Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@19:28:37 GMT

بازداشت هزاران نفر در فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۵۲۸۲

بازداشت هزاران نفر در فرانسه

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، بنا بر اعلام وزیر دادگستری فرانسه در دورۀ زمانی ۱۷ نوامبر تا ۱۷ دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۱۶ نفر به علت رفتارهای خشونت‌آمیز روانۀ زندان شده‌اند.

 

این دستگیری‌ها در جریان اعتراضات «جلیقه زردها» روی داده است و در تاریخ جنبش‌های اجتماعی فرانسه یک رکورد محسوب می‌شود.

 

به گزارش یورونیوز، از زمان آغاز اعتراض «جلیقه زردها» یعنی ۱۷ نوامبر تاکنون، دولت به‌شدت با این اعتراضات برخورد و هزاران تن از معترضانِ به سیاست‌های اقتصادی را دستگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در میان جلیقه زردهای بازداشت شده، برخی در انتظار آغاز محاکمه هستند و برخی نیز احکامشان صادر شده و به چندین ماه حبس محکوم شده‌اند.

 

در حال حاضر ۴۵۷۰ نفر نیز در بازداشتگاه‌های پلیس به سر می‌برند و درمجموع تصمیماتی که دربارۀ معترضان بازداشتی از سوی مقامات قضایی دیگر شهرهای فرانسه گرفته شده بسیار شدیدتر از تصمیمات همکارانشان در پایتخت بوده است.

 

بر این اساس گفته می‌شود که مقامات قضایی خارج از پایتخت، سه برابر بیش از همکاران پاریسی خود، معترضان را به پشت میله‌های زندان فرستاده‌اند (۱۵۶۷ نفر در پاریس و ۳۰۰۳ نفر در دیگر مناطق کشور).

 

علاوه بر زندان، احکام دیگری نیز برای معترضان صادر شده است؛ از جمله اجازۀ رفت و آمد با دستبند الکترونیکی، ممنوعیت کار در اماکن عمومی، آزادی مشروط و ممنوعیت ظاهر شدن در برخی از شهرها و اماکن ویژه.

 

در این دورۀ یک ماهه تنها ۸۲۵ پرونده بدون پیگیری قضایی بسته شده که به آن معنی است که در ماه‌های پیش رو باید صدها جلسۀ دادگاه برای رسیدگی به پروندۀ معترضان تشکیل شود.

 

یکی از بازداشت های جنجال آمیز در فرانسه، دستگیری یکی از مشهورترین چهره‌های جنبش اعتراضی "جلیقه‌ زردها" به اتهام سازماندهی تظاهرات غیرقانونی است.

 

به گزارش دویچه وله، پلیس ضد شورش فرانسه شب گذشته، چهارشنبه ۱۲ دی‌ماه (دوم ژانویه) بار دیگر اریک دروئه یکی از بنیانگذاران جنبش اعتراضی "جلیقه زردها" را در نزدیکی بلوار شانزه‌لیزه بازداشت کرد.

 

اریک دروئه برای ادای احترام به قربانیان حرکت‌های اعتراضی دو ماه گذشته در فرانسه و روشن کردن شمع در میدان کنکورد پاریس حضور یافته بود که پس از آن به وسیله ماموران پلیس بازداشت شد.

 

دروئه، راننده کامیون بین‌شهری است و یکی از نخستین کسانی بود که در ماه نوامبر گذشته از طریق شبکه‌های اجتماعی شهروندان را به پوشیدن جلیقه‌های شبرنگ ایمنی و شرکت در تظاهرات اعتراضی علیه سیاست‌های رئیس جمهوری فرانسه امانوئل مکرون دعوت کرده بود.

 

او به دلیل مصاحبه با رسانه‌ها و شرکت در برنامه‌های تلویزیونی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های جنبش جلیقه زردها است و به نوعی شخصیت نمادین و سخنگوی غیررسمی این جنبش محسوب می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری آلمان، وکیل دروئه می‌گوید بازداشت موکلش به خاطر روشن کردن شمع در مکان یادبود ده قربانی جنبش جلیقه زردها در میدان کنکورد انجام شده است. او رفتار پلیس را "غیرقابل دفاع و خودسرانه" توصیف کرده و خواستار آزادی سریع موکل خود شده است.

 

ژان لوک ملانشون، بنیانگذار حزب چپ و کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه، بازداشت اریک دروئه را "سو‌ءاستفاده از قدرت" توسط ماموران خوانده و می‌گوید در حال حاضر "پلیس سیاسی" با فعالان و هواداران جنبش جلیقه زردها برخورد می‌کند. او در یادداشت ستایش‌آمیزی زیر عنوان "سپاس آقای دروئه" می‌نویسد: «امید است که امسال سال شما باشد و مردم [فرانسه] دوباره استقلال خود را به دست آورند.»

 

مارین لوپن، سیاستمدار راستگرای افراطی فرانسه نیز "نقض سیستماتیک حقوق سیاسی" فعالان اپوزیسیون در این کشور را به شدت محکوم کرده است.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جلیقه زردها اعتراضات جام نیوز فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۵۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هزاران عدد دخانیات قاچاق در غرب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری در تشریح این خبر گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف محل انبار دستگاه‌های ویپ و سیگار الکترونیکی قاچاق در محدوده غرب تهران شدند.

وی ادامه داد: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد شرکتی در بستر فضای مجازی اقدام به فروش اینترنتی محصولات دخانی غیر مجاز در غرب تهران می‌کند.

سرهنگ افشاری افزود: پس از تحقیقات و شناسایی متهم پرونده با هماهنگی از سوی مراجع قضایی تیم‌های عملیاتی پلیس وارد عمل شده و در بازرسی از محل بیش از ۲۴۱۴ عدد انواع دستگاه‌های ویپ و سیگار الکترونیکی با مارک‌های غیر مجاز و نامعتبر را کشف کردند که به همراه متهم به مراجع قضایی تحویل داده شد.

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از میلیارد تومان اعلام کرده گفت: با سرمایه‌گذاری در ورود و خروج کالای قاچاق و ارز نابودی صنایع کشور را هدف ندهید و در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین توسط پلیس فرانسه+ فیلم
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • ببینید | بیانات رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران
  • گزارش تصویری | دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • دیدار هزاران نفر از کارگران با رهبر انقلاب
  • هزاران نفر از کارگران با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • تظاهرات هزاران اردنی در نزدیکی سفارت اسرائیل + فیلم
  • کشف هزاران عدد دخانیات قاچاق در غرب تهران