Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی مرکز گلستان با انتقاد از ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها، گفت: اگر ساختمانی با تخلف ساخته شده چرا باید با تشکیل یک کمیسیون و اخذ جریمه، از این کار غیرقانونی چشم پوشی کرد؟

به گزارش ایسنا، سیدرضا سیدحسینی در همایش پیشگیری از تخلفات در زمینه نظام مهندسی با بیان اینکه حقوق شهری یکی از سرشاخه های حقوق عمومی محسوب می شود، اظهار کرد: قوانینی که در حقوق عمومی مطرح می شود آمرانه است و قوانین آمرانه حقوق شهری در ساخت و ساز نظارت و اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با پیشرفت جوامع شهری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و قوانین شهرداری ها و استاندارد وضع شد، همه این قوانین برای حفظ منافع عمومی و نظم و انضباط شهری است.

سید حسینی تاکید کرد: در اصول ساختمان سازی سه اصل مقررات فنی، ایمنی و بهداشتی باید رعایت شود، منظور از بهداشت، بهداشت روانی جامعه و مجموعه شهری است که باید مد نظر قرار گرفته شود.

دادستان مرکز استان گلستان با اشاره به موضوع همایش به انواع تخلفات در بحث ساخت و ساز اشاره و گفت: طبق بندهای چهار، ۳۲، ۳۴ و ۴۰ کتاب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی در بخش های ساختمان و شهرسازی مستلزم داشتن صلاحیت حرفه ای است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از روند طی شده در اجرای ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها، خاطرنشان کرد: این نقد به قانون هم وارد است اگر ساختمانی با تخلف ساخته شده چگونه با یک‌ کمیسیون و پرداخت مبلغی آن تخلف را قانونی می‌کنند. باید ساختمان‌ها تحت نظارت مهندسان و به طور اصولی ساخته شود نه این که راه ماده ۱۰۰ و پرداخت جریمه برای قانونی کردن تخلف میسر شود.

سیدحسینی همچنین با بیان این که در جلسات شورای تامین استان موضوع تخلفات در ساختمان ها مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: مسئولان شهرداری ها در آن جلسات اشاره کرده اند نیروی کافی برای بررسی تخلفات ساختمانی بخصوص مواردی که مورد گزارش مهندسان واقع می شود را ندارند، به همین دلیل در حال تقویت یگان حفاظت شهرداری ها هستیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادستان گرگان منطقه گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۰۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده پلیس از ماشین‌های دوربین‌دار در تهران + عکس

به گزارش جماران؛ فارس نوشت: معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از بکارگیری ماشین‌های دوربین دار برای اعمال قانون تخلفات ساکن خبر داد.

سرهنگ احسان مؤمنی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی شهر امن به موضوع اعمال قانون مکانیزه پرداخت و گفت: بزودی اعمال قانون ها به صورت مکانیزه توسط خودروهایی که مجهز به دوربین هستند در  سطح معابر انجام خواهد شد.

وی گفت: این خودروها در مناطق  1 ، 4 و 5 شهر تهران تردد کرده و هر کجا که تخلفات ساکن را ببینند همانجا به صورت بر خط اعمال قانون انجام و پیامک برای  مالک ارسال خواهدشد؛ همچنین در  جاهایی که عرض معبر کم است و توقفات دوبله را داریم برای  اولین بار  موتورسیکلت را به دوربین مجهز می‌کنیم که در ۶ طرف دوربین داشته و تخلفات ساکن اعم از پارک در  پیاده رو ، توقفات دوبله و زیر تابلویی را اعمال قانون می‌کنند.

 

دیگر خبرها

  • نظارت درون سازمانی در شهرداری گرگان مطلوب نیست/ گله‌مندی مردم از خدمات‌شهری
  • انتقاد از نرخ پایین کرایه های باربری در نسیم شهر اصفهان
  • راننده پرخطر رنو کشنده به دام قانون افتاد
  • «مصطفی مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • آرای کمیته انضباطی برای تخلفات بازی استقلال و آلومینیوم
  • «مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • استفاده پلیس از ماشین‌های دوربین‌دار در تهران + عکس
  • فیلم| یک قدم تا اعلام جرم؛ تایید تخلفات عجیب رئیس اتحادیه نانوایان مشهد توسط معاون دادستان
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت