Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@19:09:42 GMT

طبیعت بکر اندیکا در فصل زمستان/تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۴۹۳۸۱

طبیعت بکر اندیکا در فصل زمستان/تصاویر

درختان سرسبز و جنگل های بلوط در اطراف شهر اندیکای خوزستان، مناظر زیبایی را در اوایل فصل زمستان به وجود آورده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرستان اندیکا با مساحت ۲۳۹۱کیلومترمربع بین ۴۹درجه و ۵۲دقیقه تا ۴۹درجه و ۵۳دقیقه طول شرقی و بین ۳۱درجه و ۴۳دقیقه تا ۳۲درجه و ۳۹ دقیقه عرض شمالی در شمال شرقی استان خوزستان وتقریبا در مرکز رشته کوهای زاگرس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتفاع متوسط از سطح دریا بطورمیانگین حدود ۸۰۰متر می باشد.این شهرستان از شمال و شمال شرقی به استان چهارمحال بختیاری، و از شمال غربی به شهرستان دزفول و از غرب به شهرستان لالی و از جنوب و جنوب غرب به شهرستان مسجدسلیمان واز قسمت جنوب غربی به شهرستان ایذه محدود می شود. اندیکا تا قبل از سال ۱۳۸۶به عنوان بخشی از توابع مسجدسلیمان محسوب می شد. در پایان همین سال با توجه به ویژگی های ممتاز اقتصادی، اجتماعی و جغرافیایی از شهرستان مسجدسلیمان منتزع و در ابتدای سال ۱۳۸۷از بخش به شهرستان ارتقاء یافت. طبق آمارنفوس و مسکن سال ۱۳۹۰این شهرستان دارای۸۵هزارنفر جمعیت می باشد.که حدود ۵۰هزارنفر از شهروندان آن ساکن و حدود ۳۵هزارنفر دیگردر کمپ های موقت عشایری زندگی می کنند. اندیکا دارای سه بخش مرکزی،آبژدان و چلو است.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو انسداد مسیر جنوب به شمال محور کرج_کندوان به دلیل شرایط جوی آب و هوا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ زندی فر گفت: مسیر جنوب به شمال محور کرج_کندوان ‌که به دلیل نصب توری بر روی کوه امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه مسدود اعلام شده به دلیل شرایط جوی آب و هوا لغو انسداد گردید.

در صورت انسداد مجدد این محور اطلاع رسانی انجام خواهد شد .

دیگر خبرها

  • برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - سپاهان در مسجدسلیمان
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد
  • عقب‌ماندگی کریدور شمال – جنوب در کردستان
  • شکوفا شدن درختان میوه در اهر به وقت بهار + فیلم
  • اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • لغو انسداد مسیر جنوب به شمال محور کرج_کندوان به دلیل شرایط جوی آب و هوا
  • خروش آبشار شیرلان از دل کوه‌های هریس + فیلم