Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@04:30:47 GMT

پرمسئولیت‌ترین مادران دنیا را بشناسید+عکس

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۴۴۳۱۲

پرمسئولیت‌ترین مادران دنیا را بشناسید+عکس

گرچه از پرواز آنا فیشر نخستین زن فضانورد که به عنوان "نخستین مادری که به فضا" سفر کرد سال‌ها می‌گذرد، موضوع مادرانی که به فضا سفر می‌کنند تقریبا هیچ‌گاه مطرح نبود و به ندرت دیده شده که از زنان فضانورد در مورد مسایل خانوادگی خبری منتشر شود و این زاویه از زندگی آنها در رسانه‌های همگانی مطرح گردد. آفتاب‌‌نیوز :  بنا به دلیل ناگفته‌ای، ناسا از انتشار اطلاعات در مورد اعضای خانواده فضانوردان این سازمان خودداری می‌کند و کمتر عکس و خبر درباره اعضای خانواده فضانوردان منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل انتشار عکس‌های آنه مکلین فضانوردی که اینک در ایستگاه فضایی بین‌المللی بسر می برد با فرزندش‌اش انعکاس وسیعی داشته و مورد توجه قرار گرفته است.
مکلین که اینک وارد چهل و یکمین سال زندگی خود می‌شود، قبل از آغاز سفر فضایی با سایوز ام.اس-11,  با پسر 4 ساله‌اش چند عکس گرفت که انتشار آنها با استقبال علاقمندان در دنیای مجازی واقع شده است. مکلین افسر ارتش آمریکا است که تحصیلات خود را با مدرک کارشناسی ارشد هوانوردی از دانشگاه نظامی وست پوینت، کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا از دانشگاه بات انگلیس و مدرک کارشناسی علوم بین‌المللی از دانشگاه بریستول به پایان رسانده که البته باید به آنها مدرک فضانوردی از مرکز فضایی جانسون و دانشگاه یوری گاگارین را هم اضافه کرد.

وی سال‌ها در ارتش آمریکا به عنوان خلبان فعالیت داشت از جمله سرپرست سرویس اطلاعاتی در عراق بوده است. او در 17 ژوئن 2013 در حالی از طرف ناسا به عنوان فضانوردان انتخاب شد که بیش از 2000 ساعت پرواز با 20 نوع مختلف بالگرد و هواپیما را در پرونده داشت. دوره آموزش عمومی فضانوردی مکلین در مرکز فضایی جانسون از اوت 2013 آغاز و در  9 ژوئیه 2015 پایان یافت. به این ترتیب او مدرک "فضانورد فعال" را از آموزشگاه این مرکز گرفت.
وی همچنین دوره مخصوص آشنایی با سفینه اسپیس ایکس، آشنایی با ناو کیهانی سرنشین‌دار سایوز، بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی و درس‌های فرود در مناطق مختلف اقلیمی و جغرافیایی متفاوت، دوره کوتاه مدت پزشکی و زیست شناسی مخصوص سفرهای فضایی و آموزش زبان روسی را دیده است.
مکلین به وزنه‌برداری، راگبی، گلف، دوچرخه‌سواری و دویدن علاقه دارد و طی سال‌های 2004 تا 2006 و 2010 تا2012، عضو تیم ملی راگبی آمریکا و عضو تیم سافتبال آکادمی نظامی بود.

نکته بسیار جالبی که در مورد زنان انتخاب شده برای فضانوردی توسط ناسا باید بدانیم آن است که در مرحله گزینش یکی از سوالاتی که از آنها می شود این است: اگر شب قبل از پرتاب به فضا متوجه شوید فرزندتان بیمار شده چه می کنید؟ پاسخ به این سوال باید بسیار زیرکانه باشد که هم احساس مسئولیت کاری را برساند و هم نشان دهد احساسات و عواطف مادرانه در او وجود دارد.
ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: زن فضانورد ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه کتابچی معاون نظارت و پایش ستاد ملی جمعیت گفت: استفاده از مرخصی تحصیلی، انتقال به دانشگاه محل سکونت یا استفاده از کلاس‌های مجازی برای مادران دانشجو به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

کتابچی افزود: محدود کردن مادران باردار یا صاحب فرزند زیر دو سالی که دانشجو هستند، از طرف دانشگاه‌ها تخلف است.

وی همچنین گفت: طبق قانون باید دانشگاه‌ها تا چهار نیم سال تحصیلی، به خانم‌هایی که زایمان کرده اند و فرزند شیرخوار دارند، مرخصی بدون احتساب سنوات بدهد.

معاون نظارت و پایش ستاد ملی جمعیت از دانشجویان مادر خواست تخلف دانشگاه‌ها را به مرکز رسیدگی گزارش‌های مردمی نهاد ریاست جمهوری منتقل کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس جمهور
  • (عکس) رئیسی دکتری گرفت
  • عطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
  • دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به آیت‌الله رئیسی اعطا شد
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند
  • کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومین سال متوالی