Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص استفاده از ظرفیت دانشگاهی کشور در حوزه زیست فناوری، بیان کرد: ستاد توسعه زیست فناوری در تلاش است که برای دانشجویان حوزه زیست فناوری اشتغالزایی کند که البته این کار بدون همکاری دیگر نهادها امکانپذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ستاد باید پاسخگوی بخش اقتصاد دانش بنیان باشد و برای این امر اعتباراتی در نظر گرفته می شود.
به گفته قانعی، مباحث اقتصاد دانش بنیان در حوزه زیست فناوری را ستاد مشخص می کند. در ابتدا اولویت ها مشخص می شود و با در نظر گرفتن اولویت ها، کارها را پیش می بریم.
وی همچنین تصریح کرد: ستاد موظف است هر شش ماه، میزان فروش و نیز صادرات محصولات در حوزه زیست فناوری و سهم شرکت ها از بازار را گزارش بدهد.
قانعی ادامه داد: در حقیقت، یکی از اهدافی که برای ستاد مصوب شده، به دست آوردن سه درصد بازار جهانی، توسط محصولات زیست فناوری ایرانی است.

انتهای پیام/

169 / 159 زیست فناوری نخبگان دانشگاهی دانش بنیان اقتصاد صادرات فروش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: زیست فناوری نخبگان دانشگاهی دانش بنیان اقتصاد صادرات فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۰۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و پیگیری روش‌های تقویت مالی در حوزه علم و فناوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، «اعضای هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری یزد» در دیدار با استاندار یزد به بررسی مسائل و دغدغه‌های موجود و همچنین راهکار‌های تحقق شعار سال پرداختند.   استاندار یزد در این نشست، با تقدیر از فعالیت‌های مجموعه علم و فناوری استان مخصوصا صندوق پژوهش و فناوری، اظهار کرد: این صندوق با نگاه تقویت زیست بوم پژوهش و فناوری شکل گرفته و یکی از صندوق‌های با اصالت، قدیمی و ماندگار در این حوزه است.   وی با تاکید بر شناسایی و پیگیری سازوکار‌های تقویت نهاد‌های مالی حوزه علم و فناوری و صندوق پژوهش و نوآوری گفت: مجموعه استان در حد توان از زیست بوم علم و فناوری حمایت مالی خواهد کرد، اما استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیز در دستور کار قرار گیرد.   مهران فاطمی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» تصریح کرد: هیچ مجموعه‌ای مانند دانش بنیان‌ها و فناور‌ها توانایی تحقق شعار سال را ندارد.   وی تولیدات دانش بنیان را از ارزشمندترین، با اصالت‌تربن و واقعی‌ترین تولیدات برشمرد و گفت: انرژی، ایده و زیرساخت‌های جهش تولید با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و فناور وجود دارد.   استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: با توجه به اینکه تولید کنندگان حوزه دانش بنیان از قشر نخبه، جوان و پرانگیزه کشور هستند مولفه «مشارکت مردم» در شعار سال نیز در آن موجود است.   وی در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان به عنوان یکی از مسیر‌ها و مدل‌های موفق و آزمون شده تحقق شعار سال، از هر دو مولفه «مشارکت مردم» و «جهش تولید» برخوردار هستند.   استاندار با بیان اینکه جهش تولید وابستگی مستقیم و حداکثری به تامین مالی دارد، عنوان کرد: لذا تقویت و توانمندسازی هرچه بیشتر صندوق پژوهش و نوآوری، به تحقق اهداف شعار سال منجر خواهد شد.   وی با تاکید بر شناسایی راهکار‌های افزایش سرمایه صندوق پژوهش و نوآوری یادآور شد: برای تحقق شعار سال و همچنین ریل گذاری استان به سمت اقتصاد دانش بنیان باید حداقل یک درصد از کل تسهیلات ارائه شده در استان به این حوزه اختصاص یابد.   استاندار یزد در پایان با بیان اینکه راه حل بسیاری از مسائل کشور از مسیر علم و فناوری می‌گذرد، گفت: با توجه به موفقیت‌های این حوزه در دو سال اخیر تلاش خواهیم کرد تا کمک‌های مالی و اعتباری استان را به عرصه علم و فناوری وارد کنیم.

دیگر خبرها

  • فعالیت دانش‌بنیان در استان بوشهر به‌ یک فرهنگ تبدیل شده است
  • ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر
  • کاهش مصرف انرژی‌ در مبدل‌های الکتریکی با استفاده از هوش مصنوعی
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • شناسایی و پیگیری روش‌های تقویت مالی در حوزه علم و فناوری
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • «علم و فناوری» کلیدواژه مهم رهبری در سال ۱۴۰۲/ از پیشرفت‌های ایران در نانو و زیست فناوری تا حمایت از دانش‌بنیان‌ها
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته