Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز که همراه با جمعی از کارگران ماشین‌سازی تبریز، روز گذشته (دوازدهم دی ماه) در تجمعِ مقابل سازمان خصوصی‌سازی در تهران شرکت کرده، در بیانیه‌ای، خصوصی‌سازی «ماشین‌سازی تبریز» را مورد انتقاد قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: نظر به اهمیت فراوان اصل ۴۴ و لزوم اجرای صحیح آن، مدتی است که به این روند واگذاری صنایع مختلف، حساس شده و با مشکلات آن درگیر شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان ابتدا دلسوزان کشور و فعالین دانشجویی نسبت به این روند افسار گسیخته‌ی واگذاری صنایع مختلف منتقد و خواستار اصلاح آن بوده‌اند. روندی که ماحصل آن چیزی غیر از نابودی صنایع مختلف من جمله ماشین‌سازی تبریز، هفت تپه، هپکو، آذرآب، فولاد خوزستان و.... نبوده است! و در کمال تاسف شاهد این هستیم که این واگذاری‌ها هر ساله رشد فزونی را پیش گرفته است.

این تشکل دانشجویی تاکید کرده است: مشکل و مسئله‌ی ما اصل خصوصی‌سازی نیست، بلکه روندی می‌باشد که سازمان خصوصی‌سازی به ریاست آقای پوری حسینی در پیش گرفته است، که رسما این حجم از بی‌مسئولیتی و ناکارآمدی در خصوصی‌سازی را گردن اصل ۴۴ می‌اندازد. جوابگو بودن شخص رئیس این سازمان نسبت به این روند و ارائه‌ی توضیحات درمورد اینکه چرا در خصوصی‌سازی صنایع، اصولی راهبردی که برای مثال به سه مورد آن در زیر اشاره می‌شود رعایت نشده نقاط ابهامی است که به آن پاسخی داده نمی‌شود:

رعایت اهلیت که برای مثال فردی که سوادش در حد ششم ابتدایی است چرا باید خریدار صنعت عظیم و راهبردی مثل ماشین‌سازی تبریز باشد.

نظارت بر روند اداره‌ی صنایع بعد از واگذاری که ما بعد از واگذاری ماشین‌سازی تبریز شاهد کاهش چشمگیر تولیدات این صنعت بودیم.

شفاف‌سازی قراردادهای فروش که حتی نمایندگان استان آذربایجان شرقی نیز روند واگذاری ماشین‌سازی تبریز بی‌خبر بودند.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: واقعیت انکارناپذیر این است که روند خصوصی‌سازی‌های نادرست و غیرکارشناسی این سازمان موجب افرایش تنش‌های اجتماعی زیادی گردیده و نارضایتی به حق کارگران شریف این مرز و بوم را در پی داشته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خصوصی سازی کارگران ماشین سازی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۷۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود

به گزارش ورزش سه، او با توجه به اهمیت سازمان مطبوعش اولین سخنران این مراسم بود که با ازدحام عجیب و غریب در حال برگزاری است. خلاصه صحبت های بازیان به شرح زیر است.

ابراهیم بازیان در ابتدا گفت: امروز یک روز تاریخی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است. با همت، تلاش و مدیریت جهادی همه مسئولان مربوطه، امروز قطار واگذاری به ایستگاه آخر رسید. امیدوار هستیم  پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد.

وی افزود: بعد از هشت بار مزایده، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی، همسو با وزارت ورزش و جوانان با نگاهی همه جانبه با یک اراده کمتر از دو ماه، این واگذاری را به ثمر رساند.

رییس سازمان خصوصی با تاکید به تلاش دولت برای حل این مشکل، خاطرنشان کرد: گام اول واگذاری و مردمی سازی دو باشگاه در دولت سیزدهم انجام شد و اگر این اتفاق رخ نمی‌داد، شاید به این زودی دو باشگاه واگذار نمی‌شدند.

او ادامه داد: یک کنسرسیوم نفتی شامل سهامداران هولدینگ خلیج فارس اعلام آمادگی برای مالکیت ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال کرد و در ادامه مالکیت این باشگاه را در اختیار گرفت. مشخصات قیمت و اقساط مربوطه قبلا اعلام شده و به استحضار عموم خواهد رسید.

وی در پایان گفت: آقای خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی و آقای هاشمی وزیر ورزش و جوانان پیگیر لحظه به لحظه این انتقال بودند.

دیگر خبرها

  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • سرخآبی‌ها خصوصی شدند
  • آیین واگذاری «استقلال» و «پرسپولیس» آغاز شد
  • اقتصاد فوتبال ایران رونق می‌گیرد؟
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس شش ساله است
  • قرارداد واگذاری شش ساله برای پرسپولیس و استقلال