Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@18:09:08 GMT

اسکناس 500 يورويي جمع آوري مي شود

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۸۱۹۷

اسکناس 500 يورويي جمع آوري مي شود

خبرگزاري آريا - کشورهاي اتحاديه اروپا براي مبارزه با پولشويي با 500 يورويي که بزرگترين اسکناس پولي مشترک اروپا محسوب مي شود، خداحافظي مي کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا، 17 بانک مرکزي کشورهاي عضو اتحاديه اروپا از روز 27 ژانويه (7 بهمن) با اسکناس هاي 500 يورويي خداحافظي مي کنند و ديگر اين قطعه را چاپ و وارد بازار نخواهند کرد و در اين ميان 2 بانک مرکزي آلمان و اتريش از روز 26 اوريل (6 ارديبهشت) به چاپ آن پايان خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در پي دستورالعمل سال 2016 اتحاديه اروپا براي مبارزه با پولشويي، توليد اسکناس هاي 500 يورويي از امسال (2019) متوقف و اسکناس هاي موجود در بازار نيز بتدريج جمع اوري مي شود.
فرارکنندگان مالياتي، قاچاقچيان اسلحه و مواد مخدر ترجيحاً از اين اسکناس براي واريزي هاي خود در موسسات بانکي استفاده مي کنند؛ چرا که با تعداد اندکي از اين اسکناس ها مي توان به سادگي به مبالغ بالا رسيد.
البته اسکناس هاي 500 يورويي موجود در بازارپس از اين تاريخ هنوز ارزش قانوني خود را حفظ کرده و مي توانند در پرداختي ها استفاده شوند و همزمان نيز بانک ها و صرافي ها و ساير اپراتورهاي تجاري مي توانند از اين اسکناس استفاده کنند.
يورو واحد پول کشورهاي اتحاديه اروپا شامل 17 کشور از 27 عضو اين اتحاديه مي‌ شود و ازاول ژانويه سال 2002 رسماً در کشورهاي آلمان، فرانسه، بلژيک، اتريش، اسپانيا، پرتغال، يونان، ايتاليا، ايرلند، لوکزامبورگ، هلند و فنلاند جايگزين پول رسمي شد و هم اکنون علاوه براين کشورها در استوني، اسلواکي، اسلووني، قبرس، مالت، روماني و لتوني نيز در جريان است.
به گزارش ايرنا، ايده واحد پول يکسان اروپا براي نخستين بار از سوي ژاک دلور، وزير اقتصاد اسبق فرانسه که از سال 1985 تا 1995، رياست کميسيون اروپا را به عهده داشت، ارائه شد. هدف از اين طرح، تقويت هويت اروپا در بازارها و تثبيت قيمت‌ها، رشد اقتصادي و منافع تجاري اعضاي آن بود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، کارکنان معترض فرودگاه هیثرو می‌گویند اعتصاب خود را از ۱۸ اردیبهشت آغاز خواهند کرد. پیش از آنان نیز کارکنان بخش سوخت گیری فرودگاه اعلام کردند به مدت ۷۲ ساعت دست از کار خواهند کشید.
اتحادیه کارکنان فرودگاه هیثرو مقامات این فرودگاه را به بی توجهی به خواست کارکنان متهم و اعلام کردند در حالی که مدیران از پاداش‌های کلان بهره می‌برند حاضر نیستند به حد اقل نیاز‌ها و خواسته‌های کارکنان توجه کنند.
این چندمین بار در دو سال اخیر است که کارکنان هیثرو، بزرگترین فرودگاه اروپا در اعتراض به آنچه که بی توجهی به خواست کارکنان خواندند دست به اعتصاب می‌زنند.
بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس به ویژه پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت با سرعت بیشتری رو به افزایش گذاشته است.

 

دیگر خبرها

  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • رییس جدید کمیته تخصصی هواشناسی و علوم جوی آیورا منصوب شد
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • استفاده از ظرفیت اتحادیه آیورا در توانمندسازی زنان