Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@21:51:43 GMT

روایت ۳۶۵ روز عاشقی

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۳۳۱۹

روایت ۳۶۵ روز عاشقی

برای حفظ قرآن روش های گوناگونی بیان و تبیین شده که هر کدام در جای خود، دارای ویژگی‌هایی است و هر کس نیز امکان دارد بر اساس استعداد، ذوق و سلیقه، شرایط شخصی و تجربه عملی خویش، دارای روش خاص و شخصی در حفظ قرآن باشد.
رهبر معظم انقلاب در یازدهم مرداد سال ۹۰ در دیدار با جامعه قرآنی کشور فرمود: یکی از چیزهایی که میتواند تدبر در قرآن را به ما ارزانی بدارد، حفظ قرآن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما حافظ قرآن کم داریم و من قبلاً گفتم که در کشور ما حداقل باید یک میلیون نفر حافظ قرآن باشند - حالا یک میلیون که عدد کمی است نسبت به این جمعیتی که ما داریم - اما حالا چون دوستان الحمدللَّه یک مقدماتی فراهم کردهاند، کارهایی را مشغول شدهاند و دارند برنامههایی را فراهم میکنند برای اینکه ان شاءاللَّه حفظ راه بیفتد، ما هم امیدمان بیشتر شده و به جای یک میلیون، میگوییم ان شاءاللَّه ما باید ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم.
بر اساس این رهنمود رهبری سازمانهای قرآنی و نهادهای مردمی به تکاپو افتادند تا این امید رهبری را به واقعیت تبدیل کنند.

 


مدرسه‌ای با عطر عاشقی معبود
حسینیه امام رضا(ع) بیرجند یا همان مدرسه شوکتیه چند سالی است که میزبان شبانهروزی حافظان قرآن کریم شده است، آنان که دل از هر چیزی کنده و آن را قفل پروردگار و مفاهیم قرآنی میکنند.
در ورودی مدرسه نام مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم خودنمایی میکند، وارد مدرسه که میشوی، حجرههایی در اطراف صحنی بزرگ قرار دارند و صحنی که محل رفت و آمد حافظان و جایی برای تثبیت حفظشان است.
بر روی درب هر حجره نام یک شهید میدرخشد، از بچهها خواستیم درون یکی از حجرهها قرار بگیریم، با مهربانی پذیرای ما شدند، وارد حجرهها که میشوی یک زندگی ساده در جریان است، طاقچههایی که پر شده از لیوان و وسایل شخصی و عطر و تسبیح و تختهایی که دور تا دور حجره را پر کردهاند. اما در طاقچه بالای حجره کتابی مقدس چشم نوازی میکند و به تو میفهماند که این بچهها برای چه به اینجا آمدهاند.
پسران دیگر حجرهها که متوجه حضورمان شدند همه در یک حجره جمع شده و ساعاتی را با یکدیگر به گفتگو پرداختیم، یک جمع صمیمی و باصفا و سرشار از حس زندگی؛ پسرانی از سن ۱۳ تا ۲۲ سال.
آنان از روزهای هفته و برنامه زندگیشان در این یک سال گفتند و دلایل منطقی را برای بریدن از همه دنیا و پرداختن به حفظ قرآن بیان کردند.


برنامه‌اي منظم براي زندگي
محمداسماعیل زنگنه، یکی از جوانانی که در این مدرسه مشغول تحصیل است، در گفتوگو با ایکنا از خراسانجنوبی اظهار کرد: از تیرماه سال جاری دوره یک ساله آغاز شده و اکنون برنامه مدرسه به ۱۴ جزء رسیده است.
وی برنامه یک روز در این مدرسه را گفت و ادامه داد: قبل از نماز صبح هر روز برنامه صبح گاه اجرا و از صبح تا ظهر کلاسهای حفظ قرآن برگزار میشود.
زنگنه بیان کرد: قبل از نماز ظهر در حدود یک تا دو ساعت وقت استراحت داریم و بعد از نماز ظهر و عصر مراسم استماع همگانی چهار صفحه از قرآن مجید برگزار میشود.
وی افزود: پس از استماع، مطالعه و کلاس تجوید و صوت و لحن برگزتر میشود و قبل از نماز مغرب نیز برنامه ورزش اجرا میشود.
زنگنه با بیان اینکه پس از نماز و دعا، کلاس تفسیر قرآن آغاز میشود، اظهار کرد: در این دوره افراد باید هر روز دو صفحه از قرآن مجید را حفظ کنند که معمولا این حفظ قبل از نماز صبح صورت میگیرد.
دور شدن از تعلقات دنيوي؛ مهم‌ترين هدف طرح حفظ يك ساله
سجاد حسینی، یکی از جوانان دیگر این مدرسه در گفتوگو با ایکنا از خراسانجنوبی اظهار کرد: آغاز حفط قرآن سخت است اما ادامه مسیر به لطف خداوند آسان میشود.
وی افزود: این مکان فرصتی به انسان میدهد تا با دور شدن از تمام تعلقات هر روز مطالب و محفوظات خود را مرور کرده و چون دغدغهای ندارد بیشتر در ذهن تثبیت میشود.


ريلي كه خانواده مي‌سازد
این جوان قرآنی بیان کرد: طرز تربیت خانواده و پدر و مادر باعث قرار گرفتن فرزند بر روی ریل قرآنی و یا خارج شدن از آن میشود که اگر تمام افرادی که اینجا هستند خانواده به آنان کمکی نمیکردند نمیتوانستند این راه را ادامه دهند.
حسینی دلیلی قانع کننده برای دور ماندن یک سالهاش از درس و تحصیل آورد و افزود: قرآن کتابی است که فرد را به سعادت میرساند، با زندگی تحصیلی فرد شاید به مدرک دست یابد اما با قرآن به سعادت زندگی میرسد.
وی ادامه داد: ریشه بیشتر انحرافات جامعه این است که افراد با قرآن آشنایی ندارند که اگر این انس با قرآن وجود داشته باشد جلوی بسیاری از انحرافات و آسیبها گرفته خواهد شد.
علیرضا قربانی، یکی دیگر از جوانان حاصر در این مدرسه در گفتوگو با ایکنا اظهار کرد: اگر در این راه قرار نمی گرفتم مسیر زندگیام به سرانجام خوبی نمیرسید.
وی افزود: در طرح یک ساله حفظ قرآن کریم کسی که با اجبار بیاید نمیتواند تحمل کند، باید با عشق بیایی تا پای بند این مسیر شوی.
این نوجوانان و جوانان از شهرستانهای استان و یا حتی از استانهای دیگر به اینجا آمدهاند تا مسیر عشق را ادامه دهند.
آنان پیشنهاداتی داشتند از جمله اینکه برنامههای تفریحی و اردویی در این طرح بیشتر شود، برنامه‌هايي كه شور و نشاط را در آنان افزايش مي‌دهد.
غرق صحبت با این نوجوانان و جوانان بودیم که صدای اذان ظهر در ایوان مدرسه پیچید. بچهها با همان شور و شوقی که به سوالات ما پاسخ داده بودند به سمت وضوخانه رفتند تا وضو بگیرند و سپس در جماعت عاشقی مفاهیمی را که آموخته بودند مرور کنند.


فعاليت 14 مدرسه شبانه روزي حفظ در كشور
محسن قیصری، مسئول مدارس شبانه روزی موسسه بیتالاحزان با اشاره به اینکه مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) ۱۶۰ شعبه در سراسر کشور دارد، در گفت‌وگو با ایکنا گفت: فعالیت شاخص این موسسه دایر کردن مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم است که از سال ۸۰ شکل گرفت.
قیصری با توجه به اینکه مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) دارای ۱۴ مدرسه شبانهروزی در سراسر کشور است، ادامه داد: هشتمین مدرسه شبانهروزی حفظ قرآنکریم این مؤسسه در خراسانجنوبی سال ۹۵ دایر افتتاح شد و اکنون در حسینیه امام رضا (ع) بیرجند در حال فعالیت است.
وی اظهار کرد: در اوایل تیرماه آزمون مصاحبه به عمل آمده و افراد وارد دوره آزمایشی ۵۰ روزه میشوند و افرادی که پذیرفته شوند وارد دوره اصلی میشوند و به مدت یک سال حافظ کل قرآن میشوند.
مسئول مدارس شبانه روری موسسه بیت الاحزان با بیان اینکه امسال سومین دوره حفظ یک ساله در استان برگزار میشود، افزود: در دوره قبلی ۳۴ حافظ کل قرآن تربیت شدهاند و امسال نیز ۳۰ نفر در این مدرسه مشغول حفظ قرآن هستند و تا تیرماه حافظ قرآن میشوند.
قیصری ادامه داد: این موسسه پتانسیلی که دارد این است که تنها در حوزه حفظ قرآن کار نمیکند بلکه در کنار آن به برنامههای اخلاقی، فرهنگی و تربیتی نیز میپردازد.


كادرسازي و تربيت نيروي قرآني
وی افزود: هدف این موسسه کادرسازی و تربیت نیروی قرآنی است و امیدواریم بتوانیم در خراسانجنوبی طرحهای تابستانه در شهرستانها اجرا کنیم.
مسئول مدارس شبانه روری موسسه بیتالاحزان بیان کرد: اگر بستر کار فراهم شود میتوانیم چند مدرسه شبانه روزی در استان تاسیس کنیم.
قیصری با اشاره به کمکهای خوبی که از سوی اوقاف و امور خیریه و نهادهای دیگر میشود از خیران دعوت کرد تا برای کار ریشهای به این موسسه کمک کنند تا جوانان از خطرات تهاجم فرهنگی مصون بمانند.
طرح حفظ يك سال، ابداع مؤسسه بیت الاحزان
حجتالاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسانجنوبی نیز در گفتوگو با ایکنا گفت: طرح مدرسه شبانهروزی حفظ قرآن که افراد با ثبت نام در این مدرسه طی یک سال قرآن کریم را حفظ میکنند یکی از ابداعات نیک مؤسسه بیت الاحزان در کشور است.
وی با بیان اینکه اداره اوقاف خراسانجنوبی با این مؤسسه قراردادی در این زمینه بسته است، افزود: موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) از سال ۷۵ کار خود را در استان فارس آغاز کرد.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسانجنوبی بیان کرد: این مؤسسه در ابتدای کار خود کلاسهایی در خصوص روانخوانی قرآنکریم و کلاسهای عمومی آغاز کرد و اکنون کار اصلی این موسسه پرداختن به حفظ و مفاهیم قرآن کریم است.
عباسی ادامه داد: در سال اول مدرسه شبانهروزی حفظ قرآنکریم در بیرجند ۴۰ نفر ثبت نام کردند و از این تعداد ۱۷ نفر حافظ قرآنکریم خروجی این مدرسه بودند و امسال سومین سال برگزاری این دوره‌ها در بیرجند است.
وی ادامه داد: علاوه بر این طرح بلندمدت، مؤسسه بیتالاحزان طرح کوتاهمدتی به نام رحله در زمینه حفظ قرآن نیز دارد که تابستان در خراسانجنوبی اجرایی شد و در طول تابستان افراد به حفظ چهار جزء از قرآن کریم پرداختند.
وی با بیان اینکه در سال ۹۵ یک میلیارد تومان خرج تجهیزات مدرسه شوکتیه بیرجند کردهایم، تصریح کرد: سعی میکنیم تا آنجا که مقدور است امکانات و برنانههای تفریحی و اردویی را برای حافظان فراهم و تدارک ببینیم.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسانجنوبی بیان کرد: در این دوره افرادی از استانهای خراسانجنوبی، گلستان، مازندران، خراسان رضوی، یزد و تهران در این ندرسه حضور دارند و مشغول حفظ یک ساله قرآن کریم هستند.


كنار گذاشتن دغدغه‌هاي دنيايي براي حفظ قرآن
عباسی با اشاره به مزیتهای این نوع حفظ، افزود: وقتی که انسان در فضای آموزشی و جدا از دغدغههای زندگی روزمره قرار گیرد بیشتر میتواند مغز خود را برای حفظ آماده کند.
وی بیان کرد: در طول مدت این یک سال افراد میپذیرند که قوانینی را رعایت کنند و این قوانین نیز در راستای کمک به حفظ قرآن است و نباید نام آن را سخت گیری گذاشت.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسانجنوبی اظهار کرد: افراد پس از این یک سال از درس خود عقب نمیمانند چرا که حفظ قرآن آن قدر مغز آنان را چابک و فعال میکند که میتوانند پس از این یک سال حتی به صورت جهشی درس خود را ادامه دهند.
عباسی با اشاره به اینکه موفقیت این افراد به شرطی که محفوظات خود را تثبیت کنند در دراز مدت بیشتر است، خاطرنشان کرد: بیشتر این افراد در سالهای بعد زندگی خود در مسیر طلبگی و حوزه علمیه قرار میگیرند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه اداره این مکان هزینه بر است لازم است از ظرفیت خیران بیشتر استفاده شود.

۳۶۵ روز عاشقی و فکر کردن تنها به معبود و دل بریدن از هرچه غیر اوست، دلی بزرگ میخواهد که هر کسی قادر به انجامش نیست.
گزارش از زهرا حمیدی، خبرنگار ایکنای خراسان جنوبی

انتهاي پيام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی فعالیت های قرآنی مدرسه شبانه روزی حفظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها حضور داشتند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، دبیر نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر که شب گذشته، ۲۵ فروردین‌ماه، پخش شد در خصوص روند فعلی و آینده نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» و چرایی اجرا و پرداختن به این طرح گفت: قرآن کریم کتاب زندگی است. به این معنی که ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی و نیازهای مختلف را پاسخ می‌دهد. فعالیت‌های مختلف قرآنی از تلاوت، قرائت و حفظ مقدمه‌ای برای انس با قرآن کریم است و انس خود مقدمه‌ای برای فهم و تدبر است و تدبر در قرآن نیز مقدمه‌ای برای عمل به آیات است.

وی افزود: هدف اصلی برگزاری تمامی این فعالیت‌های قرآنی این است که بتوانیم مفاهیم اصلی قرآن را در زندگی خودمان جاری و ساری کنیم؛ لذا طرح زندگی با آیه‌ها با این محوریت شکل گرفت تا ما بتوانیم تعدادی از آیات قرآن کریم را که در بردارنده نیازهای واقعی امروز جامعه است، برای قشرهای مختلف ازجمله کودکان، نوجوانان، بانوان، آقایان و طیف‌های مختلف آن هم با ادبیات خودشان توضیح دهیم تا بتوانند مفاهیم زندگی‌ساز قرآنی را در فضای نیازهای خودشان جاری کنند و با این هدف این طرح شکل گرفت.

دبیر نهضت ملی زندگی با آیه‌ها با بیان اینکه در مسیر اجرای این طرح بر روی حفظ موضوعی متمرکز شدیم، گفت: لذا تلاش شد تا آیات قرآن را ابتدا بتوانیم بخوانیم، بعد آنها را بفهمیم و در ادامه حفظ کنیم تا در نهایت مقدمه بهتری برای عمل قرآنی شود. برهمین اساس سال گذشته و در فصل پاییز بر روی مباحث عفاف و حجاب متمرکز شدیم و ۱۲ آیه که مسائل و نیازهای جامعه را در زمینه حجاب و عفاف پاسخ می‌داد، استخراج کردیم و طرح آزمایشی خود را شروع کردیم. این طرح در مرحله مقدماتی مورد اقبال زیادی قرار گرفت و امید پیدا کردیم که با جدیت بیشتری بتوانیم یک طرح چندساله را پی بگیریم؛ اما شروع اصلی این طرح و گام اول آن همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز شد.

تقی‌زاده درباره استمرار این طرح گفت: ذهنیت ما این است که حدود ۱۵۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم می‌تواند در طول ۴ الی ۵ سال تصویر خوبی از مباحث مختلفی که مورد نیاز مخاطب است ازجمله مباحث فردی، اجتماعی، سیاسی و نیازهایی که در خانواده و در مشاغل و کارهای افراد وجود دارد در بسته‌های محتوایی جذاب ایجاد کنیم تا یک انس اولیه با مفاهیم و مضامین قرآنی را برای مخاطب شکل دهد.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم در رابطه با ضرورت دستور کار قرار گرفتن آیات انتخاب شده به عنوان اهداف اصلی اجرای طرح نهضت زندگی با آیه‌ها گفت: ما قبل از اینکه طرح زندگی با آیه‌ها را شروع کنیم با استفاده از مراکز معتبر نظرسنجی و افکارسنجی یک بررسی دقیق را بر روی نیازهای مخاطبان شروع کردیم. بر اساس این افکارسنجی‌ها آمارهای جالبی به دست آمد و گزاره‌های که ما پیوسته در ذهن داشتیم که مردم به قرآن اقبال و علاقه دارند با این نظرسنجی‌ها دقیق شد.

۷۵ درصد مردم از این که قرآن را حفظ نیستند حسرت می‌خوردند

وی ادامه داد: در برخی از محورهای این نظرسنجی‌ها از سوی افرادی که به سوالات پاسخ داده بودند، بالغ بر ۷۵ درصد مردم جامعه از این که قرآن را حفظ نیستند، حسرت می‌خوردند؛ و یا بالغ بر ۷۰ درصد مردم اعلام می‌کردند که حاضرند مبالغ قابل توجهی را برای آموزش و یادگیری قرآن هزینه کنند و همچنین بالغ بر ۹۲ درصد افرادی که در نظرسنجی‌ها شرکت کرده بودند، تمایل داشتند که فهم و تدبر در قرآن کریم را پیش ببرند. بر همین اساس این آمارها سرمایه‌ای شد که با بررسی دقیق آنها و در یک کار عمیق پژوهشی از بررسی صحبت‌های بزرگان، آیاتی کلیدی مورد تاکید قرار گرفت که مقرر شد برای جامعه توضیح داده بشوند.

تقی‌زاده تصریح کید: در ادامه و بعد از انتخاب این آیات با قشرهای مختلف ازجمله تیم‌های رسانه‌ای، هنری، محتوایی و علمی گفت‌وگوهایی شد تا در نهایت ۱۵۰ به دست آمد که نتیجه این مباحثات است. بعد به این جمع‌بندی رسیدیم، اگر بخواهیم یک تصویر اولیه از محورهای مختلفی که در قرآن برای امروز جامعه مطرح است، ارائه کنیم باید حداقل تعدادی از این آیات قرآن کریم در جامعه عرضه شود.

دبیر نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» در پاسخ به این سوال که این طرح تا چه حد می‌تواند در مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم کمک‌کننده باشد گفت: حفظ کل قرآن کریم و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن که مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان یک آرمان مطالبه کرده‌اند نیاز به طراحی گام‌هایی دارد. معتقدیم در طرح نهضت زندگی با آیه‌ها به دلیل اینکه تمرکز بر حفظ موضوعی است و ویژگی حفظ موضوعی این است که افراد، به دلیل اینکه با توجه به کاربرد و معنا، آیات قرآن کریم را حفظ می‌کنند و به راحتی از ذهن‌شان دور نمی‌شود، حلاوت و شیرینی امتداد قرآن در زندگی را احساس کنند. این اتفاق کمک می‌کند که ما بتوانیم گستره زیادی از اقشار مختلف، خصوصاً دانش‌آموزان و نوجوانان را به سمت انس و حفظ قرآن حرکت دهیم. در ادامه طبیعتاً امید داریم بتوانیم تعدادی از این مخاطبان را به اینکه حفظ قرآن را شروع کنند، سوق دهیم تا در راستای کمک به دغدغه مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

محصولات تولید شده بیش از ۷۰۰ میلیون بار دیده شد

رییس سازمان دارالقرآن الکریم در رابطه با آمار شرکت‌کنندگان در این طرح و رسیدن به نقطه مطلوب گفت: در ماه مبارک رمضان تلاش کردیم که اضلاع مختلفی را در این پویش کنار هم قرار دهیم تا بتوانیم جامعه مخاطب خودمان را بیشتر از مفاهیم و معارف آیات قرآن کریم متأثر کنیم. به همین جهت از یک طرف تبلیغات محیطی گسترده‌ای داشتیم که بالغ بر ۵ هزار سازه تبلیغی در تهران و شهرستان‌های مختلف از بیلبورد و عرشه‌های پل تا امور دیگری که باعث می‌شد، آیات قرآن به چشم افراد بخورد و آنها یک انس پیدا کنند به این طرح اختصاص دادیم. در بحث فضای مجازی نیز از تمامی پلتفرم‌ها ازجمله روبیکا، تلوبیون، شاد، بله، باد صبا و مجموعه زیرساخت‌هایی که وجود داشت استفاده کردیم. در طول این مدت در فضای مجازی محصولات مختلفی که تولید شده بود بیش از ۷۰۰ میلیون بار دیده شدند و در مسابقه این طرح نیز بالغ بر ۱۰ میلیون نفر مشارکت کردند.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای ویژه‌ای که در مسیر تبلیغات این طرح روی آن سرمایه‌گذاری شد صدا و سیما بود، افزود: صدا و سیما علاوه بر برنامه پربیننده محفل که یک برنامه قرآنی بود امسال هم سعی کرد بحث‌های محتوایی که نشان بدهد قرآن زندگی‌ها را سامان می‌دهد، بیشتر کند در این مسیر یک سرریزی هم به سمت این نهضت زندگی با آیه‌ها داشت و حدود ۱۸ برنامه تلویزیونی در شبکه‌های مختلف ازجمله برنامه‌های افطار و سحر و ۴۵۰۰ دقیقه مسابقات تلویزیونی با عنوان زندگی با آیه‌ها در شبکه‌های مختلف برگزار و باعث شد تا یک حجم زیادی از مخاطبان با این حرکت و با این نهضت ارتباط بگیرند و در مسابقات مختلف آن شرکت کنند.

تقی‌زاده در خصوص پیش‌بینی اجرای این طرح و تحقق اهداف آن گفت: یکی از ویژگی‌های متمایز طرح زندگی با آیه‌ها این بود که مردم به صورت خیلی جدی در آن میدان‌داری کردند. امروز در زمینه محرم و مراسم عزاداری می‌بینیم که خود مردم همه جزئیات داستان از اینکه سخنران را هماهنگ کنند تا اینکه برای مراسم هزینه کنند خودشان دنبال می‌کنند تا در نهایت یک اتفاق ملی بزرگ رقم بخورد. در فضای قرآنی امسال نیز اقشار مختلف مردمی که در روستاها بودند تا شهرستان‌ها و شهرهای بزرگ نشان دادند خودشان در این زمینه میدان‌داری کردند. در این حوزه برای ما حدود سی‌هزار محصول از سمت مردم آمد. میدان‌داری مردم و اقشاری مانند مبلغین که برای اولین بار در شب‌های قدر به عنوان ید بیضا، قرآن در دست گرفتند و بر منابر سخنرانی قرآن را به مردم ارائه کردند اتفاقات متفاوتی بود که نشان می‌داد این‌بار مردم به صورت ویژه خودشان داردند یک اتفاق قرآنی را رقم زده‌اند.

برپایی بزرگ‌ترین محفل قرآنی جهان اسلام

دبیر نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» ادامه داد: در محفل قرآنی امام حسنی‌ها که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، بالغ بر صد و هشتاد هزار نفر تا حدود یک هفته مانده به برگزاری این محفل ثبت‌نام کردند که باعث شد ما لینک ثبت‌نام را ببندیم. در مجموع صد و بیست هزار نفر به ورزشگاه آزادی آمدند و یک اتفاق بزرگ و ویژه را که شاید بتوان آن را بزرگ‌ترین محفل قرآنی جهان اسلام دانست شکل دهند. این نشان می‌دهد که مردم علاقه و رغبت بسیار زیادی نسبت به انس با قرآن دارند و اساتید و فعالان قرآنی که میدان این اتفاق بودند حضور گسترده‌ای داشتند و در شهرها، محیط‌های مختلف همچون مؤسسات، خانه‌های قرآن، مساجد، جلسات خانگی و … دارایی‌هایی بودند که دست به دست هم نشان دادند اگر یک هم‌افزایی با یک ذهنیت و طرح اولیه‌ای از سوی بزرگان فضای قرآنی و فرهنگی کشور شکل بگیرد، مردم حاضرند میدان‌داری کنند و اتفاقات بزرگی رقم بخورد. این میدان‌داری برای ادامه مسیر سرمایه اصلی ما است.

کد خبر 6077849 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه غذاهای قرآنی در نکا
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر
  • چهار روایت معتبر از سبک زندگی با آموزه های قرآنی
  • طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد
  • حضور ۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها
  • قرآن بهترین کتاب برای مطالعه و هدایتگر است
  • حس آرامش و امنیت با آیه‌های قرآنی
  • محتواهای «زندگی با آیه ها» را باید اختصاصی ارایه کنیم
  • فعالیت‌های قرآنی در بیجار افزایش می‌یابد
  • ۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها حضور داشتند