Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالیت جوانان نخبه در شرکت‌های دانش بنیان در کنار طرح‌هایاستارت آپی سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شود.

با شروع فصل سرما بیماری‌های سرماخوردگی و گلودرد به سراغ افراد می‌آیند؛ بیماری که می‌تواند سبب مشکلات بسیاری شود، اما به کمک که دارو‌های گیاهی می‌تواند در مدت زمان کوتاهی این بیماری را از بین برد و دیگر نیازی به مصرف دارو‌های شیمیایی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شرکت‌های دانش بنیان به کمک برگ‌های گل بنفشه معطر موفق به تولید داروی جدید برای درمان بیماری سرماخوردگی شده است؛  این شرکت دانش بنیان با به کار بردن گیاه بنفشه معطر که دارای خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی است موفق به تولید شربتی موثر برای تسکین بیماری سرماخوردگی شده است.

تسکین بیماری سرماخوردگی به کمک داروهای گیاهی

  به دلیل آنکه از گیاه بنفشه برای تولید این دارو  استفاده شده است سرفه، سرماخوردگی، ناراحتی‌های معده، کبد، طحال و  درد کلیه را درمان می‌شوند؛ همچنین به عنوان نرم کننده ریه هم می‌توان از این دارو استفاده کرد.

این داروی  جدید بدون داشتن هیچ گونه عارضه‌ای  و کاملا گیاهی برای اولین بار توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان ساخته شده است و  به کمک آن می‌توان در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن سرماخوردگی خود را از بین برد و در فصل سرما با خیالی راحت زندگی کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رشد سرما سرماخوردگی مشکلات درمان بیماری درمان دارو درمان بیماری سرماخوردگی داروی گیاهی درمان سرماخوردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از راه اندازی ۴۴ خط جدید تولیدی و ورود ۹۶ داروی جدید به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش مشرق، دکتر محمد پیکان‌پور اظهار کرد: با رفع عوامل بروکراتیک و تسهیل و سرعت بخشی به امورات تولیدکنندگان داخلی، ۴۴ خط جدید تولیدی و ۹۶ داروی جدید نظیر تراستوزومب امتانسین، سیستئامین، الترومبوپگ، اپرمیلاست، تیوتروپیوم استنشاقی، گوسلکومب، اتوپوزاید تزریقی، ایمیکیمود، ویگاباترین، ایربزارتان، تاکرولیموس تزریقی، لارونیداز، تراستوزومب دروکستکان، روپی واکائین، وینورلبین خوراکی، نیولومب، فولوسترانت، بوپی واکائین، پاپاورین تزریقی، رانیبیزومب و سیتارابین به بازار دارویی کشور عرضه شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از منابع ارزی برای خرید داروهای جدید تولید شده صرفه جویی شده است، گفت: به منظور احصا مشکلات صنعت، طی مدت کوتاهی از حدود دو سوم از شرکت‌های داروسازی اصلی بازدید میدانی شد و اقدامات لازم جهت رفع چالش‌ها در سطح اختیارات سازمان صورت پذیرفت.

به گفته مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو، ۵۶ مولکول جدید نیز طی ۱.۵ سال گذشته و پس از تایید شورای بررسی فهرست رسمی داروهای ایران وارد فهرست شده‌اند که به عنوان نمونه می‌توان به داروهایی نظیر کلادریبین، سیلودوسین، اتزولیزومب، سفتازیدیم-آوی باکتام، ودولیزومب، دورناز آلفا، انسولین رایزودگ و سولیکوا، توپوتکان، انزالوتاماید، پالیویزومب، رگورافینیب، اوزانیمود، فوسکارنت، ایبروتینیب، الاپاریب و اسیمرتینیب اشاره کرد و این در حالیست که در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ داروی جدیدی وارد فهرست داروهای رسمی کشور نشده بود.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، پیکانپور خاطرنشان کرد: با توسعه برون سپاری در برخی از اجراییات سازمان، تسریع قابل ملاحظه ای در روند اقدامات شرکت های دارویی صورت گرفته است که با ایجاد مسیر موازی "بررسی پرونده های ثبت" در خصوص پرونده های مشمول مسیربندی چهار و پنج، زمان انتظار ارزیابی و تایید این پرونده ها به کمتر از یک چهارم مدت قبل، کاهش پیدا کرده و شرکت های دارویی می‌توانند بنا به درخواست خود، از مسیر موازی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون
  • ولایی: هیچ دلیلی برای وجود داروی غیرمجاز در داروخانه‌ها قابل پذیرش نیست
  • بجران کمبود ۳ داروی اصلی برای این بیماران
  • بازی با جان، تجارت پرسود برخی عطاری‌ها
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید
  • توزیع داروی "وارفارین" در داروخانه‌های استان مرکزی
  • منبع دوم داروی فاکتور۸ کشور با تولید یک شرکت دانش‌بنیان
  • بیماری‌های شایع فصل بهار/ از سرماخوردگی تا آبله مرغان
  • رفع انحصار تأمین داروی فاکتور ۸