Web Analytics Made Easy - Statcounter

امشب سروش صحت در برنامه «کتاب‌باز»، میزبان امین زندگانی، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما است. ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگیباشگاه خبرنگاران پویا،امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

بررسی بودجه 98 در «نگاه یک»

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و معاون سازمان برنامه و بودجه، جزئیات لایحه بودجه 98 را در جدیدترین برنامه «نگاه 1» بررسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت در هفته‌های گذشته لایحه بودجه98 را تقدیم مجلس کرد. لایحه‌ای که منتقدان زیادی مخصوصا در حوزه مصارف بودجه دارد. این انتقادها از جانب وزرای دولت هم مطرح شد تا جایی که سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در اعتراض به بودجه سلامت از سمت خود به‌عنوان وزیر بهداشت استعفا کرد. 

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و سیدحمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه مهمان جدیدترین برنامه «نگاه یک» هستند تا به سوالات متعددی درباره بودجه سال آینده پاسخ دهند. حقوق و دستمزد، بنزین، عدالت اجتماعی، هزینه بهداشت و درمان، منابع مالیات و بودجه اشتغال بخشی از محورهای برنامه امشب است.

برنامه تلویزیونی «نگاه یک» شنبه هر هفته از ساعت 23:15 بصورت زنده روی آنتن شبکه یک می‌رود. این برنامه با حضور وزیران و مسئولان عالی‌رتبه کشور به مهم‌ترین مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور می‌پردازد.

روایتی از شهید ستاری در پلاک 8

به روایت تقویم امروز سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان منصور ستاری است. برنامه پلاک 8 رادیو ایران که به طور ویژه از ارزش‌های 8 سال دفاع مقدس می‌گوید امروز به زندگی این شهید می‌پردازد.

زینب برومند تهیه کننده این برنامه گفت: همزمان با سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان منصور ستاری ارتباط تلفنی با امیر چیت فروش ( همرزم و معاون طرح و برنامه شهید ستارى) خواهیم گرفت و از زبان ایشان خاطرات شهید ستاری را مرور خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین در مورد طرح‌هاى عملیاتى ارتباط تلفنی دیگری با تیمسار خلبان، حسین خلیلى (همرزم و رکورد دار هواپیماى میراژ فرانسه در خلیج فارس) خواهیم داشت و در خصو ص ارزش خودکفائى و خود اتکائى در عملیات‌ها با وی صحبت خواهیم کرد.

گفتنی است، برنامه پلاک 8 با اجرای کیوان همتی شنبه تا چهارشنبه ساعت 13:30 از رادیو ایران پخش می‌شود.

رمان " فرزندان سانچز" را از " کتاب شب " رادیو تهران بشنوید

شنوندگان برنامه " کتاب شب " می‌توانند از امشب تا بیستم دی ماه، تلخیص و تنظیم رادیویی رمان " فرزندان سانچز " اثر به یاد ماندنی اسکار لوییس را از رادیو تهران بشنوند.

این خوانش رادیویی، با صدای بهروز رضوی از روی ترجمه حشمت الله کامرانی ( منتشر شده در انتشارات جاویدان ) در شش قسمت 20 دقیقه ای صورت گرفته است.

اسکار لوییس در سال 1914 میلادی در نیویورک به دنیا آمد و درسال 1970 در گذشت. او فارغ التحصیل رشته مردم شناسی از دانشگاه کلمبیا بود و تمامی آثارش در همین زمینه مردم شناسی و جامعه شناسی است. سعی کرد مفاهیم تازه ای درباره روش های فقر شناسی ارائه دهد. برای همین ، چندین سال به عنوان پژوهشگر به حلبی آبادهای آمریکا رفت و لحظه لحظه زندگی فقرای آنجا را به چشم دید و بر اساس دیده هایش آثاری به یاد ماندنی پدید آورد.

 رمان فرزندان سانچز را می توان آیینه تمام نمای زندگی مردم مکزیک در سالهای 1955 تا 1965 میلادی دانست و از آن درس‌های گرانبهایی گرفت. سردبیر برنامه کتاب شب محمدباقر رضایی، تهیه کننده محمود احمدی، صدابردار فاطمه گنجعلی و متولی تولید آن، گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیوتهران است.

مسئول روابط خارجی انصارالله یمن مهمان «بدون مرز» شد

عدنان قاسم قفله مسئول روابط خارجی انصارالله یمن مهمان برنامه تلویزیونی «بدون مرز» است. وضعیت میدانی جنگ، هدف‌های پیش روی موشک‌های انصارالله و آینده مذاکرات صلح مهم‌ترین محور صحبت‌های اوست.

عدنان قفله تاکید کرد که تنها انتظار یمن از سازمان‌ ملل بی‌طرفی و نه حتی طرفداری از یمن است. او گفت تا پایان تجاوز ائتلاف سعودی، هیچ پالایشگاه و فرودگاهی در عربستان از آتش موشک‌های انصارالله در امان نخواهد بود. قفله تصریح کرد که آینده مذاکرات صلح تحت تاثیر پیروزی‌ها و مقاومت‌ رزمندگان است و این کشور با تجربه نقض عهدهای مکرر بین‌المللی و خروج آمریکا از برجام، با تمام قدرت در میدان‌های رزمی می‌جنگد و به دقت مذاکره می‌کند.

«بدون مرز» یک برنامه گفت‌وگو محور است که هر هفته با اجرای مرتضی غرقی میزبان سیاست‌مداران شناخته شده دنیا می‌شود. این برنامه آیینه‌ای برای انعکاس دیدگاه‌ شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار بر ایران، منطقه و جهان است.

«بدون مرز» شنبه‌ها ساعت 20 از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این برنامه همچنین دوشنبه‌ها در ساعت‌های 17:35 و 23:35 و سه‌شنبه‌ها در ساعت 14:05 از شبکه خبر بازپخش می‌شود.

«بدون توقف» میزبان محسنی اژه‌ای می‌شود

قسمت هفتاد از برنامه تلویزیونی «بدون توقف» با حضور حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگو و معاون اول قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران و از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

برنامه ترکیبی چالشی بدون توقف این بار در گفتگویی صریح و شفاف به موضوع‌ بررسی عملکرد قوه قضاییه می‌پردازد که از یکشنبه شانزدهم دی‌ماه بعد از اخبار ساعت 19 روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

"بدون توقف" به تهیه‌کنندگی رضا غلامحسین نژاد و کارگردانی رحیم صادقپور، کاری از خانه تولیدات جوان صدا و سیماست و به صورت روزانه روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از آنتن شبکه سه مهمان خانه‌ها می‌باشد.

«نگی که نگفتی» از امشب با اجرای "ژیلا صادقی" روی آنتن می‌رود

برنامه «نگی که نگفتی» در فصل جدید به هنجارها و ناهنجاری‌های اجتماعی البته در فضایی مفرح می‌پردازد. مجتبی احمدی تهیه کننده این برنامه گفت: نمایش، بررسی اخبار روز و در کنار همه اتفاقات روتین، موضوع محوری برنامه که هفتگی در اتاق فکر برنامه طراحی می‌شود، خط و ربط فصل جدید برنامه در فصل جدید خواهد بود.

وی افزود: مخاطبان هر برنامه تلویزیونی از تیم سازنده توقعاتی دارند که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، در روزهای پیش تولید برنامه و در ارتباطی که با مخاطبان فصل‌های قبلی برنامه در فضای مجازی و ... داشتیم به یک در خواست مشترک از آنها رسیدیم و آن هم این است مثل قبل بی‌تعارف باشید!

احمدی در پایان گفت: ارتباط با مخاطب در فصل جدید بیش از پیش خواهد بود، اخبار روز را با زبان خودمان منعکس و بررسی می‌کنیم و در هفته ابتدایی جدا از خط محوری هفته که اینگونه مطرح می‌شود «از کی چی می‌خواهیم! و از کی و از کجا چی می‌شنویم!»، به جام ملت‌های آسیا هم خواهیم پرداخت.

«نگی که نگفتی» از امشب، شنبه تا سه شنبه حوالی ساعت 21 روی آنتن شبکه دو می‌رود.

حضور حاج حسین یکتا در "ثریا" و امیرحسین مدرس در "کتاب باز"

«اعترافات ذهن خطرناک من» در آی‌فیلم

برنامه «جلوه‌های سینمایی» شبکه آی‌فیلم، فردا یکشنبه شانزدهم دی‌ماه به جلوه‌های ویژه رایانه‌ای فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» می‌پردازد.

در «جلوه‌های سینمایی» به‌کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین مدحت، قرار است حسن پیله‌ور از جلوه‌های ویژه رایانه‌ای فیلم هومن سیدی ‌بگوید.

این فیلم سینمایی در سال 1393 ساخته شد و جایزه ویژه هیئت داوران بخش بین‌الملل سی‌وسومین جشنواره فجر را به دست آورد.

حسن پیله ور کار جلوه‌های بصری «اعترافات ذهن خطرناک من» را انجام داده و از اسرار کارش در این فیلم برای آی‌فیلمی‌ها می‌گوید.

«اعترافات ذهن خطرناک من» در یک 24 ساعت روایت می‌شود و درباره مردی است که یک روز کامل هیچ چیزی را به یاد نمی‌آورد؛ نگار جواهریان، سیامک صفری، عباس غزالی، میثاق زارع و بهاران بنی احمدی بازیگران آن هستند.

«جلوه‌های سینمایی» فردا شب ساعت 22:30 روانه آنتن می‌شود و در ساعت 06:30 روز بعد بازپخش خواهد شد.

روشنگری درباره گسل‌های ایران در تلویزیون

برنامه نیمه دی ماه امسال، بررسی پدیده زمین لرزه را هدف قرار داده است. بر همین اساس پرونده‌ای در چرخِ امروز گشوده خواهد شد که «درباره پروژه تعیین حریم گسل‌های ایران» روشنگری خواهد کرد.

«علی بیت الهی»، دبیر کارگروه ملی زلزله و دکتر «مرتضی بسطامی»، مدیر طرح ملی آزمایشگاه های پیشرفته مهندسی زلزله پژوهشگاه بین المللی زلزله‌شناسی مهمانان برنامه این هفته «چرخ» هستند.

برنامه تلویزیونی «چرخ» به تهیه کنندگی الهه بهبودی و سردبیری محمد جباری مطابق معمول شنبه ها در ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می شود. اجرای برنامه را محمدرضا مقدسیان و حسین فروتن بر عهده خواهند داشت.

شایان ذکر است پژوهشهای مرتضی بسطامی حول فعالیت های مهندسی زلزله، بتونهای با مقاومت بالا، اقتصاد زلزله و روشهای برآورد تلفات انسانی انجام گرفته و از علی بیت الهی نیز مقالات متعددی درباره ارزیابی آسیبپذیری لرزه ای شهرستانها، تحلیل احتمالاتی خطر لرزهای درباره شهرستانهای مختلف کشور، بررسی چگالی زمین لرزهها و نحوه تغییرات آن نسبت به زمان در حوزه شهر تهران و اطراف آن، پایش پیش نشانگرهای لرزهای با مطالعه موردی گستره تهران، تحلیل خطر لرزهای و تهیه نقشه خطر برای مناطق بافت فرسوده جنوب تهران، مقایسه روشهای مختلف تحلیل پاسخ ساختگاه بر تعیین شدت بزرگنمایی زلزله در نهشته‌های جنوب تهران و ... ارائه شده است.

همچنین «7 خبر» با اجرای ژورنالیست‏‌های علمی و «علم به زبان ساده» از بخش‌های دیگر این مجله علمی است.

«سال‌های مشروطه» در آی‌فیلم دوبله عربی شد

شبکه آی‌فیلم مجموعه تلویزیونی «سال‌های مشروطه» را برای اولین بار به عربی دوبله کرده و برای مخاطبانش در کشورهای عرب‌زبان به نمایش می‌گذارد.

پخش مجموعه تاریخی «سال‌های مشروطه» با دوبله عربی به لهجه فصیح، از امشب در کانال عربی این شبکه آغاز می‌شود. این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی محمدرضا ورزی٬ روایتگر زندگی پنج پادشاه قاجار در مدت هفتاد سال حکومت بر ایران است که در سال 1388 تولید شده است. محمد صادقی، آزیتا حاجیان، اکبر عبدی، ایرج راد، تینا پاکروان، جمشید مشایخی، حسام نواب صفوی، داریوش کاردان، رضا رویگری، محمدرضا شریفی‌نیا، یوسف صیادی، ساغر عزیزی و زهیر یاری از بازیگران این مجموعه تلویزیونی‌اند.

«سال‌های مشروطه» هر شب ساعت 22"30 به‌وقت تهران و 21 به‌ وقت مکه روی آنتن می‌رود و در دو نوبت، هر هشت ساعت بازپخش خواهد شد.

بیژن بیرنگ مهمان «فرمول یک»

برنامه «فرمول یک» امروز میزبان بیژن بیرنگ است. در این برنامه که امروز ساعت 17 و 45 دقیقه به صورت زنده پخش می‌شود این هنرمند تلویزیون و سینما درباره زندگی شخصی و هنری اش می‌گوید.

بیرنگ متولد 1328 است و ساخت مجموعه های چاق ولاغر، خانه سبز، همسران، تولدی دیگر و حدود 25 کار هنری سینمایی و تلویزیونی دیگر را در کارنامه دارد.

برنامه «فرمول یک» کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که با تهیه کنندگی و اجرای سیدعلی ضیا از شنبه تا چهارشنبه ساعت 17 و 45 دقیقه بصورت زنده پخش می‌شود.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,34/CT7 واژه های کاربردی مرتبط آی فیلم شبکه سه شبکه دو شبکه یک تلویزیون رسانه ملی شبکه نسیم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آی فیلم شبکه سه شبکه دو شبکه یک تلویزیون رسانه ملی شبکه نسیم آی فیلم شبکه سه شبکه دو شبکه یک تلویزیون رسانه ملی شبکه نسیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت مهران مدیری و جناب‌خان به تلویزیون | رامبد جوان از تلویزیون خداحافظی کرد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم سیدمحمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم مسئولیت ستاد برنامه‌های نوروزی صداوسیما را نیز برعهده دارد.

راه خلق اتفاقات متفاوت در حوزه سرگرمی، ادامه دارد

او درباره اینکه سال ۱۴۰۲ چطور بر شبکه نسیم گذشت، به این نکته اشاره کرد: واقعاً خیلی سخت به لحاظ مالی؛ اما از این نظر بسیار خوشحالم که برندهای جدید معرفی شدند. شاید برخلاف برخی این اعتقاد را دارم که خیلی نباید برنامه‌های ترکیبی نمایش‌خانگی را مقابل برنامه‌های ترکیبی تلویزیون قرار داد چون واقعاً حرف بسیاری برای گفتن ندارند و اصلاً قابل رقابت نیستند. اما همواره در این ایام به فکر طراحی برند جدید و خلق اتفاقی متفاوت در حوزه طنز و سرگرمی بوده‌ایم و این راه در سال جدید هم ادامه دارد.

در تدارک برنامه‌ای با محوریت جناب‌خان هستیم

خوشرو در خصوص رسیدنِ ایرج طهماسب با «میهمانی» به آنتن و ساخت برنامه «جناب‌خان» در ۱۴۰۳ تأکید کرد: مسابقه ترکیبی را با محوریت «جناب‌خان» و البته همکارانی در کنار او در حال تدارک هستیم. همچنین بسیار خرسندیم که برنامه «میهمانی» ایرج طهماسب با حضور میهمانان مختلف در ۳۰ قسمت و البته قسمت‌هایی ویژه نوروزی برای تلویزیون آماده می‌شود. همه عروسک‌ها حضور دارند و کلاه قرمزی و پسرخاله در غیاب حمید جبلی حضور ندارند.

فرزاد حسنی با یک مسابقه ترکیبی می‌آید

مدیر شبکه نسیم با اشاره به برنامه فرزاد حسنی در شبکه نسیم، تأکید کرد: تجربه ساخت «برمودا» برنامه‌ای گفت‌وگومحور در حوزه سرگرمی اتفاق مهمی بود که با قدرت بیشتری در این عرصه کار کنیم. برنامه فرزاد حسنی که در رسانه‌ها از آن به نام «ساعت شنی» یاد می‌کردند این برنامه در قالب یک مسابقه ترکیبی ساخته خواهد شد.

دورهمی پخش می‌شود؟

وی در پاسخ به این سؤال که بالأخره «دورهمی» مهران مدیری پخش خواهد شد یا خیر؛ افزود: دورهمی بعد از اینکه مسئله اداری‌اش حل شود حتماً آن را پخش می‌کنیم. مشکلی با پخش این برنامه نداریم اما مسئله اداری وجود دارد که ربطی به آقای مدیری هم ندارد.

برنامه‌های استعدادیابی ادامه پیدا می‌کنند؟

خوشرو در خصوص ادامه برخی از برنامه‌های استعدادیابی شبکه نسیم همچون بگو بخند و خوش‌نمک، خاطرنشان کرد: اگر حمایت شود برنامه‌های استعدادیابی قدیمی‌مان تقویت و برنامه‌های جدیدی هم در این عرصه ساخته خواهند شد تا استعدادهای جدید معرفی شوند. برنامه «خوش‌نمک» با یک ساختار جدید دوباره برمی‌گردد و به صورت رقابتی ادامه پیدا خواهد کرد؛ کسانی که مدعی خوش‌نمکی‌اند قرار است در این برنامه با هم رقابت کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به سمت سریال‌سازی هم خواهید رفت، گفت: طنز آیتمی داریم که به نام «خط روی خط» با محوریت رضا شفیعی‌جم ساخته خواهد شد.

چهره‌ها برمی‌گردند چهره‌سازی هم دنبال می‌شود

مدیر شبکه نسیم در خصوص بازگشت چهره‌ها به تلویزیون که در سال ۱۴۰۲ سرعت بیشتری به خودش گرفت، تأکید کرد: روند استفاده از ظرفیت‌هایی که مردم خیلی آنها را دوست دارند حتماً ادامه پیدا می‌کند چهره‌هایی که هستند خواهند بود، چهره‌هایی که تمایل داشته باشند همکاری کند به این جمع اضافه خواهند شد و چهره‌سازی هم یک ریلی است به جدّ دنبال می کنیم. یعنی مجریان جدید، چهره‌های جدید و میهمانانی که بایستی چهره بشوند و مردم آنها را بشناسند و ظرفیت‌های جدید هنری که در کشور وجود دارد و چند سالی تلویزیون از آنها غافل بوده و فرصت خوبی است که تلاش می کنیم.

کد خبر 840971 برچسب‌ها خبر مهم جناب‌خان مهران مدیری رامبد جوان

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه نوروزی «کودک شو» امشب به پایان می‌رسد
  • ویژه برنامه نوروزی «کودک شو» به ایستگاه پایانی رسید
  • تدارک برنامه‌ای با محوریت جناب‌ خان در شبکه نسیم
  • بازگشت مهران مدیری و جناب‌خان به تلویزیون | رامبد جوان از تلویزیون خداحافظی کرد؟
  • یک برنامه جدید با محوریت جناب خان در راه است
  • اخبار کوتاه ۸ فروردین
  • ادای دین یک برنامه تلویزیونی به شهدای حادثه تروریستی کرمان
  • اولین اکران تلویزیونی «کارو» مریلا زارعی
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز سه‌شنبه ۷‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • اسکورسیزی و دی‌کاپریو امشب در تلویزیون ایران