Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@01:49:05 GMT

10 هکتار زمین ملی در نقده رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۰۹۹۸

10 هکتار زمین ملی در نقده رفع تصرف شد

سعید رحمان پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 37 نفر در این رابطه دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی معرفی شده اند.
وی ادامه داد: علاوه بر بازگرداندن این اراضی به حالت اولیه و طبیعی با متجاوزان به عرصه های منابع ملی نیز برخورد قانونی شد.
وی اضافه کرد: حفاظت از عرصه های ملی به عنوان اولین و مهمترین بخش از وظایف منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: 175 هزار و 444 هکتار از اراضی ملی و مرتعی در نقده قرار دارد و این اراضی در حال بررسی برای ممیزی هستند.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نقده گفت: جلوگیری از تخریب و بهره برداری بی رویه از آن و ضابطه مند کردن بهره برداری ها اهداف اصلی ممیزی مراتع به شمار می رود.
وی افزود: اجرای دستورالعمل بهره برداری از مراتع بر اساس مقررات و شرایطی از قبیل واحد دامی، ظرفیت چرا، پروانه مرتعداری، مرتعدار و فصل چرا از جمله موارد مهم در اجرای طرح ممیزی است.
رحمان پور با اشاره به اینکه 65 هزار و 547 دام مجاز در نقده وجود دارد، ادامه داد: با اجرای طرح ممیزی، بهره برداران واقعی دارای حق استفاده از مراتع به منظور صدور پروانه چرا شناسایی شده و ضوابط و شرایط بهره برداری اصولی بر اساس شرایط منطقه و وضعیت پوشش گیاهی مرتع تعیین می شود.
وی افزود: حفاظت از منابع طبیعی نیازمند مشارکت همه جانبه مردم است زیرا این منابع وابسته به دولت ها نیست و امر احیا و محافظت از آن یک امر همگانی است.
وی بیان کرد: همشهریان می توانند جهت ارائه گزارش تخلف با شماره تماس 1504 تماس بگیرند تا ماموران حفاظت از منابع طبیعی برای برخورد با متخلفان در اسرع وقت اقدام کنند.
به گزارش ایرنا شهرستان 125 هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی بوده و در فاصله حدود 80 کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع ‌است.
آذربایجان غربی 2 میلیون و 750 هزار هکتار عرصه ملی دارد که 101 هزار هکتار آن را جنگل ها تشکیل می دهد و نقطه آغاز رویشگاه جنگلی زاگرس محسوب می شود.
وجود مراتع مناسب موجب شده تا جمعیت دامی استان از تنوع خوبی برخوردار باشد؛ بیشتر مراتع در نوار مرزی بین ایران و ترکیه واقع شده و بنابراین بیشترین جمعیت دامی استان نیز در این ناحیه به ویژه در شهرستانهای ارومیه، خوی، مهاباد و سلماس تمرکز یافته است.
9918/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آذربایجان غربی ایران و ترکیه حفاظت از منابع طبیعی زمین منابع طبیعی و آبخیزداری جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای حفاظت و صیانت از انفال، با اجرای یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵، رفع تصرف اراضی ملی به مساحت تقریبی ۴ هزار متر مربع واقع در منطقه قارنسرا، توسط سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی ساری حوزه استحفاظی دودانگه و نیرو‌های شرکت چوب و کاغذ انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها