Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:11:40 GMT

سیتیزن ها در کورس قهرمانی باقی ماندند

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۲۷۴۰

سیتیزن ها در کورس قهرمانی باقی ماندند

تهران-ایرنا- منچسترسیتی تیم سوم جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس در آخرین و حساس ترین دیدار هفته بیست ویکم این لیگ لیورپول صدرنشین را شکست داد و با صعود به جایگاه دوم همچنان درکورس قهرمانی این رقابت ها باقی ماند.

به گزارش ایرنا؛ دیدار جذاب و تماشایی دو تیم ساعت 23:30 پنجشنبه شب در ورزشگاه «اتحاد» شهر منچستر آغاز و شاگردان «پپ گواردیولا» که با 3 شکست در هفته های شانزدهم به چلسی، هچدهم به کریستال پالاس و نوزدهم به لسترسیتی از صدر جدول فاصله گرفته و عنوان قهرمانی نیم فصل را به لیورپول واگذار کرده بودند در این دیدار که تا بامداد چمعه به طول انجامید با نتیجه 2 بر یک از سد شاگردان « یورگن کلوپ» گذشتند و به کسب مجدد قهرمانی در این لیگ امیدوار ماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«سرخیو آگوئرو» در دقیقه 40 و «لروی سانه» در دقیقه 72 برای منچسترسیتی دراین دیدار گلزنی و سه امتیاز ارزشمند این دیدار را به حساب تیم خود گذاشتند.
«روبرتو فیرمینو» نیز هرچند در دقیقه 64 برای تیم لیورپول گلزنی کرد اما با این گل مانع از شکست تیم خود نشد.
دقایق ابتدایی نیمه نخست بازیکنان دو تیم که شرایط مطلوبی در صدر جدول دارند کمتر خود را برای گل زدن به آب و آتش زدند از این رو تماشاگران حملات جدی از سوی بازیکنان دو تیم برروی دروازه حریف را شاهد نبودند.
در دقیقه 17 و به دنبال یک حرکت یک و دو بین «محمد صلاح» و «فیرمینو» در میانه میدان یک ضد حمله سریع از سوی بازیکنان تیم لیورپول برروی دروازه سیتیزن ها شکل گرفت و شرایط تغییر کرد.
«سادیو مانه» در این دقیقه درعمق خط دفاع حریف در موقعیت مناسب گلزنی قرار گرفت اما شوت زمینی او با دیرک عمودی دروازه تیم منچسترسیتی برخورد کرد و گل نشد.
درادامه این موقعیت « جان استونز» مدافع تیم منچسترسیتی دردفع توپ برگشتی دچار اشتباه شد و نزدیک بود دروازه خودی را باز کند که با خوش شانسی این اتفاق نیفتاد و دروازه باز نشد.
بازیکنان تیم منچسترسیتی درادامه توپ و میدان را دراختیار گرفتند تا از فشار حملات حریف بکاهند آنان دراین دقایق سه موقعیت مناسب برای گلزنی ایجاد کردند که با هوشیاری دفاع قرمزها تمامی این فرصت ها برای این تیم از دست رفت.
دردقیقه 39 «لروی سانه» هافبک آلمانی تیم منچسترسیتی ازسمت چپ حرکت تند و سریع خود را از میانه های زمین آغاز و وارد محوطه جریمه لیورپول شد اما «آلیسون بکر» با جاگیری مناسب مانع از گلزنی این بازیکن شد اما این پایان این حمله نبود و درحالیکه بازی وارد دقیقه چهلم خود شد «آگوئرو» در محوطه جریمه صاحب توپ شده و این بار او طاق دروازه بکر را شکافت و تیم خود را پیش انداخت.
نیمه دوم با حملات بازیکنان تیم لیورپول آغاز شد و شاگردان کلوپ دردقایق ابتدایی این نیمه چندین حمله را برروی دروازه حریف طراحی کردند.
درادامه روند بازی تغییر و شاگردان گواردیولا بازی را دراختیار گرفته و حریف را وادار به عقب نشینی کردند آنان در پاسخ به حملات حریف صاحب چند فرصت مناسب گلزنی شدند اما این موقعیت ها نیز از دست رفت.
دردقیقه 64 و درحالیکه سیتی زن ها بدنبال طراحی حمله جدیدی برروی دروازه لیورپول بودند بازیکنان این تیم دست به ضد حمله زده و به گل رسیدند.
دراین صحنه فیرمینو توپ ارسالی از سمت چپ را به ضربه سر درون دروازه منچستر سیتی جای داد و بازی را به تساوی کشاند.
شاگردان گواردیولا که همه چیز را از دست رفته می دیدند دوباره برای گلزنی تلاش کرده و دردقیقه 72 یک بار دیگر از حریف پیش افتادند.
«لروی سانه» در این دقیقه گل دوم منچسترسیتی را درون دروازه بکر جای داد او که با پاس عمقی«رحیم استرلینگ» در پشت مدافعان لیورپول در موقعیت مناسب گلزنی قرار گرفته بود وارد محوطه جریمه حریف شد و با شوت دقیق و زمینی دروازه لیورپول را باز و یک بار دیگر شادمانی را به اردوی آبی آسمانی آورد.
درادامه بازیکنان دو تیم به طور متناوب برروی دروازه حریف صاحب موقعیت هایی برای گلزنی شدند که این فرصت ها با هوشیاری دروازه بانان و مدافعان رقیب از دست رفت و بازی با نتیجه 2 بر یک به پایان یافت.
این نخستین شکست تیم لیورپول درفصل 2019-2018 بود و بازیکنان این تیم نیز بالاخره طعم تلخ شکست را چشیدند.
براساس آمار دراین دیدار تیم لیورپول در 51 درصد از زمان بازی توپ و میدان را دراختیار داشت.
بازیکنان این تیم 7 حمله موفق برروی دروازه سیتی زن ها طراحی که 4 ضربه آنان در چارچوب دروازه حریف بود این درحالی است که بازیکنان تیم میزبان که 9 حمله موفق نیز 4 حمله شان در چارچوب دروازه لیورپولی ها قرار داشت.
تیم لیورپول با قبول این شکست 54 امتیازی ماند و تیم منچسترسیتی نیز با کسب هر سه امتیاز این دیدار 50 امتیازی شد و با صعود یک پله ای دررده دوم جدول رده بندی این مسابقات ایستاد.
شبک **ورزشی **9144**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش فوتبال ليگ برتر انگليس منچستر سيتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۲۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | روایت جالب اوسمار ویرا درباره دروازه‌بان برزیلی باشگاه لیورپول!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898531

دیگر خبرها

  • ببینید | روایت جالب اوسمار ویرا درباره دروازه‌بان برزیلی باشگاه لیورپول!
  • مهدوی: احتمال قهرمانی پرسپولیس بیشتر از استقلال است/ ضعف مدیریتی، سپاهان و تراکتور را  از کورس قهرمانی خارج کرد
  • اوسمار ویرا: آلیسون بکر دروازه بان لیورپول را من کشف کردم / فیلم
  • گلزنی سردار آزمون برای رم/ «دیبالا» کار مهاجم ایرانی را خراب کرد
  • آرتتا: لیاقت چلسی این جایگاه نیست؛ قهرمانی ما به لیورپول و منچسترسیتی وابسته‌ است
  • کلوپ: واقعا فکر می‌کنید منچسترسیتی فشار لیورپول را احساس می‌کند؟
  • لیورپول برد و در کورس قهرمانی باقی ماند
  • برناردو سیلوا: پس از آن پنالتی و حذف مقابل رئال مادرید، خواب به چشمم نیامد
  • آنچلوتی: 5 مدافع مقابل منچسترسیتی؟ لازم باشد با 7 نفر و 2 دروازه‌بان دفاع می‌کنیم!
  • سیتی فینالیست شد / سیلوا اشتباه خود را با گل صعود جبران کرد