Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از ABC NEWS، جروم پاول رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکا گفت:حتی اگر ترامپ از وی بخواهد استعفا نمی‌دهد و آماده است با صبر و حوصله درباره زمان افزایش دوباره نرخ بهره در آمریکا تصمیم‌گیری کند.

هر دو موضوع مورد نظر پاول در این گفته‌ها باعث شد تا بخشی از نگرانی سهامداران نسبت به واکنش بانک مرکزی در برابر حملات ترامپ از بین برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ترامپ بارها نسبت به سیاست‌های پاول که خود وی پاول را انتخاب کرده است به شدت انتقاد کرده و از افزایش نرخ بهره در این کشور ناراضی است.

پاول طی سخنرانی در کنفرانس اقتصاددانان در آتلانتای آمریکا گفت: هیچ برنامه از پیش تعیین شده‌ای وجود ندارد. ما بر اساس روند کنونی تورم با صبر و همچنین با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

برخی کارشناسان معتقدند این سخنان پاول نشان از آن دارد که بانک مرکزی آمریکا که پیشتر گفته بود در سال 2019 دو بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد برای چند ماه این سیاست خود را کنار بگذارند.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری اظهار کرد: از آقای قالیباف بابت پیگیری وضعیت ارزی کشور تشکر می‌کنم؛ جلسات متعددی به جهت افزایش تفاهم هرچه بیشتر میان مجلس و دولت جهت بهبود عملکرد و کاهش التهابات ارزی در کشور با حضور ایشان درحال برگزاری است.

وی افزود: از آقای رئیس درخواست دارم بعد از بررسی‌های کارشناسی نشست مشترک نمایندگان را در دستور کار قرار دهند و ان شاءالله اتفاقات مثبتی در این حوزه رقم بخورد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با اشاره به برگزاری نشستی با حضور روسای برخی از کمیسیون‌های مجلس با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد گفت: از ریاست محترم رئیس مجلس درخواست دارم در صورت صلاحدید بعد از نشست کمیسیون اقتصادی و روسای برخی از کمیسیون‌های با رئیس کل بانک مرکزی و مجموعه وزارت اقتصاد و وزیر اقتصاد در خصوص موضوعات مرتبط با مباحث ارزی، گزارشی در صحن ارائه کنند.

پورابراهیمی تاکید کرد: با اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی که در حوزه بانک مرکزی در حال انجام است، شاهد کاهش التهابات خواهیم بود و اعتقاد ما نیز بر این است که با اصلاح سیاست‌ها می‌توانیم التهاب را به شدت کاهش دهیم و وضعیت را از شرایط کنونی خارج کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد
  • ۷ اقدام بانک مرکزی در حمایت از تولید
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود