Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی بازآفرینی شهری تاکید کرد: وظیفه پیگیری و ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی در هر شهرستان بر عهده فرمانداری است و تمام هماهنگی ها باید از این طریق صورت پذیرد.
به گفته وی، با توجه به اعتبارات لازم برای هر شهرستان، فرمانداری ضمن ورود به این مساله سهم دستگاه را نیز باید تعیین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حبیبی با بنیان اینکه فرمانداری قزوین همچنین باید کار ساماندهی مناطق لالوها، باغ نشاط و کوی بهار را پیگیری کنند، یادآور شد: دخالت هر دستگاه و شناسایی اولویت‌ها در این مناطق برعهده فرمانداری بوده و پیگیری های لازم در زمینه باید در اسرع وقت صورت پذیرد.
وی اضافه کرد: همه امکانات برای توانمندسازی و ساماندهی مناطق کم برخوردار وجود داشته و ضروری است تنها با ایجاد یک مدیریت متمرکز، موضوعات لازم را مورد پیگیری قرار داد.
این مسئول در ادامه به پیامدهای اجتماعی در سکونتگاههای غیررسمی اشاره و تاکید کرد: بحث نبودن مدیریت، وجود ناهمگونی فرهنگی، ترددهای مشکوک، بزهکاری و حتی کم سوادی از جمله موارد رشد یافته موجود در چنین محیط هایی است.
سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: خوشبختانه قزوین از نظر سکونتگاههای غیررسمی، به استثنای اکبرآباد و زورآباد اقبالیه، از رتبه خوبی در کشور برخوردار بوده و وزارت راه و شهرسازی نیز در این زمینه از استان به نیکی یاد می کند.
حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود به تک محوری عمل کردن برخی اقدام ها در این مناطق اشاره کرد و گفت: اگر تمام رویکردها تاکنون در حوزه شهری از جنس کالبدی بوده اکنون باید به موضوعات فرهنگی و اجتماعی آن توجه شود و لازم است که رویکرد کالبدی و اجتماعی را در دستور کار قرار دهیم.
این مسئول یادآور شد: در شهرک مهرگان قزوین نخستین اقدامی که پس از استقرار ساکنان آن به عمل آمد، تاکید بر برگزاری نشست های فرهنگی بود و این موضوع باید در تمام نواحی کم برخوردار شهری استان نیز اجرایی شود.
وی همچنین به موضوع اقتصاد و اهمیت آن در توانمندسازی این گونه مناطق اشاره کرد و گفت: موضوعی که باید در این نواحی مورد توجه قرار گیرد ایجاد هر چه بیشتر اشتغالزایی و ارتقای سطح اقتصادی خانوارهای ساکن در آن است.
حبیبی با تاکید بر مشارکت مردم این مناطق در برخی امور، تصریح کرد: اگر مردم خود را در کارهای مناطق دخالت ندهند، امکان توانمندسازی مسایل فرهنگی و اجتماعی نیز وجود نخواهد داشت و به همین لحاظ باید توجه ویژه به این بخش صورت پذیرد.
حبیبی در پایان با اشاره به ظرفیت سازمان عمران و بهسازی شهرداری و ستاد بازآفرینی شهری، افزود: تعیین و تکلیف زمین های بلااستفاده در اولویت قرار داشته و همه دستگاه ها باید با هم افزایی و تعامل بیشتر به توانمندسازی این مناطق اقدام کنند.
9925/8054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها ارتقای سطح زمین شهرداری فرهنگی و اجتماعی وزارت راه و شهرسازی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۶۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز کاشان خودداری کنند

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: وقوع بارندگی شدید موجب آبگرفتی و وقوع سیلاب در برخی نقاط شهر و مناطق کوهستانی شده که انجام تدابیر ایمنی لازم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حمیدرضا محمدی فشارکی عصر امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از مسیرهای سیلاب و رودخانه‌های کاشان، اظهار کرد: با توجه به فعال شدن سامانه بارشی از ظهر امروز و ادامه‌دار بودن آن تا اواسط روز آینده، لازم است مردم از مراجعه به مناطق سیل خیز و مسیر سیلاب‌ها اکیداً خودداری کنند.

وی افزود: در شهر کاشان نقاط روستایی بخش مرکزی خرمدشت، چالقره، خنب، جزه، دره و یزد آباد و نقاطی از شهر کاشان لتحر، بلوار امام رضا (ع)، بلوار الهیه و میدان شهیدان زارع مجرد توسط عوامل آتش‌نشانی در حال جمع‌آوری سیلاب و هدایت به سمت رودخانه‌های فصلی هستند.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان تاکید کرد: با توجه به شدت بارندگی و فعال شدن رودخانه‌های فصلی احتمال فرونشست زمین وجود دارد که لازم است مردم از تردد غیر ضرور در نقاط حادثه خیز خودداری کنند.

محمدی فشارکی با بیان اینکه تاکنون خسارت جانی و مالی از سیل در کاشان گزارش نشده است، گفت: از مردم شهرستان کاشان می‌خواهیم تا از تردد در مسیر رودخانه‌ها پرهیز کنند.

کد خبر 747302

دیگر خبرها

  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز کاشان خودداری کنند
  • جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد
  • اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟