Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از نیواطلس،گروهی از پژوهشگران سوئدی با هدف کاستن از درد و رنج بیماران مبتلا به قند خون چسب زخم های جدیدی را تولید کرده اند که قادر به کنترل دائم قند خون هستند.

 این چسب زخم ها که در موسسه سلطنتی کی تی اچ استکهلم سوئد تولید شده اند، از روشی جدید و منحصر به فرد برای کنترل و بررسی میزان قند خون بهره می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چسب زخم مذکور نیاز به استفاده از دستگاه های بررسی قند خون که سوزنی را به عمق انگشت فرو می کنند، از بین می برد. سوزن های دستگاه های عادی 7 میلیمتر طول دارند و به علت عبور از شبکه عصبی انگشت دردی را به فرد تحمیل می کنند.

اما چسب زخم های جدید برای نمونه گیری تنها از یک سوزن ساده که طول آن یک پنجم سوزن های عادی است بهره می گیرند و لذا با شبکه عصبی زیر پوست درگیر نمی شوند.

از سوی دیگر سوزن دستگاه های عادی نمونه گیری قند خون از لایه چربی پوست برای این کار استفاده می کنند که دقت زیادی ندارد، اما چسب زخم های جدید برای این کار از بافت زیرپوست که دقت بیشتری در زمینه نشان دادن میزان قند خون دارد، استفاده می کنند.

ریزسوزن های نصب شده بر روی این چسب زخم ها، از جنس سیلیکون هستند و به طور دائم در بافت بالایی پوست که حاوی مایعاتی در حال حرکت است، باقی می مانند و همین امر باعث کنترل لحظه به لحظه قند خون می شود و اطلاعات هر لحظه به فاصله حداکثر ده دقیقه قابل دریافت است.

بر روی سوزن های برچسب های مذکور که بارها و بارها قابل استفاده هستند، سه حسگر دارای الکترود نصب شده اند که کنترل قند خون را تسهیل می کنند. هنوز مشخص نیست این محصول چه زمانی روانه بازار می شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی با پیاده‌رو‌های خاکی در منطقه پردیسان قم

علیرضا مظفری،مدیر منطقه هشت شهرداری قم با اشاره به اقدامات منطقه هشت در سال گذشته اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ حدود ۱۶۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی بود که تا حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از این میزان محقق و ازنظر پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد پروژه‌ها انجام شده است. 

وی با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۳ بالغ‌بر ۲۸۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: ۸۰ میلیارد تومان از این مبلغ صرف نهضت پیاده‌روسازی می‌شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم ابراز کرد: در شش ماه نخست امسال، حداقل ۹۰ تا ۹۵ درصد پردیسان را از پیاده‌رو‌های خاکی به سیمان برسانیم و از سال‌های آینده نیز به سنگفرش و موزاییک فرش تبدیل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پیاده‌رو‌های خاکی در منطقه پردیسان یکی از معضلات شهروندان در سال‌های اخیر بوده است، اضافه کرد: این مشکل به دلیل کامل اجرا نشدن تعهدات تعاونی‌های مسکن فعال در این منطقه رخ‌داده است.

 مظفری مطرح کرد: شهرداری قم در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا با چشم‌پوشی از انجام نشدن تعهدات از سوی دیگران با اصلاح این پیاده‌روها، شرایط تردد برای شهروندان پردیسان را بهبود ببخشد.

بوستان‌های جنگلی تجهیز می‌شوند

وی یکی دیگر از اقدامات برنامه‌ریزی‌شده برای سال ۱۴۰۲ در پردیسان را تجهیز بوستان‌های جنگلی در این منطقه دانست و گفت: چند مجموعه باغ و فضای سبز جنگلی در منطقه هشت قرار دارد که برنامه‌ریزی‌شده تا به بوستان شهری با قابلیت استفاده مردم تبدیل شود. 

مدیر منطقه هشت شهرداری قم تصریح کرد: این فضای سبز جنگلی، معبر، آب و برق و امکانات ندارد که در سال جدید این اقدامات اجرایی خواهد شد و فضای سبز جنگلی به فضای سبز شهری مورد استفاده مردم تبدیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • خداحافظی با پیاده‌رو‌های خاکی در منطقه پردیسان قم
  • برای زخم دیابتی‌ها این سبزی معجزه می‌کند
  • خداحافظی مهدی مهدوی از دنیای والیبال
  • خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران | ملی‌پوش سابق مربی می‌شود
  • تراکتور با این فیلم غمگین از خمز خداحافظی کرد + ویدئو
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی
  • لحظات احساسی خداحافظی خمس | تصاویر
  • خداحافظی خمس با بازیکنان تراکتور