Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سید محمدرضا دربندی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با بیان اینکه مطابق سنوات گذشته یارانه روزنامه‌ها باید در شش‌ماهه اول امسال در دو نوبت پرداخت می‌شد، افزود: یارانه نوبت اول در خردادماه پرداخت شد اما در پی گرانی کاغذ و مشکلات اقتصادی رسانه‌ها، یک‌ماه بعد، مبالغی به صورت علی‌الحساب به عنوان نوبت دوم برای رسانه‌ها واریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دربندی  افزود: در مورد یارانه نوبت سوم نشریات نیز، وضعیت اعلام وصول ١٢٠٠ نشریه اعم از هفته‌نامه، دوهفته‌نامه، ماهنامه، فصل‌نامه و... هم‌اکنون در دست بررسی است.   مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد یارانه‌ حمایتی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری نیز تصریح کرد: مشارکت پایگاه‌های خبری در طرح رتبه‌بندی، تولید محتوای تخصصی و اختصاصی - سایت‌هایی که بیش از ٨٠ درصد مطالب خود را در یک حوزه تخصصی و اختصاصی منتشر می‌کنند-  و پایگاه‌های خبری فعال در استان‌های کم برخوردار، مشمول حمایت یارانه‌ای شده‌اند.   وی همچنین تاکید کرد: به‌منظور حمایت از بخش خصوصی در مطبوعات، یارانه اعطایی به روزنامه‌ها، نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، تنها شامل رسانه‌های خصوصی می‌شود.    دربندی با اشاره به پرداخت یارانه روزنامه ها در هفته گذشته توضیح داد: آنچه روزنامه‌ها طی هفته گذشته دریافت کرده‌اند در واقع مابه‌التفاوت محاسبه یارانه شش‌ماهه آن‌ها بوده است. در این میان برخی روزنامه‌ها مطابق محاسبات «طلبکار» بوده‌اند که مبلغ مذکور به آن‌ها پرداخت شده و برخی در دو نوبت قبلی، بیش از مبلغ محاسبه شده دریافت کرده‌اند که به عنوان بدهی در نوبت‌های بعدی تسویه خواهد شد.   دربندی یادآور شد: روزنامه‌هایی که در محاسبه شش ماهه، مابه‌التفاوت نداشتند در نوبت جاری مبلغی دریافت نکرده‌اند.   شایان ذکر است جدول ارقام دریافتی روزنامه‌ها به تفکیک «علی‌الحساب مرحله اول» و «علی‌الحساب مرحله دوم» و مابه التفاوت شش ماهه در وبگاه معاونت مطبوعاتی منتشر شده است.   فهرست یارانه شش ماهه اول٩٧ روزنامه‌ها (ترمیم نوبت‌های اول و دوم)   فهرست یارانه نوبت دوم سال ٩٧ (روزنامه ها و نشریات)   فهرست یارانه نوبت اول سال ٩٧ (روزنامه ها و نشریات)

 

 

 

 

خبرنگار: مژگان رسولی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کتاب مطبوعات یارانه انتشارات روزنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ۱۲ ماهه بهای تولیدکننده ۵۰ واحد درصد کاهش یافت

بانک مرکزی اعلام کرد: در جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید»، این بانک با اتخاذ سیاست تثبیت اقتصادی حول سه محور اصلی «ثبات‌بخشی و پیش‌بینی‌پذیر نمودن بازار ارز»، «کنترل نقدینگی» و «بازنگری در مقررات» اقدامات متعددی را در دستور کار خود قرار داد که برآیند سیاست‌ها و اقدامات اتخاذ شده توسط مجموعه اقتصادی دولت و بانک مرکزی در بهبود متغیر‌های کلان اقتصادی به ویژه در کنترل نرخ تورم قابل مشاهده است.

در همین زمینه، بررسی تحولات شاخص بهای تولیدکننده بیانگر روند کاهشی این شاخص در دولت سیزدهم می‌باشد، به طوری‌که تورم دوازده‌ماهه شاخص بهای تولیدکننده از ۸۲.۶ درصد در شهریورماه سال ۱۴۰۰ به ۳۲.۶ درصد در اسفندماه سال ۱۴۰۲ (نرخ تورم سال ۱۴۰۲) کاهش یافته که موید کاهش قابل ملاحظه ۵۰.۰ واحد درصدی نرخ تورم شاخص بهای تولیدکننده در این مقطع است.

در همین راستا تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده نیز در سال ۱۴۰۲ روند نزولی به خود گرفت به طوریکه با کاهش ۱۷.۹ واحد درصدی، از ۴۲.۴ درصد در اسفندماه ۱۴۰۱ به ۲۴.۵ درصد در اسفندماه سال ۱۴۰۲ رسید. بررسی تحولات شاخص بهای تولیدکننده به تفکیک گروه‌های اصلی «کالا» و «خدمت» در سال ۱۴۰۲ حاکی آن است که کاهش تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده در سال ۱۴۰۲ عمدتاً از جانب اقلام کالایی بود؛ به گونه‌ای که در بازه زمانی اسفند ۱۴۰۱ تا اسفند ۱۴۰۲، تورم نقطه به نقطه گروه اختصاصی «کالا» با کاهش ۲۴.۹ واحد درصدی از ۴۴.۷ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۱۹.۸ درصد در اسفند ۱۴۰۲ کاهش یافت؛ در حالی‌که تورم نقطه به نقطه گروه اختصاصی «خدمت» با ۱.۴ واحد درصد کاهش، از ۳۷.۱ درصد به ۳۵.۷ درصد رسید.

در همین ارتباط، تورم ماهانه شاخص بهای تولیدکننده در اسفندماه ۱۴۰۲ رقم ۱.۶ درصد را ثبت نمود. بررسی تورم ماهانه به تفکیک گروه‌های اختصاصی «کالا» و «خدمت» نیز حاکی از تحقق تورم ۱.۵ درصدی گروه کالا (ضریب اهمیت ۶۵.۷ درصد) با سهم از تورم ۱.۰ واحد درصد و تورم ۱.۸ درصدی خدمات (ضریب اهمیت ۳۴.۳ درصد) با سهم از تورم ۰.۶ واحد درصد است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • دست‌یابی دو نشریه علمی دانشگاه یزد به جایگاه بین‌المللی و رتبه علمی
  • کسب رتبه اول توسط مرکز مدیریت راه های استان یزد در ارزیابی عملکرد
  • تورم ۱۲ ماهه بهای تولیدکننده ۵۰ واحد درصد کاهش یافت
  • رشد ۲۵ درصدی جابه‌جایی کالا در استان کرمانشاه
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟+فیلم
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنوراه «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟
  • پیشنهاد ویژه رم به اسطوره: تمدید چند ساله!
  • حملات داس رکورد جدید زدند
  • همه چیز درباره طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + ثبت نام