Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداری و مالی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: فضای بودجه‌ای و هزینه کرد دانشگاه فردوسی مشهد با بودجه‌ای که بسته شده است، نمی‌خواند.

حسین انصاری، معاون اداری و مالی دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، گفت: فضای بودجه‌ای و هزینه کرد دانشگاه فردوسی مشهد با بودجه‌ای که بسته شده است نمی‌خواند، اما شرایط کشور در حوزه‌ هزینه‌های جاری کشور به شکلی است که ما هم باید در دانشگاه فردوسی برنامه ریزی را به شکلی انجام دهیم که بتوانیم با این بودجه سال ۹۸ را بگذرانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری ادامه داد: در کل بودجه دانشگاه فردوسی مشهد به نسبت سرانه دانشجویی امسال حدود ۲۶ درصد افزایش داشته است.

معاون اداری و مالی دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرد: خوش بین هستیم که بودجه سال ۹۷ دانشگاه فردوسی مشهد در حدود ۸۰ الی ۸۵ درصد تحقق یابد.

وی تصریح کرد: در دانشگاه فردوسی به علت اینکه تخصیص منابع کمتر از موصبه‌ها بوده به هیچ وجه کسری بودجه وجود نداشته است و تمرکز ما مدیریت بودجه در دانشگاه است.

انصاری در توضیح سیستم‌های مالی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: سیستم‌های مالی دانشگاه فردوسی مثل گذشته نیست و سیستم‌های مالی دانشگاه به صورت شفاف است و این سیتسم‌ها سند منفی نمی‌تواند ایجاد کند و به همین دلیل دانشگاه فردوسی به هیچ وجه کسری بودجه نداشته است.

معاون اداری و مالی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: احتمالا حدود ۴۰۸ میلیارد تومان بودجه سال ۹۸ دانشگاه فردوسی است.

انصاری در پایان گفت: باتوجه به برنامه‌ها و وظایفی که دانشگاه فردوسی پذیرفته است قطعا انتظار داشتیم که بودجه دانشگاه ۵۰ درصد افزایش داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مشکلات مالی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۷۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که بودجه نظامی کشورهای اروپایی از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ میلادی ۱۶ درصد افزایش یافته که این رقم یک رکورد جدید در سه دهه گذشته است.

بر اساس داده‌های موسسه بین‌المللی تحقیقات برای صلح، موسوم به «سیپری»، بودجه نظامی کشورهای اروپای مرکزی و غربی اکنون بیشتر از سال آخر جنگ سرد است.

داده‌های این تحقیقات جدید نشان می‌دهند که اروپا از آغاز سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش هزینه‌های نظامی بوده که این رقم در سال ۲۰۲۳ به مجموع ۵۵۲ میلیارد یورو رسیده است.

افزایش ۱۶ درصدی بودجه نظامی کشورهای اروپایی در این بازه زمانی بیشتر از هزینه دفاعی این کشورها در سال ۲۰۲۲ و ۶۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۴ است که رقمی معادل ۳۳۰ میلیارد یورو بود.

همه کشورهای اروپایی عضو ناتو به جز یونان، ایتالیا و رومانی هزینه‌های نظامی خود را در سال ۲۰۲۳ افزایش داده‌اند.

لورنزو اسکارازاتو، مشاور تحقیقاتی سیپری به یورونیوز گفت از زمانی که روسیه در سال ۲۰۱۴ کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد، هزینه نظامی اروپا هر سال افزایش یافته است.

اقدام روسیه در ضمیمه کردن کریمه به خاک خود و همچنین حمله نظامی به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، دولت‌های اروپایی را بر آن داشت تا بودجه دفاعی خود را با سرعتی بی‌سابقه افزایش دهند.

اسکارازاتو گفت: «شکی نیست که در سال ۲۰۲۳، عامل اصلی افزایش هزینه‌های نظامی اروپا، تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین بوده است.»

بیشترین هزینه‌ها در اروپای غربی و مرکزی

بر اساس گزارش سیپری، روند افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپای غربی و مرکزی عمدتاً در واکنش به افزایش هزینه‌های نظامی روسیه بوده است.

در سال ۲۰۲۳، بریتانیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بیشترین هزینه نظامی را نسبت به تولیدات ناخالص داخلی داشته است. این کشور رقمی معادل ۲.۳ درصد تولید ناخالص داخلی را صرف هزینه‌های نظامی کرده است. وزارت دفاع بریتانیا در سال جاری میلادی اعلام کرد که این رقم را به ۲.۵ درصد افزایش خواهد داد.

آلمان نیز بودجه نظامی خود را از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۲۳ به میزان ۴۸ درصد افزایش داده است. 

در سال ۲۰۲۲، دولت آلمان متعهد شد که دو درصد از تولید ناخالص ملی، حد نصاب تعیین‌شده از سوی ناتو را به امور دفاعی اختصاص دهد.

داده‌های تحقیقات جدید سیپری نشان می‌دهند که بودجه نظامی لهستان نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از دو برابر شده است. این کشور در سال ۲۰۲۳ رقمی معادل ۳.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه‌های دفاعی کرده است که هنوز از هدف اعلام شده ۴ درصدی‌اش فاصله دارد.

لهستان مدت‌هاست که افزایش هزینه‌های دفاعی و امنیتی خود را به دلیل «نگرانی از حمله روسیه به کشورهای اروپایی عضو ناتو» در اولویت قرار داده است.

 

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • بلاتکلیفی بودجه شهرداری کرمانشاه در ۱۷۵اُمین جلسه شورای شهر
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • تحول افق شهر نیویورک با برج ۶۲ طبقه جدید
  • منظور از صورت سود و زیان چیست؟
  • جزئیات چگونگی اجرای طرح فیرپلی مالی باشگاه‌ها با اصلاح آیین نامه/تاکید چند باره وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال