Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی عصر امروز در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در پژوهشکده علامه طباطبایی با اشاره به انواع علوم اظهار کرد: برخی از علوم نافع هستند، اما برخی علوم فایده‌ای ندارند.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی حوزه‌های علمیه خواهران متفاوت از حوزه‌های علمیه برادران باشد، چون طلاب خواهر معمولا در سال‌های ابتدایی تحصیل حوزه ازدواج می‌کنند و بچه دار می‌شوند، به همین دلیل فرصت کمتری برای فراگیری دروس حوزوی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: باید طلابی که معمم نمی‌شوند هم در فرآیند تبلیغ مورد استفاده قرار بگیرند، اکنون طلابی که معمم نباشند در طرح‌های تبلیغی همچون طرح هجرت پذیرفته نمی‌شوند در حالی که سال‌ها درس حوزه خواندند.

وی اکتفا به دروس حوزه برای طلاب را کافی ندانست و تصریح کرد: با مدرک گرایی در حوزه مخالف هستم، اینکه مدارکی را در حوزه به عنوان معادل مدارک دانشگاهی به طلاب می‌دهند قبول ندارم.

قرائتی ادامه داد: هر علمی باید موجب رشد شود، علمی که بی فایده باشد، مورد توبیخ قرآن قرار گرفته است، باید از علوم بی‌فایده پرهیز کنیم و چنین علومی باید از محافل علمی حذف شود.

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: باید به صورت جدی به دنبال تلخیص و خلاصه نویسی کتاب‌های مفید باشیم تا مردم به مطالعه این کتاب‌ها اقبال پیدا کنند.

وی ادامه داد: اصل بر خنده است و خندیدن به هیچ وجه کار بدی نیست، ما همان طوری که عزاداری و گریه می‌کنیم، باید سایت خنده هم داشته باشیم.

قرائتی خاطرنشان کرد: باید برای کم کردن تعطیلات گام برداریم و توجیه عقلی و نقلی برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها وجود ندارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: مدرک گرایی حوزه حجت الاسلام قرائتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تعطیلی ۶ شرکت ورشکسته درمازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب درحوزه تولید ورفع موانع وبه ویژه کمک به رشد اقتصادی در شرایط فعلی، وظیفه داریم دربخش‌های حقوقی وقضایی با حداکثر توان به مسائل ومشکلات واحد‌های تولیدی رسیدگی و بر اجرای صحیح قوانین نظارت کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: ضرروت دارد ستاد اقتصاد مقاومتی با توان بیشتر و پیگیری مستمر و ویژه، نسبت به مسائل این حوزه ورود کند البته درحال حاضر کارگروه‌ها مسائل و موضوعات را به صورت تخصصی دنبال می‌کنند

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد:نشست‌هایی طی سال گذشته با حضور مدیران شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی، همکاران قضایی و مجموعه رفع موانع تولید داشتیم، اقدامات خوبی انجام شد و مشکلات بسیاری از واحد‌های تولیدی در حوزه آب، برق و .. با نظارت دستگاه‌های نظارتی مرتفع شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری عنوان کرد: از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن ماه حدود ۶ شرکت ورشکسته که درحالت تعطیلی قرار داشتند که با پیگیری‌هایی انجام شده احیا و به چرخه تولید بازگشتند و ۲۳۴ نیرو حفظ و با احیای ۸ واحد تولیدی برای تعداد ۷۷۲ نفر اشتغال جدید ایجاد شد.

دیگر خبرها

  • سندی جدید درباره باغ ازگل و کاظم صدیقی
  • علت تعطیلی درمانگاه خاتم الانبیا چیست؟ فرماندار مهاباد: ممانعتی برای فعالیت نیست
  • جلوگیری از تعطیلی ۶ شرکت ورشکسته درمازندران
  • روح معماری ایرانی-اسلامی بیش از پیش در ساخت و سازها دمیده شود
  • روح معماری اسلامی- ایرانی در قم مورد توجه قرار گیرد
  • رد پای احمدی نژاد در واگذاری باغ ازگل
  • بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی باشد
  • سخنان حجت‌الاسلام قرائتی درمورد فریب‌خوردگان آشوب‌های سال گذشته
  • خاطره جالب حجت‌الاسلام قرائتی از بی‌پولی و درخواست پول از امام رضا (ع) 
  • افزایش۳۰دستگاه خودرو عملیاتی و آمبولانس در علوم پزشکی کردستان