Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون 88هزار و 561راس دام سبک و سنگین، واکسیناسیون بروسلوز را در سطج استان دریافت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی حسینی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، افزود: از ابتدای امسال تاکنون، 88هزار و 561راس دام شامل 75هزار و 880راس دام سبک (گوسفند و بز) و 12هزار و 681راس دام سنگین (گوساله و گاو) واکسیناسیون بروسلوز را در سطج استان دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی، در این مدت مایه کوبی853هزار و 55دام علیه بیماریهای دامی و دو هزار و 155 دام سبک و سنگین علیه بیماری هاری مایه کوبی شده اند.

وی با اشاره به نیاز سمپاشی دام ها، اظهار کرد: در 9ماهه نخست سال 60هزار و 760راس دام سبک و سنگین سمپاشی شده اند.

این مسئول خاطر نشان کرد: دامپزشکی سیستان و بلوچستان در راستای سلامت شهروندان تمامی ظرفیت و پتانسیل خود را برای صحت وسلامتی دام های موجود در استان بکار گرفته است.
 
انتهای پیام/
 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۲۲۰ میلیون نوبت واکسیناسیون طیور در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ناصر عسکری فرد گفت: در سال ۱۴۰۲ با توجه به افزایش حدود ۲۵ درصدی جوجه ریزی و تراکم در واحد‌های مرغداری خوزستان که به طور طبیعی باعث افزایش خطر بروز و شیوع بیماری‌ها و تلفات می‌شود، اداره کل دامپزشکی استان با انجام برنامه ریزی و تشدید اقدامات و مراقبت‌های بهداشتی در واحد‌های پرورش طیور موفق به کاهش کانون‌های بیماری و تلفات نسبت به سال قبل از آن شد.


وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ با برنامه ریز‌های صورت گرفته در اداره کل دامپزشکی استان افزایش حدود ۴۰ درصدی نظارت بهداشتی بر جوجه ریزی و فعالیت‌های مرغداری‌های صنعتی صورت گرفت، افزود: پارسال بیش از ۲۲۰ میلیون نوبت واکسیناسیون طیور در مزارع صنعتی پرورش طیور برای مقابله و پیشگیری از شیوع احتمالی انواع بیماری‌های طیور از جمله برونشیت، نیوکاسل، آنفلوآنزای پرندگان و گامبورو در واحد‌های پرورش طیور استان خوزستان انجام شد.


عسکری فرد با اشاره به انجام بیش از ۱۵ هزار مورد نمونه برداری از موارد مشکوک رخداد بیماری در واحد‌های پرورش طیور خوزستان، ادامه داد: با انجام رصد و پایش مستمر زیستگاه‌های طیور وحشی و واحد‌های پرورش طیور روستایی و صنعتی استان و نمونه برداری از موارد مشکوک، پارسال استان ما عاری از بیماری بسیار مهم  آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بود.


مدیر کل دامپزشکی خوزستان اضافه کرد: به منظور ایمن زایی طیور بومی و روستایی استان بیش از ۷ میلیون قطعه از طیور بومی و روستایی در برابر بیماری نیوکاسل زیر پوشش واکسیناسیون آشامیدنی قرار گرفتند که علاوه بر بالا بردن سطح ایمنی در طیور بومی منطقه، مانع از سرایت بیماری به مجموعه‌های پرورش صنعتی طیور استان و در راستای محافظت و موفقیت در رشد تولید گوشت مرغ شده است.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • بارش‌ رگباری درجنوب سیستان وبلوچستان وآماده باش دستگاه‌های خدماتی وامدادی
  • بارش‌ها رگباری درجنوب سیستان وبلوچستان وآماده باش دستگاه‌های خدماتی وامدادی
  • رصد ۷ هزار راس دام سنگین علیه بیماری سل در کرمان
  • ۱۳ مرکز متخلف در اردستان به مراجع قضایی معرفی شد
  • انجام بیش از ۲۲۰ میلیون نوبت واکسیناسیون طیور در خوزستان
  • هشدار دامپزشکی خوسف برای بیماری تب کریمه و کنگو
  • نماینده ولی‌فقیه درسیستان وبلوچستان:ارتش مؤمن و مقتدر مایه آرامش خاطر مردم