شدن ادارات تا پایان برنامه ششم به استثنای مدارس دولتی مورد توجه قرار گرفته است و همواره باید آموزش و پرورش رایگان باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: در ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه درباره جذب نیروی انسانی آموزش و پرورش تمهیداتی اندیشیده شده است و بر این اساس جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش تهران از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی انجام خواهد شد؛  علاوه بر آن در تبصره ۲۱ لایحه بودجه تحت پوشش قرار گرفتن ۱۰ درصد دانش آموزان در طرح خرید خدمات آموزشی مورد توجه است که این موضوع مغایر با برنامه ششم توسعه ارزیابی می‌شود.

احمدی‌لاشکی تصریح کرد: خیلی بعید می‌دانم با وجود شرایط فعلی طرح خرید خدمات آموزشی در مجلس رای بیاورد چرا که قرار نیست به هر قیمتی تربیت دانش‌آموزان را انجام دهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به حادثه آتش سوزی مدرسه غیر دولتی زاهدان اشاره کرده و گفت: به خانواده این چهار دانش آموز تسلیت می‌گویم و باید به نظارت در این مدارس توجه کنید که چرا در مدرسه غیردولتی حتی یک کپسول آتش نشانی برای خاموش کردن آتش نبود.

احمدی لاشکی درباره وضعیت بودجه آموزش و پرورش و سهم آن از بودجه عمومی بیان کرد: امسال بودجه به صورت ۲ سقفی در نظر گرفته شده است که سقف اول ۴۰۷ هزار تومان و سقف دوم ۴۴۷ هزار میلیون میلیارد تومان بوده است آموزش و پرورش در سقف دوم قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ۲هزار میلیارد تومان برای نظام رتبه‌بندی معلمان در لایحه بودجه سال ۹۸ پیش‌بینی کردیم که البته به این موضوع توجه داریم با چنین رقمی نمی‌توان به رتبه بندی معلمان را افزایش داد حال باید ببینیم در کمیسیون تلفیق راهی برای افزایش این اعتبار و منبع درآمدی پیدا خواهیم کرد یا خیر.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۴۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳ برابری بودجه شهرداری در زمینه بهسازی و تجهیز مدارس

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی امیری، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران د با اشاره به اینکه بالغ بر ۴۶۰۰ مدرسه اعم از دولتی و غیردولتی در سطح شهر تهران مشغول فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۲۷۰۰ مدرسه دولتی است، اظهار کرد: امسال با توجه به گستردگی مدارس در شهر تهران و نگاه ویژه‌ای که اعضای شورای اسلامی شهر تهران داشتند، در حوزه توسعه و تجهیز مدارس حدود سه برابر نسب به سال گذشته افزایش اعتبار صورت گرفت که در مناطق مختلف رقم اعتبار متفاوت است.

وی ادامه داد: افزایش اعتبار متناسب با تعداد مدارسی است که در هر منطقه وجود دارد و تقسیم اعتبار بر مبنای تعداد مدارس صورت خواهد گرفت. طبیعتاً مناطقی که مدارس بیشتری دارند و نیاز بیشتری دارند نسبت به مناطقی که مدارس کمتری دارند، از اعتبار در نظر گرفته شده سهم بیشتری خواهند داشت.

تصویب شیوه‌نامه بهسازی و تجهیز مدارس در شورای سیاست‌گذاری

مدیرکل آموزش‌های شهروندی با اشاره به اینکه جلسه‌ای با عنوان شورای سیاست‌گذاری بهسازی و تجهیز مدارس در روز یکشنبه- ۲۶ فروردین ۱۴۰۳- با حضور ذی‌نفعان ازجمله نمایندگان آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان‌های تهران، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران، اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران و نمایندگان معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست، فنی و عمرانی و نماینده کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، گفت: در این جلسه شیوه‌نامه بهسازی و تجهیز مدارس به تصویب رسید.

وی افزود: اعتبار تخصیص یافته در این حوزه، در بخش‌های فنی و عمرانی، تجهیزی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در مدارس برای دانش‌آموزان، اولیای مدرسه و معلمان و اولیای دانش‌آموزان از طریق شهرداری مناطق ۲۲ گانه و مناسب سازی هزینه خواهد شد.

امیری با تاکید بر اینکه در سال جاری با عنایت به اعلام آموزش و پرورش، عمده تمرکز هزینه کرد را در بخش فنی و عمرانی و تجهیزی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مدارس فرسوده و قدیمی در سطح شهر تهران برای بازسازی و ایمن‌سازی نیاز به کمک دارند، بالغ بر نیمی از اعتبارات در بحث فنی و عمرانی و تجهیز مدارس هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اقلام تجهیزی را در بخش‌های مختلف در نظر گرفتیم که این اقدام را با همفکری آموزش‌وپرورش انجام خواهیم داد، گفت: اعتبارات در خصوص تجهیزات فرهنگی اعم از تجهیزات کتابخانه، لوازم موردنیاز نمازخانه‌ها، تجهیزات سمعی و بصری‌، هوشمندسازی مدارس، اقلام موردنیاز آزمایشگاه‌ها، تجهیزات حوزه تربیت بدنی و سلامت و… بر اساس نیاز مدارس هزینه خواهند شد.

امیری در ادامه افزود: این اعتبارات و موضوعات مربوط به هزینه کرد در هر مدرسه در قالب یک تفاهم نامه همکاری مشترک که به امضای شهردار و رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه خواهد رسید، عملیاتی خواهد شد و براساس این تفاهم‌نامه فهرست مدارسی که در اولویت کمک هستند؛ احصا و توسط ادارات آموزش و پرورش مناطق در اختیار شهرداری منطقه قرار می‌گیرد. شهرداری منطقه نیز موظف است بر اساس اولویت‌سنجی که صورت گرفته است، نسبت به رفع آن اقدام کند.

توجه ویژه به مدارس استثنایی شهر تهران در دوره جدید مدیریت شهری

مدیرکل آموزش‌های شهروندی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری توجه ویژه به مدارس استثنایی شهر تهران مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: ۵۰ مدرسه استثنایی در سطح شهر تهران داریم که در راستای رعایت عدالت‌محوری و توجه ویژه به افراد با نیازهای خاص به ویژه افراد دارای معلولیت، مقرر شد نمایندگان اداره آموزش و پرورش استثنایی نیز در کمیته اجرایی مناطق ۲۲ گانه حضور داشته باشند و ارائه خدمات و رفع نیازهای این مدارس نیز در شیوه نامه گنجانده شد.

کد خبر 6083251

دیگر خبرها

  • افزایش ۳ برابری بودجه شهرداری در زمینه بهسازی و تجهیز مدارس
  • سرانه فضای آموزشی مشهد مقدس یک متر مربع افزایش یافت
  • سرانه فضای آموزشی مشهد مقدس یک متر افزایش یافت
  • آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری 
  • سرانه وخیم آموزش و پرورش اردبیل جبران شود
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی