Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا ابراهیم‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود شرایط جوی مناسب و بارش نزولات آسمانی در ماه‌های اخیر، اظهارکرد: شالکیاران فومنی برای استفاده بهینه از منابع آبی تاکنون موفق به اجرای شخم زمستانه در بیش از ۵ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان شده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان فومن دارای ۱۳ هزار و ۸۷۰ هکتار از اراضی شالیزاری است، افزود: این میزان معادل بیش از ۱۰۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری در شهرستان فومن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم‌زاده در ادامه با اشاره به مزایای اجرای شخم زمستانه، گفت: با شخم اول آماده‌سازی زمین برای نشا در فصل زراعی با سهولت بیشتری انجام می‌گیرد و سبب کاهش جمعیت آفت کرم ساقه خوار برنج می شود.

وی ادامه داد: با از بین رفتن علف‌های هرز مصرف سموم کشاورزی و هزینه تولید کاهش یافته لذا از شالیکاران فومنی درخواست می شود از فرصت باقیمانده استفاده لازم را برای آماده‌سازی زمین شالیکاری را ببرند.

رئیس جهاد کشاورزی فومن یادآورشد: سالانه از ۱۳ هزار و ۸۷۰ هکتار اراضی شالیکاری شهرستان فومن ۴۷ هزار تن برنج سفید استحصال می شود.

کد خبر 4504060

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان شخم زمستانه فومن محمدرضا ابراهیم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • نشاکاری ۲۵ درصدی شالیزار‌های محمودآباد
  • پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان میرجاوه