Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه کاهش 300 واحد دانشگاهی بر اساس مصوبه دولت اظهار داشت:‌ شورای عالی اداری در این زمینه مصوبه ای داشته و این مصوبه مبنی بر آن بوده که موسسات آموزش عالی وابسته به نهادهای دولت جمع آوری و به بخش خصوصی واگذار شود، زیرا طی چند دهه اخیر، برخی وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی، یک موسسه آموزش عالی تاسیس کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به هر حال، این دستگاه ها از ماموریت خود دور افتاده و فاصله گرفته اند، به گونه ای دیگر می توان گفت نظارت کافی بر این موسسات وجود نداشته است، بنابراین کیفیت آموزش عالی نیز کاهش پیدا کرده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: در بخش موسسات آموزشی غیردولتی نیز متاسفانه شاهد افت شدید کیفیت هستیم، این دانشگاه ها معمولا به اندازه کافی هیات علمی ندارند، کلاس های آموزشی کامل و به طور صحیح تشکیل نمی شود و در صورت داشتن مقاطع تکمیلی، نظارت خوبی در هدایت پایان نامه ها و رساله ها وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در همین راستا مصوبه شورای عالی اداری ما را موظف کرد که مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرائی را جمع آوری کنیم،‌ از طرفی دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ما را به اجرای طرح آمایش موظف کرده است.

سیمایی صراف در پایان تاکید کرد: به دلیل اجرای این مصوبه ما سعی می کنیم به موسسات غیر دولتی که فاقد شاخص های آموزش عالی باشند،‌ تذکرات لازم را داشته باشیم،‌ در صورت عدم تامین شاخص ها و نیازها، ممکن است این دانشگاه ها به سمت ادغام،‌ انحلال و تجمیع بروند.

انتهای پیام/

31 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ قاسم زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: ۶ هزار و ۶۴۷ در رشته تجربی، ۹۹۰ نفر در رشته زبان، ۶۲۶ نفر در رشته هنر، هزار و ۶۴۲ نفر در رشته ریاضی و ۵ هزار و ۶۳۷ نفر در رشته انسانی در دو نوبت صبح و عصر ششم و هفتم اردیبهشت با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گفته وی، آزمون سراسری در موسسه آموزش عالی کارقزوین - البرز، موسسه آموزش عالی غیاث الدین جمشید کاشانی آبیک، مرکز آموزش علوم و فنون -قزوین- محمدیه، دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا، آموزش و پرورش تاکستان، دانشگاه پیام نور مرکز قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دانشگاه بین المللی امامن خمینی (ره) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • جدیدترین خبر درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • خط و نشان آموزش و پرورش برای معلم بلاگرها
  • نگرانی از حضور صلواتی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادغام می شود؟
  • بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند
  • وزیر کار درباره حقوق کارگران چه گفت؟
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند
  • تصمیم جدید دولت درباره تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳/ وزیر کار درباره حقوق کارگران چه گفت؟
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه‌بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می گیرند