Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@07:22:12 GMT

۵۰ درصد اتوبوس‌های درون شهری فرسوده هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۴۴۰۶۵

۵۰ درصد اتوبوس‌های درون شهری فرسوده هستند

جمالی نژاد گفت: بیش از ۵۰ درصد اتوبوس‌های درون شهری فرسوده هستند و شهر تهران هم فارغ از این قضیه نیست.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مهدی جمالی‌ نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به وضعیت ناوگان اتوبوسرانی در شهر تهران و اظهارات اخیر شهردار تهران مبنی بر اینکه تهران 3 هزار اتوبوس کم دارد، اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد اتوبوس‌های درون شهری فرسوده هستند و شهر تهران هم فارغ از این قضیه نیست، لذا بازسازی اتوبوس‌های فرسوده موجود و نوسازی ناوگان برای ما مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از دغدغه‌های سازمان شهرداری‌ها است، افزود: در شرایط اقتصادی فعلی تولید اتوبوس تدابیر خاص خود را می‌خواهد و خوشبختانه جلسات خوبی را با پورسید آقایی داشتیم تا گره‌های موجود بر سر راه تولید اتوبوس باز شود.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه با وزارت صنایع جلساتی داشتیم تا بتوانیم تمهیداتی را برای حل این موضوع در نظر بگیریم، گفت: ناوگان اتوبوسرانی به شدت باید نوسازی شود و در شرایطی که ما مردم را به انسان محوری شهرها تشویق می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم که خودروی شخصی به میدان نیاورند، اگر بستر حمل و نقل عمومی فراهم نباشد، این سخن شعاری بیش نخواهد بود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در واکنش به اظهارات اخیر میرلوحی عضو شورای شهر تهران مبنی بر اینکه هزینه کامل استفاده از متروی تهران 10 هزار تومان است، تصریح کرد: ما باید تدابیری اندیشه کنیم که توازن بین عرضه و تقاضا به هم نخورد.

وی افزود: اگر قرار است حمل و نقل روان داشته باشیم، تدابیر خاصی باید اندیشیده شود که اگر قیمت‌ها بالا رفت، مانع استقبال مردم نشود.

جمالی نژاد تصریح کرد: باید شرایط را طوری رقم زنیم که قشر محروم امکان استفاده از حمل و نقل عمومی را داشته باشند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه برای ورود اتوبوس‌های جدید پیگیری‌های روزانه و هفتگی می‌کنیم ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری اتوبوس‌ها وارد شوند.

وی در باره تعداد اتوبوس‌های جدید گفت: در مورد تعداد آن‌ها چیزی نمی‌توانم بگویم، اما امیدوارم تا پایان سال وارد شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اتوبوس اتوبوس های درون شهری اساسنامه سازمان شهرداری ها دهیاری ها و شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، این خبر و همچنین ایمن سازی محور برهان در جاده مهاباد به بوکان در نشست شورای ترافیک مهاباد اعلام شد.
رییس پلیس راهور مهاباد افزود: در سایه همکاری مردم و توجه بیش از پیش رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی و همراهی پلیس، تصادفات فوتی در شهرستان مهاباد در تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد، تصادفات جرحی ۶۳ درصد و تصادفات خسارتی ۵۰ درصد کاهش یافته که از این نظر، شهرستان مهاباد رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.
سرهنگ حمید بختیاریان افزود: ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در محور برهان، تشکیل کمیته فنی متشکل از نمایندگان دادستانی، پلیس راهور و شهرداری برای بررسی و پیگیری نحوه فعالیت تاکسی‌های اینترنتی و برخورد با متخلفان، ساماندهی دستفروش‌ها در میدان ساعت و اعمال قانون خودرو‌های متخلف، رفع نواقص توقفگاه خودرو‌های سنگین و تسریع در نصب دوربین‌های هوشمند در سطح شهر از مصوبات جلسه بود.
 تداوم ارائه آموزش‌های همگانی و فرهنگ سازی در رسانه‌ها و دانشگاه‌ها در خصوص رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، لزوم حضور مستمر ماموران راهنمایی و رانندگی در نقاط پرتردد شهر و برنامه ریزی منسجم برای روان سازی ترافیک از دیگر مطالب مطرح شده در جلسه شورای ترافیک مهاباد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • فعالیت اتوبوس‌های برقی نقطه تحولی در حمل و نقل درون شهری است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • اعمال نرخ جدید کرایه وسایل نقلیه عمومی درون‌شهری در مراغه
  • افزایش 14 درصدی نرخ کرایه اتوبوس درون‌شهری یزد
  • افزایش سفرهای اتوبوس‌های درون‌شهری یزد