Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل جدید ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جهت اجرای کاداستر جامع تاکنون نقشه افزون بر ۱۰ هزار و ۷۷۲ هکتار مناطق روستایی و زراعی به بانک جامع اطلاعات املاک و کاداستر اضافه و همچنین نقشه کاداستر حدود ۸۶۴ هزار ۷۳۲ هکتار منابع طبیعی در بانک جامع اطلاعات املاک و کاداسترجانمایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید محوری مدیرکل جدید ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در تشریح وضعیت استان در زمینه اجرای طرح کاداستر از جانمایی نقشه کاداستر حدود ۸۶۴ هزار ۷۳۲ هکتار منابع طبیعی در بانک جامع اطلاعات املاک و کاداستر خبرداد.

وی در خصوص اینکه چه سامانه‌هایی در زمینه اجرای طرح کاداستر راه اندازی شده است؟ عنوان کرد: کاداستر یک مفهوم جهانی است که به ثبت سیستماتیک مناطق و حدود و ثغور و ارزش هر نوع زمین تعریف شده است، که معمولاً شامل یک توصیف جغرافیایی از محدوده زمین و منابع و مالک آن منابع و ارزش زمین است.
محوری افزود: اطلاعات مکان مرجع از دیرباز به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه در کشور‌ها مد نظر بوده که در این رابطه تولید و بهنگام سازی اطلاعات ثبتی و نقشه‌های کاداستر، تهیه نقشه و فرم‌های اطلاعات ثبتی و خود کار سازی فرآیند‌های ایجاد سیستم اطلاعات کاداستری از وظایف اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

وی با اشاره به اینکه نقشه‌های کاداستر برای طرح‌های شهری، توسعه صنعت در روستا و توسعه سیستم‌های ارتباطاتی بسیار مهم هستند، تصریح کرد: در صورت اجرایی شدن «کاداستر» در کشور اکثر پرونده‌های قضایی موجود در این باره حل و فصل می‌شود چرا که به‌طورکلی «کاداستر» اطلاعات املاک و اراضی کشور را به صورت مکانیزه جمع‌آوری و جانمایی می‌کند و موقعیت هر ملک را به صورت کدبندی منعکس نموده و در یک نقشه نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و وبویراحمد همچنین گفت: امروزه سیستم‌های اطلاعات کاداستر جهت اخذ، ذخیره سازی، بازیابی، بهنگام سازی، پردازش، مدیریت، نمایش، کاربرد و تبادل اطلاعات محدوده اراضی، املاک و مستحدثات و اطلاعات ثبتی مربوطه بکار می‌روند و در نتیجه وجود آمار و اطلاعات دقیق، صحیح، بهنگام و مکان مرجع، عاملی حیاتی برای کلیه برنامه ریزی‌ها و تصمیم گیری‌های کلان اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: سیستم کاداستر مکانیزه و پیشرفته از جهات بسیاری برای کشور دارای اهمیت و فایده بوده که از مهمترین فواید آن می‌توان به ثبت مالکیت اراضی و مستحدثات، مدیریت و نظارت بر بازار زمین و نقل و انتقالات املاک، مدیریت و استفاده‌ی بهینه از زمین، مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه، تهیه‌ی نقشه‌های بزرگ مقیاس، مدیریت بهینه‌ی کشاورزی و منابع طبیعی، کاهش مناقشات مربوط به زمین و کاهش حجم دعاوی ملکی اشاره کرد.

به گفته مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه و بویراحمد با اجرای طرح کاداستر می‌توانیم گام‌های موثری برداریم و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز همانند سایر استان‌ها در حال انجام است، اما این طرح برای اجرای کامل آن نیاز به اعتبارات لازم دارد.
وی گفت: تکمیل کاداستر نیز مطابق برنامه سازمانی از اولویت‌های جدی مطرح شده در استان بوده به ویژه در حوزه اراضی ملی، حریم و بستر رودخانه‌ها که بایستی تمام اطلاعات ارسالی از مراجع در سامانه منعکس شود. بودجه تعیین شده برای اجرای طرح کاداستر کافی نبوده و باید اعتبار کافی نیز به آن داده شود تا قانون جامع حدنگار (کاداستر) بصورت کامل اجرا شود.

محوری خاطرنشان ساخت: در ارتباط با فعالیت‌های کاداستر، اهم اقدامات انجام شده در استان عبارتند از: تامین نقشه و تهیه نقشه کاداستر از مناطق شهری افزون بر ۳۲ هزار و ۹۳۶ هکتار و داده آمائی کلیه دفاتراملاک موجود که افزون بر ۱۴۰۰ دفتر املاک می‌باشد به اتمام رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در جهت به روز رسانی اطلاعات دفاتر املاک مقرر شده است که هر سال خلاصه معاملات در بانک جامع اطلاعات املاک و کاداستر درج شوند، و در جهت تکمیل لایه هندسی بانک جامع اطلاعات املاک وکاداستر تاکنون نقشه موقعیت هندسی (۷۵۷۳۹) قطعه زمین در بانک درج شده است.

محوری در ادامه با بیان اینکه در جهت تکمیل لایه حقوقی نقشه کاداستر در بانک جامع اطلاعات املاک وکاداستر، پلاک ثبتی اکثر قطعات شهری در بانک درج شده است، عنوان کرد: در جهت اجرای کاداستر جامع تاکنون نقشه افزون بر ۱۰ هزار و ۷۷۲ هکتار مناطق روستایی و زراعی به بانک جامع اطلاعات املاک و کاداستر اضافه شده است و نقشه کاداستر حدود ۸۶۴ هزار ۷۳۲ هکتار منابع طبیعی در بانک جامع اطلاعات املاک و کاداسترجانمائی شده است.

وی افزود: در سالجاری ۲۷۰۰ قطعه در مناطق شهری و حریم شهر استان کهگیلویه و بویراحمد عملیات تثبیت آن انجام شده است، و از ابتدای شروع عملیات اجرایی تهیه نقشه کاداستر بافت مسکونی روستایی و زراعی تاکنون عملیات تهیه نقشه ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی بافت مسکونی روستایی و زراعی استان به اتمام رسیده است. همچنین تعداد ۳۲۰ قطعه زمین در مناطق بافت مسکونی روستایی در بانک جامع اطلاعات املاک و کاداستر استان کهگیلویه و بویراحمد عملیات تثبیت آن انجام شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تثبیت ۷۵ هزار و ۷۳۹ پلاک ثبت شده در نقشه کاداستر و اسکن ۵۹۲ نقشه ثبتی و داده آمایی ۸۰۴ نقشه ثبتی و همچنین ۱۵ هزار و ۲۳ هکتار از حریم و بستر قطعی رودخانه را وارد بانک کاداستر کرده ایم و ۸۶۴ هزار و ۷۳۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی تاکنون در بانک کاداستر جانمایی شده است.

گفتنی است، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویر احمد با ۴ واحد ثبتی خدمات حقوقی ثبت را در سطح استان به شهروندان عزیز ارائه می‌نماید و در حال حاضر تعداد ۵۶ دفتر اسناد رسمی و ۳۶ دفتر ازدواج و ۱۸ دفتر طلاق در سطح استان در حال فعالیت هستند که همه فعالیت‌های آن‌ها به شکل الکترونیکی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خدمات حقوقی نقشه کاداستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعین تکلیف و رفع تداخل بیش از  ۲۸۰ هزار از اراضی استان کرمان

   

به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، هاشمی افزود: این طرح کاملا به صورت رایگان انجام می‌شود و بخش زیادی از هزینه‌های زیاد سند مالکیت در بخش تعیین نقشه‌ها  برای مردم صفر میشود.

وی عنوان داشت: تاکنون ۵۷هزار هکتار و در شهرستان‌های شمالی ۴۴هزار هکتار تعیین تکلیف شده اند.

مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان از مردم خواست با شر کت‌های مشاور در روستا‌ها همکاری نمایند.

در این طرح هویت بخشی به املاک و اراضی اولویت ثبت اسناد املاک استان است.

درحال حاضر  ۲۲۳هزارو چهارصد هکتاراز اراضی کشاورزی و املاک استان  سند دارشدند.

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • تعین تکلیف و رفع تداخل بیش از  ۲۸۰ هزار از اراضی استان کرمان
  • امسال ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه‌گیری شد
  • تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ برای اراضی دولتی سیستان و بلوچستان
  • تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • برداشت گلرنگ از ۳۲۰ هکتار اراضی در کرمان
  • رفع تصرف ۱۹۰ هکتار از اراضی ملی ساوه