Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی که با سوءاستفاده از مدارک هویتی یکی از شهروندان از طریق هک تلگرام قصد اخاذی از وی را داشت خبر داد. ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهانبه‌نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس تصویر مدارک و اطلاعات هویتی وی را در اختیار دارد و با ارسال پیام های تهدید آمیز قصد مزاحمت و اخاذی از وی را دارد، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد فردی ناشناس با در اختیار داشتن کد دسترسی به پروفایل شاکی به تصویر مدارک و اطلاعات هویتی بارگذاری شده توسط شاکی دسترسی پیدا کرده و با ارسال پیام های تهدید آمیز قصد اخاذی از وی را دارد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکی و اقدامات پلیسی، متهم شناسایی و دستگیر شد که در بازجوئی‌های بعمل آمده عنوان داشت با ارسال پیام‌های جعلی تبلیغاتی و جلب اعتماد شاکی با دریافت کد دسترسی به پروفایل موفق شدم تصویر مدارک هویتی وی را بدست آوردم.

عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی کردستان دستگیر شدسمنان| طرح مقابله با فروش داروهای غیرمجاز و تقلبی در فضای مجازی اجرا می‌شودنوجوان مزاحم فضای مجازی در بندرعباس دستگیر شد

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان مدارک هویتی خود را در تجهیزات هوشمند نگهداری نکنند و در اختیار سایر افراد قرار ندهند، همچنین یکی از معمول ترین و شایع‌ترین نمونه‌های سرقت اطلاعات هویتی به شکل آنلاین، هک و نفوذ به اطلاعات در بستر رایانه و تلفن همراه است که به دلیل سهل انگاری کاربر صورت می‌گیرد، به طوری که بعداً این اطلاعات به روش‌های مختلف می‌تواند برای مجرم کاربرد داشته باشد.

انتهای پیام/ ز

R41346/P/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع تیراندازی با سلاح شکاری در گرمسار/ضارب دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ داوود آقازاده غروب دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی گرمسار ضمن بیان اینکه وقوع یک مورد تیراندازی با سلاح شکاری به مأموران کلانتری ۱۱ گرمسار اطلاع داده شد، ابراز داشت: بررسی‌ها حاکی از تیراندازی به سوی یک شهروند و متواری شدن ضارب بود.

وی ضمن بیان اینکه با اشراف اطلاعاتی پلیس و مأموران کلانتری و راهنمایی شاکی پرونده ضارب شناسایی شد، افزود: این فرد در مخفیگاهش طی اقدام ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی گرمسار ضمن بیان اینکه متهم در بازجویی‌های فنی به جرم خود اعتراف کرده است، ابراز داشت: انگیزه این فرد وجود اختلافات شخصی قبلی با شاکی بوده است.

آقازاده در ادامه تصریح کرد: متهم به مراجع قضائی ارجاع داده شد و قطعاً خیابان محل قدرت نمایی نیست و پلیس با این اقدامات به شدت برخورد می‌کند.

کد خبر 6079229

دیگر خبرها

  • گلایه برخی از مشتریان اسنپ کارفیکس از تاخیر در صدور مدارک موتورسیکلت
  • وقوع تیراندازی با سلاح شکاری در گرمسار/ضارب دستگیر شد
  • ایرانی ها بیشتر از کدام شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند؟ (+ اینفوگرافی)
  • آموزش: چگونه از ابزارهای چت‌جی‌پی‌تی، کوپایلوت و جمینای استفاده کنیم
  • خدمات تخصصی تنها بانک اطلاعات علمی با دسترسی آزاد در کشور
  • پیام هشدارآمیزی که جعلی بود | کلاهبرداران شاد!
  • اخاذی میلیاردی با جعل عنوان نیروی ویژه حفاظت اطلاعات در مشهد
  • بدهی ۹۰ میلیارد تومانی مردی که روحش هم خبر نداشت/ ثبت شرکت با مدارک هویتی متقاضیان وام
  • بدهی ۹۰ میلیارد تومانی مردی که روحش هم خبر نداشت | ثبت شرکت با مدارک هویتی متقاضیان وام
  • اخاذی سنگین‌ به‌ نام قاضی صلواتی!