Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@12:01:33 GMT

جانشین مک‌گورک مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۴۱۱۴۹

جانشین مک‌گورک مشخص شد

دولت آمریکا بامداد شنبه (به وقت تهران) اعلام کرد «جیمز جفری» از این پس مسئولیت نمایندگی این کشور در ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه و عراق را نیز بر عهده می‌گیرد.

دولت آمریکا «جیمز جفری» را که اکنون نماینده ترامپ در امور سوریه است، به صورت همزمان به عنوان نماینده آمریکا در ائتلاف تحت رهبری واشنگتن در سوریه و عراق، منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جفری که از دیپلمات‌های کهنه‌کار آمریکایی است، اواسط امسال به عنوان نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در امور سوریه معرفی شده و آمریکا را در نشست‌های مربوط به سوریه نمایندگی می‌کند.

جفری در سمت جدید خود، جایگزین «برت مک‌گورک» می‌شود که ماه گذشته در اعتراض به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه، کناره‌گیری کرد.

پیش از این مسائل میدانی و نظامی بحران سوریه عمدتا بر عهده مک‌گورک بود. حالا با کنار رفتن او و انتصاب یک نفر به صورت همزمان در دو سمت، عملا کل پرونده سوریه در دولت آمریکا در اختیار جفری قرار گرفته است.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش شکل گرفت. این ائتلاف در ماه‌های گذشته عملا به یک ارتش آمریکایی بدل شده و آنطور که آمارهای پنتاگون نشان می‌دهد، عمده عملیات‌های انجام‌شده در قالب این ائتلاف، توسط نیروهای آمریکایی انجام گرفته است.

آمریکا در حال حاضر ۲۰۰۰ نیروی نظامی در سوریه دارد. آنطور که ترامپ وعده کرده، قرار است این نیروها به مرور سوریه را ترک کنند. در میدان دیپلماتیک هم آمریکا عملا از روند مذاکرات کنار گذاشته شده و گفت‌وگوهای سیاسی میان دولت و معارضین از طریق ساز و کار موسوم به «آستانه» که به ابتکار ایران، ترکیه و روسیه شکل گرفت، پیش می‌رود.  / فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد

نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر دفاع آمریکا خواستار دستیابی به پیشنهادات مربوط به جدول زمانی برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف در عراق شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که به آمریکا سفر کرده است، در ساختمان پنتاگون (وزارت دفاع) حضور یافت و مورد استقبال «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا قرار گرفت.

بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق، در این دیدار نخست وزیر عراق بر تمایل دولت این کشور برای حفظ روابط بین دو کشور تاکید و گفت: 10 سال از تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه داعش می‌گذرد و در طی این سال‌ها مردم عراق فداکاری‌های ارزشمندی انجام داده‌اند و عراق نیز از تلاش‌های جامعه بین‌المللی و دوستان خود در همکاری با این کشور برای مقابله با تروریسم قدردانی می‌کند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که سرویس‌های امنیتی عراق امروز در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند و خواستار دستیابی به پیشنهادات مربوط به جدول زمانی برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف در عراق شد.

السودانی ضمن اعلام تمایل عراق برای دستیابی به تخصص، تسلیحات، تجربه و مشارکت امنیتی، به ویژه در شرایطی که منطقه در آن قرار داد، بر اهمیت ثبات در منطقه و جلوگیری از تشدید تنش که همه نسبت به آن اتفاق نظر دارند، تاکید کرد و خواستار تداوم همکاری بین عراق و آمریکا شد.

در این دیدار وزیر دفاع آمریکا نیز بر عمق روابط مشترک، همکاری‌های امنیتی و تمایل به گفت‌وگو به سمت یک رابطه راهبردی در چارچوب توافقنامه بین دو کشور تاکید کرد.

بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السودانی با بایدنعراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • سناتور آمریکایی: دولت بایدن درگیری با ایران را خط قرمز بداند
  • ناو آمریکایی عازم مدیترانه می‌شود/ سپاه پاسداران: ضربه به منافع ایران پاسخ قاطع در پی دارد
  • کمک ۱۰ کشور به رژیم صهیونیستی در رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران
  • جانشین نکونام مشخص شد
  • ائتلاف ۶ حزب مخالف «شهباز شریف» در پاکستان
  • سفیر پیشین آمریکا به جرم جاسوسی برای کوبا محکوم شد