Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@09:17:26 GMT

بولتون تهدیدها علیه سوریه را تکرار کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۵۱۲۴۱

بولتون تهدیدها علیه سوریه را تکرار کرد

تهران - ایرنا - در حالی که آمریکا سرانجام پس از سالها آتش افروزی در سوریه تصمیم به ترک این کشور گرفته است، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، دولت قانونی بشار اسد را تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، 'جان بولتون' گفت: 'استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه خط قرمز آمریکا است. اسد نباید خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را به عنوان فرصتی برای استفاده از سلاح شیمیایی بداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

'
وی مدعی شد: 'موضع دولت ترامپ رئیس جمهوری امریکا در مورد استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی هیچ تغییری نکرده است. پس از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، نمی خواهیم آنها (سوریه) فکر کنند که مخالفت های ما در خصوص استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه کاهش یافته است.
ترامپ همواره دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده است. آمریکا، انگلیس و فرانسه فروردین ماه سال جاری با ادعای حمله شیمیایی دولت اسد به شهر دومای سوریه، اهدافی را در این کشور هدف حمله موشکی قرار دادند.
این در شرایطی است که دولت سوریه پیشتر تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.
دمشق و مسکو، در واکنش به اتهام های کشورهای غربی بویژه آمریکا، گروههای تروریستی و حامیان آنها را عامل حملات شیمیایی ادعایی در این کشور می دانند.
سوریه حدود هفت سال است که با گروه های مسلح تروریستی تکفیری همچون داعش و جبهه النصره که از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند، درگیر جنگ است.
ارتش و نیروهای مقاومت در این کشور توانستند بر گروههای تروریستی پیروز شوند.
اروپام**9041**شبس 1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بولتون سوريه سلاح شيميايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۱۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از راشا تودی، وزارت امور خارجه هند، معاون سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد تا مراتب اعتراض خود را درباره مداخله آمریکا در امور داخلی هند به وی اعلام کند.

در پی انتقاد واشنگتن از بازداشت یک سیاستمدار مخالف دولت هند، وزارت امور خارجه هند، معاون سفیر آمریکا در این کشور را برای ادای توضیح احضار کرد. این سیاستمدار به اتهام فساد مالی بازداشت شده بود.

در بیانیه وزارت امور خارجه هند در این باره آمده است در عرصه دیپلماسی، از کشور‌ها انتظار می‌رود به حاکمیت و امور داخلی دیگر کشور‌ها احترام بگذارند. این مسئولیت درباره کشور‌های دموکرات در قبال یکدیگر حتی بیشتر است. اگر این موضوع رعایت نشود، می‌تواند بنیان‌های ناسالمی را ایجاد کند. 

بر اساس گزارش ها، ملاقات دو طرف حدود ۴۰ دقیقه طول کشید. پیشتر، آلمان و آمریکا به عنوان دو کشور قدرتمند غربی، به هند درباره بازداشت اخیر رئیس دولت محلی دهلی، که از چهره‌های شاخص مخالف دولت است، هشدار داده بودند.

دیگر خبرها

  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • (عکس) این موشک هایپرسونیک را آمریکا تست و کنسل کرد
  • صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • تیم اقتصادی دولت سیزدهم نباید اشتباهات دولت قبلی را تکرار کند
  • شیخ نبیل قاووق: آمریکا شریک جنایت‌ها در غزه است
  • ادعا‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران در پی تصویب قطعنامه برقراری آتش‌بس در غزه
  • کشاورزان علیه دولت انگلیس
  • کاری که صدام بی‌اعصاب با بمب‌های شیمیایی کرد