Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از بزرگترین دغدغه های مردم روستانشین مظفر آباد هم اکنون طولانی شدن مسیر انها در تردد از قروه به سمت مظفر آباد و از مظفر آباد به سمت سریش آباد است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، چند ماهی از احداث جاده دو بانده و ایمن سازی شده سریبش آباد به قروه می گذرد جاده ای که پس از 12 سال بالاخره اما با حرف و حدیث های تازه تری احداث شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون و در حالی که این جاده به بهره برداری رسیده است اما مردم روستای مظفر آباد که جاده ارتباطی روستای آنها در مسیر سریش آباد به سمت قروه قرار گرفته است با مشکلات عدیده ای روبرو شده اند که مشخص نیست زمان احداث این جاده چرا مسئولین اداره راه و شهرسازی و راهداری به فکر آن نبوده اند

مشکل نخست (طولانی شدن مسیر رفت و آمد روستاییان)

یکی از بزرگترین دغدغه های مردم روستانشین مظفر آباد هم اکنون طولانی شدن مسیر انها در تردد از قروه به سمت مظفر آباد و از مظفر آباد به سمت سریش آباد است.

طول مسیر قروه به سمت سریش آباد 7.2 کیلومتر می باشد که مردم روستای مظفر آباد تا پیش از این برای تردد از قروه به سمت مظفر آباد 5.7 کیلومتر مسیر جاده ای و 700 متر مسیر تقاطع روستا را طی می نمودند که در مجموع 6.4 کیلومتر میزان مسیر طی شده آنان بود ، اما هم اکنون و با ایجاد دوبانده شدن مسیر قروه به سمت سریش آباد و به دلیل نصب نیوجرسی در برابر ورودی روستای مظفر آباد روستانشینان باید به شهر سریش آباد بروند و از سریش آباد به سمت روستای مظفر آباد حرکت کنند که 3 کیلومتر به طول مسیر انان اضافه شده است.

اما این تنها بخشی از ماجرا است چرا که روستاییان مظفر آباد مشکل اصلی خود را در تردد به سمت سریش آباد می بینند که باید ابتدا به قروه بیایند و پس از دور زدن میدان شهید مدنی به سمت سریش آباد حرکت کنند که در مجموع قریب به 14 کیلومتر را باید طی کنند در حالی که تا پیش از این برای رسیدن به سریش آباد مسیر 1.5 کیلومتری جاده و 700 متری روستایی را طی می نمودند که در مجموع 2.2 کیلومتر می شد.

این مشکلات در حالی رخ داده است که نیوجرسی موجود در جاده که باید سراسر طول 7.2 کیلومتری را پوشش می داد تنها بخشی از جاده را پوشش داده است که شامل هزار و 780 متر از مسیر میدان شهید مدنی قروه به سمت سریش آباد و انتهای مسیر جاده که مربوط به مقابل تقاطع روستای مظفر آباد می شود را شامل می گردد ، در شرایطی که در طول این مسیر و مقابل مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای به مراتب با توجه به پیچ خطرناک موجود حوادث بیشتری نیز رخ داده است .

مشکل دوم (قرار گرفتن لوله خط انتقال آب 21 روستا در عرض جاده)

یکی دیگر از مشکلات مهمی که در این جلسه مطرح شده است و باز هم متاسفانه در زمان احداث جاده توجهی به ان نشده قرار گرفتن خط لوله آب مورد مصرف 21 روستا در مسیر عرض جاده می باشد که نیازمند ایجاد پل مسیل برای انتقال این خط لوله می باشد و مسئولین اداره راه تاکنون برای آن چاره ای نیندیشیده اند!!

این در حالی است که مسئول اداره آب و فاضلاب روستایی نیز اخطار احتمال شکسته شدن لوله خط انتقال آب را داده است

مشکل سوم ( نبود پل عابر پیاده برای روستاییان جهت تردد در عرض جاده )

یکی دیگر از مشکلاتی که در جلسه مطرح شد نبود پل عابر پیاده برای روستاییان بود که در مسیر عرض جاده به دلیل وجود نیوجرسی نمی توانند تردد کنند و از طرفی اگر بخواهند با استفاده از تاکسی های عمومی به سریش آباد بروند و دوباره از سریش آباد به سمت قروه بیایند تا به روستای مظفر آباد برسند باید هزینه ای دوبرابری برای کرایه تاکسی خود پرداخت کنند.

وضعیت برخی مردم در حین تردد

مشکل چهارم (عدم تعبیه زیرگذر یا بی خبری مسئولین اداره راه)

متاسفانه یکی دیگر از مسائل مهم این جلسه در عدم تعبیه زیر گذر در طرح اصلی این جاده و یا بی خبری مسئولین اداره راه از تعبیه ان بوده است که هنوز نمی دانند آیا پل زیر گذر تعبیه شده است یا خیر؟؟

 

عضو شورای روستای مظفر آباد:

خسرو مظفری در این جلسه گفت: جاده روستای مظفر آباد به دلیل دوبانده شدن مسیر قروه به سمت سریش آباد بسته شده است و مانع نیوجرسی نیز مانع از عبور ما به سمت روستا از مسیر شهر قروه و به سمت سریش آباد می شود.

وی ادامه داد: از طرفی وجود این موانع و نبود پل عابر پیاده باعث شده است ما کرایه دوبرابری برای ورود به روستا بپردازیم و یا از روی نیوجرسی حرکت کنیم که خطرات بسیاری برای روستانشینان دارد .

مظفری ادامه داد: مردم روستای ما کشاورز و دامدار هستند و برای مسائل اداری خود باید به سریش آباد تردد داشته باشند اما هم اکنون مسیر 2 کیلومتری ما به 14 کیلومتر افزایش پیدا کرده است .

اولتیماتیوم فرماندار قروه به مسئولین اداره راه و شهرسازی:

موحد امان اللهی در این جلسه با بیان اینکه طبق استاندارد لازم باید کلیه مسیر 7.2 کیلومتری قروه به سمت سریش آباد نیوجرسی گذاری شود گفت: اداره راه و شهرسازی و اداره راهداری موظف هستند که با مطالعه این طرح نسبت به مشکلات و مطالبات مردم روستا اقدام کنند.

وی افزود: مشکل مردم روستا باید برطرف شود و اداره راه موظف است ظرف یک هفته زمان بندی خود را برای برطرف نمودن این مشکلات اعلام کند.

فرماندار قروه ادامه داد: پل عابر پیاده باید برای رفت و امد مردم ایجاد گردد و بررسی مسیر ارتباطی روستا نیز باید مورد مطالعه قرار گیرد.

وی افزود: باید یا از طریق زیرگذر و یا با استفاده از دیگر اقدامات کارشناسی شده مسیر تردد به سمت سریش آباد کوتاه شود.

وی به اهمیت بحث خط لوله انتقال آب 21 روستا اشاره نمود و گفت: اداره راه و شهرسازی و اداره آب و فاضلاب روستایی موظف هستند میزان تامین اعتبار لازم برای انتقال اصولی این خط لوله را احصاء کنند و زمان اجرای این عملیات را هر چه سریع تر اعلام نمایند.

 امان الهی گفت: هم اکنون باید مسیر نصب نیوجرسی اصلاح شود و از ابتدای میدان شهید مدنی قروه تا مکانی که تعداد نیوجرسی ها اجازه می دهد مسیر با استفاده از نیوجرسی پوشش داده شود و پس از ان تمامی مسیر بر اساس استاندارد موجود با استفاده از گاردریل یا نیوجرسی پوشش داده شود .

وی در پایان به کاهش تصادفات در جاده قروه به سمت سریش آباد اشاره نمود و گفت: میزان حوادث رخ به رخ خودروها در طول این مدت به صفر رسیده و کاهش قابل توجهی در تلفات جانی و حوادث ناگوار این مسیر داشته ایم که این موضوع نیز قابل تقدیر است.

نظرات مردم روستای مظفر آباد

این جلسه که با حضور برخی از روستاییان نیز همراه بود مردم روستانشین مظفر آباد به اظهار نظراتی پرداختند.

یکی از اهالی روستا با بیان اینکه چند روز پیش همسر وی به دلیل عبور از روی نیوجرسی دچار آسیب جسمی شده و در مسیر جاده قرار گرفته که با کمک یکی از جوانان روستا نجات داده شده است گفت: اگر در ان لحظه خودرویی وی را زیر می گرفت چه کسی جوابگو بود؟

وی ادامه داد: چرا مسئولین اداره راه یکبار از روی این نیوجرسی ها عبور نمی کنند تا بدانند شرایط مردم روستای ما چگونه است؟

وی افزود: چرا مردم روستای ما باید تاوان ندانم کاری های مسئولین اداره راه را بدهند؟

 

بی پاسخ بودن مسئولین مجموعه اداره راه و شهرسازی و راهداری

گفتنی است این سوالات و جلسه با پاسخ های ضد و نقیض و نامشخص مسئولین اداره راه و شهرسازی و راهداری همراه بود و پاسخ قانع کننده ای برای ما وجود نداشت که منتشر شود.

 

سوال خبرنگار کردتودی از مسئولین اداره راه در خصوص جاده قروه _ همدان

یکی از مهمترین مسائلی که خانواده های بسیاری را نیز در سطح شهرستان قروه در طول ماه های گذشته داغدار نموده است مسیر جاده همدان به سمت قروه و با گذشتن از روستای وینسار است که به دلیل روکش آسفالت وضعیتی بسیار لغزنده را به وجود اورده است.

در این جلسه خبرنگار کردتودی با طرح این موضوع که در طول قریب به 9 ماه گذشته تعداد بیشماری از خانواده های قروه ای در این جاده شاهد از دست دادن عزیزان خود به دلیل لغزندگی مسیر بوده اند پرسید: چه چیزی باعث شد که این مسیر را روکش آسفالت نمایید؟ و چرا تاکنون در جهت اصلاح ان اقدامی نکرده اید؟

طهماسبی مسئول اداره راهداری قروه در این خصوص گفت: پیمانکار این طرح هیچ ارتباطی با اداره راهداری قروه نداشته است و این طرح مربوط به اداره کل راهداری است و نظارت ان نیز از سوی اداره کل صورت گرفته است و ما هیچ نقشی در اجرای آن نداریم.

در این میان خبرنگار کردتودی با بیان اینکه هم اکنون در آغاز فصل زمستان قرار داریم و ممکن است مسیر لغزندگی بیشتری نیز داشته باشد خواستار پاسخ صریح در خصوص رفع مشکل این مسیر شد که طهماسبی نیز گفت: در این مقطع زمانی ما تنها در حال برش دادن سطح جاده برای کم کردن خطرات هستیم و نمی توانیم هنوز عملیات آسفالت ان را انجام دهیم که باید در شرایط آب و هوایی مساعدی صورت بگیرد.

اما وی به این سوال خبرنگار ما که چند نفر دیگر باید جان خود را از دست بدهند تا آب و هوا بهتر شود و جاده اصلاح گردد پاسخی نداشت که بدهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ در مراسمی رسول عطایی به عنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی معرفی و از خدمات سیدمحسن حمزه لو مدیر کل سابق قدردانی شد.

استاندار آذربایجان‌غربی، در این مراسم با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای توسعه همه جانبه راههای استان گفت: امروز شاهد پیشرفت و آبادانی ملموس راهها در استان هستیم که به موازات آن، نهضت ملی مسکن نیز رشد قابل توجهی داشته است.

محمدصادق معتمدیان افزود: با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست مجموعه راه و شهرسازی استان و استفاده از ظرفیتها درحال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راهسازی در دست اجراست.

معتمدیان اظهارکرد: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

وی، با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص های راه و مسکن در استان هستیم، گفت: بخش قابل توجهی از احداث ‌راهها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه قرارنگرفته است.

معتمدیان، با تأکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجانغربی وجود ندارد که بلاتکلیف باشد، افزود: تمامی مسیرهای این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محورهایی است که درحال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: با پایان یافتن اجرای طرح توسعه این مسیر، مرز رازی به مسیری بین المللی برای دستیابی به بازار هدف جهانی تبدیل خواهد شد.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی آذربایجانغربی هم در این مراسم با قدردانی ازحمایتهای استاندارآذربایجان‌غربی و مدیران ارشد استانی گفت: در دولت سیزدهم با حمایت همه جانبه توانستیم بیش از چهار برابر میانگین کشور در ۵۴ ماه گذشته بزرگراه و راه اصلی احداث کنیم.

سیدمحسن حمزه‌لو افزود: اخذ ۹ هزار فقره سند مالکیت تک برگی در استان و کسب رتبه نخست کشوری در برنامه اجرایی نهضت ملی مسکن از جمله دستاوردهای اداره کل راه و شهرسازی بود.

رسول عطایی، مدیرکل حدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی هم در این مراسم گفت: نهضت ملی مسکن یک تکلیف شرعی درکنار کار حرفه‌ای است که با تمام توان به همراهی بخش خصوصی و با مشارکت مردم در خانه‌دار کردن بخش مستضعفین تلاش خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل 
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد+ فیلم
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • آغاز عملیات تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد