Web Analytics Made Easy - Statcounter

معترضان به اوضاع اقتصادی فرانسه و سیاست‌های رئیس جمهوری این کشور در هشتمین شنبه سیاه متوالی و نیز اولین شنبه سیاه در سال نو میلادی در پاریس با پلیس درگیر شدند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، معترضان به اوضاع اقتصادی فرانسه و سیاست‌های دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور موسوم به جلیقه زرد‌ها امروز شنبه در هشتمین شنبه سیاه متوالی و نیز اولین شنبه سیاه در سال نو میلادی در سراسر فرانسه به خیابان‌ها آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منابع خبری از درگیری شدید پلیس با معترضان در پاریس خبر دادند.

رسانه‌های خبری هم اکنون به پوشش درگیری شدید میان پلیس فرانسه با معترضان خشمگین به سیاست‌های دولت این کشور در پاریس پرداخته اند.

به گزارش اکسپرس، سخنگوی دولت فرانسه معترضان را متهم کرده است که به دنبال سرنگونی دولت ماکرون هستند.

شمار معترضان در خیابان «شانزه لیزه» و اطراف «طاق پیروزی» افزایش یافته است و جلیقه زرد‌ها شعار «ماکرون استعفا بده» را سر می‌دهند.

شهر «روان» واقع در شمال غرب فرانسه نیز صحنه درگیری پلیس با معترضان خشمگین است به نحوی که پلیس شماری از آن‌ها را بازداشت کرده است.

اسپوتنیک هم اکنون در گزارشی اعلام کرد: پلیس در پاریس پایتخت فرانسه از باتوم و گاز اشک آور برای مقابله با معترضان استفاده کرده است.

در تصاویر مخابره شده توسط رسانه هائی که در حال پوشش زنده این اعتراضات هستند، برخورد شدید پلیس باجلیقه زرد‌ها در پاریس مشهود است.

خبرگزاری فرانسه نیز هم اکنون در خبری فوری اعلام کرد: معترضان در پاریس پایتخت فرانسه برای مقابله با برخورد شدید پلیس به پرتاب بطری و سنگ به سوی نیرو‌های سرکوبگر می‌پردازند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: درگیری شدید معترضان با پلیس جلیقه زردها اشوب در فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به درخواست اردن موشک‌ها و پهپاد‌های ایران را رهگیری کردیم

«کریستوف لمیون» معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه پنجشنبه در کنفرانسی خبری گفت: فرانسه به درخواست اردن موشک‌ها و پهپاد‌هایی را که در طول شب شنبه تا یکشنبه برای هدف قرار دادن اسرائیل شلیک شده بودند، رهیگری کرد.

وی ادعا کرد: ما یک پایگاه هوایی در اردن داریم و حریم هوایی اردن توسط این پرتاب‌ها نقض شد. این چیزی است که رئیس جمهوری فرانسه گفته است و من از سخنان او استفاده می‌کنم.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه افزود: ما به امنیت اسرائیل متعهد هستیم. اما در این مورد، رهگیری موشک‌ها و پهپاد‌ها به درخواست اردن انجام شد که حریم هوایی‌اش نقض شده بود.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن بامداد سه‌شنبه با تائید این موضوع که کشورش در رهگیری تعدادی از پهپاد‌های پرتاب شده توسط ایران علیه رژیم صهیونیستی در عملیات تنبیهی «وعده صادق»، به این رژیم کمک کرده است، گفت: با هرچیزی که وارد آسمان ما شود، مقابله می‌کنیم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • به درخواست اردن موشک‌ها و پهپاد‌های ایران را رهگیری کردیم
  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • معرفی تیم‌های راه‌یافته به بسکتبال باویلچر پارالمپیک پاریس