Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@12:54:24 GMT

سازمان‌ملل خواهان ادامه تحقیقات قتل خاشقچی

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۲۸۵۲

سازمان‌ملل خواهان ادامه تحقیقات قتل خاشقچی

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد می‌گوید این سازمان همچنان خواستار انجام تحقیقات شفاف و جامع در ماجرای قتل جمال خاشقچی است.

به گزارش تابناک و به نقل از فارس، سازمان ملل متحد می‌گوید تحقیقات در ورد قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودی باید انجام شود.

شبکه الجزیره قطر شامگاه پنجشنبه (۱۳ دی) گزارش داد، سخنگوی «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد طی بیانیه‌ای گفت: «ما همچنان خواهان انجام تحقیقات شفاف، واضح و جامع در قتل خاشقچی هستیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه سازمان ملل متحد ساعاتی بعد از اعلام برگزاری اولین جلسه محاکمه متهمان به قتل جمال خاشقچی در عربستان سعودی منتشر شد.

خبرگزاری رسمی سعودی (واس) بعد از ظهر پنجشنبه به نقل از دادستانی کل عربستان سعودی گزارش داد که این جلسه پایان یافت. در این جلسه، دادستانی سعودی خواستار اجرای حکم اعدام پنج تن از بین ۱۱ فرد متهم به قتل خاشقچی شد.

دادستانی کل سعودی مدعی شد که متهمان به همراه وکلایشان در دادگاه حاضر شده‌ ‌اند و از ترکیه خواسته ادله و قرائن موجود در خصوص قتل خاشقچی شده را در در اختیار ریاض قرار دهد که بر اساس ادعای سعودی‌ها آنکارا هنوز به این درخوسات پاسخی نداده است.

قتل جمال خاشقچی، ستون نویس روزنامه‌ واشنگتن پست در کنسولگری سعودی به تاریخ دوم اکتبر گذشته موجی از اعتراض‌ها علیه حاکمان سعودی و شخص «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی راه انداخت؛ فردی که گفته می‌شود مستقیما دستور قتل این روزنامه‌نگار سعودی منتقد سیاست‌های او را صادر کرده است.

فشارها بعد از این قتل علیه سعودی‌ها، آن چنان شدید بود که شاه سعودی برای تبرئه پسرش بن سلمان، دست به تغییرات گسترده در شواری وزیر و استخبارات کل زد تا از این رهگذر وانمود کند که قتل جمال خاشقچی از سوی برخی نیروهای سعودی خودسر و بدون هماهنگی ریاض صروت گرفته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آنتونیو گوترش خاشقچی دادستانی کل سعودی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تهران از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش بس در غزه

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در نوار غزه را پس از شش ماه ناکامی و ناتوانی در اتخاذ تصمیمی‌بازدارنده در مقابل جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونستی علیه شهروندان فلسطینی، گامی مثبت، اما ناکافی دانست.

کنعانی افزود: گام مهم‌تر از تصویب این قطعنامه، اقدام مؤثر برای اجرای آن و توقف کامل و پایدار حملات رژیم متجاوز صهیونیستی علیه نوار غزه و کرانه باختری، رفع کامل محاصره ظالمانه غزه و بازگشایی گذرگاه‌ها به منظور ارسال گسترده و بدون تبعیض کمک‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی و تامین کمک‌ها و منابع مالی بین‌المللی برای آغاز فوری بازسازی ویرانی‌های باریکه غزه اعم از منازل، زیرساخت‌های حیاتی بویژه مراکز بیمارستانی و خدماتی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی واکنش رژیم کودک‌کُش صهیونیستی نسبت به این قطعنامه را گویای عصبانیت آشکار این رژیم از شکست غیرقابل ترمیم در عرصه میدانی و سیاسی و بین‌المللی دانست و افزود: انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل متحد این رژیم را نسبت به جنایات شش ماهه گذشته علیه مردم بی‌پناه فلسطین و احتمال تداوم آن برخلاف قطعنامه مصوب شورای امنیت پاسخگو نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • لزوم تحریم همه جانبه علیه رژیم صهیونیست
  • اعتراف نظامی صهیونیست به بمب گذاری دفاتر آنروا
  • لبنان: ۲۲ شکایت‌نامه علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کردیم
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • گزارش مستند سازمان ملل از نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم غزه
  • پاکستان اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت را درباره غزه خواستار شد
  • استقبال تهران از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش بس در غزه
  • گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا
  • بازداشت فرد‌ هتاک به مقدسات در کرج