Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@11:51:40 GMT

تدوین بسته‌های مهارتی متناسب با فضای کسب و کار

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۵۲۱۸۲

تدوین بسته‌های مهارتی متناسب با فضای کسب و کار

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و دانشگاه پیام نور با امضای تفاهمنامه‌ای مشترک، مقدمات اجرای طرح توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان پیام نور را با هدف تقویت شایستگی‌های شغلی و حرفه‌ای مورد نیاز بازار کار رقم زدند.

به گزارش ایسنا، سلیمان پاک‌سرشت در مراسم امضای این تفاهمنامه آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای تدوین بسته آموزش مهارتی متناسب با نیاز شغلی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را با همکاری نظام آموزش عالی و دانشگاه‌ها اعلام و اظهار کرد: یکی از موضوعات اساسی کشور که باید با جدیت به آن بپردازیم، بحث اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است تا در فضای غیردانشگاهی سطح مهارت‌های خود را برای ورود به بازار کار ارتقا دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشجویان در دانشگاه نمی‌توانند به همه شایستگی‌های کسب و کار و اشتغال‌پذیری مجهز شوند، گفت: متاسفانه آموزش‌های مهارتی و دانش با فضای واقعی کسب و کار فاصله زیادی دارد. از این رو امیدواریم با امضای این تفاهمنامه تدوین بسته‌های آموزشی مهارتی متناسب با نیاز بازار کار را در دستور کار قرار بدهیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از طرح کارورزی و کارآموزی به عنوان جدی‌ترین طرح توانمندسازی اشتغال دانش‌آموختگان در دو سال گذشته نام برد و از فراهم کردن بستر آشنایی دانشجویان با صلاحیت‌های شغلی در قالب ارائه آموزش‌های مهارتی متفاوت از واحدهای دانشگاهی خبر داد.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، دانشگاه پیام نور با توجه به شبکه گسترده آموزش از راه دور و مزیت‌های بالای آموزش الکترونیک، ظرفیت بهره‌مندی از طرح‌های توانمندسازی دانشجویان را دارد و می‌تواند از ظرفیت‌های مذکور در زیرساخت‌های آموزشی این دانشگاه استفاده کند.

محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور نیز مهارت‌آموزی در شرایط کنونی را یک ضرورت مهم دانست و گفت: علاوه بر تاثیر مهارت در ورود به بازار کار بسیاری از مشاغل امروز تخصصی‌تر شدند.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی به دنبال علاقه‌مندی‌های خود برای ورود به بازار کار هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی زیرساخت‌های دانشگاه پیام نور می‌توانیم این ظرفیت‌ها را در اختیار مجموعه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قرار بدهیم.

به گفته زمانی، دانشگاه پیام نور 430 هزار دانشجو و 10 هزار کارمند دارد و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند از پتانسیل‌های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای ارتقا سطح شغلی دانشجویان بهره‌برداری کند.

به گزارش ایسنا، براساس تفاهمنامه مشترک میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه پیام نور کلیه دانشجویان معرفی شده دانشگاه در مراکز دولتی و غیردولتی سازمان فنی و حرفه‌ای مبادرت به گذراندن دوره‌های آموزشی می‌کند، علاوه بر این، همکاری در اجرای دوره‌های کارورزی و کارآموزی دانشجویان و همچنین همکاری در برگزاری دوره‌های مهارتی بین‌المللی برای دانشجویان مراکز بین‌المللی دانشگاه از جمله تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در قبال دانشگاه پیام نور خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بسته های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدعلی زلفی‌گل,وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین کنفرانس ملی مهارتی ایران،گفت:باید جایگاه دانشگاه فنی‌حرفه‌ای توسعه یابد بنابراین تبدیل دانشگاه فنی حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی در حال پیگیری است.
زلفی گل گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد مبنی‌ بر این‌که فارغ‌التحصیلان این دانشگاه شاغل هستند این درحالی است که ایجاد شغل برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بسیار هزینه می‌برد برای همین است که مقام معظم رهبری به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار تأکید می‌کنند.
وزیر علوم همچنین به ایجاد پارک علم و فناوری مهارتی و کنسرسیوم‌های اشتغال اشاره کرد که در این دانشگاه پیگیری می‌شود و افزود: در دو سال گذشته توجه و فعالیت زیادی درخصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای صورت گرفته است مبنی بر اینکه بودجه دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای هزار و دویست میلیارد تومان بود، هم اکنون امیدواریم به بیش از چهار هزار میلیارد تومان برسد و تقریباً چهار برابر شود.
وی افزود: بیش‌از هزار و پانصد میلیارد تومان نیز در سفرهای ریاست‌جمهوری به استان‌های مختلف برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای پیش‌بینی‌ شده است.وی همچنین از رفع مشکل استخدامی اعضای هیئت علمی در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای نیز خبر داد.

دیگر خبرها

  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی در برنامه «سلامت خانواده»
  • نگرانی از حضور صلواتی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادغام می شود؟
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز فنی و حرفه ای برای تحقق شعار سال
  • تبدیل دانایی به توانایی نسل جوان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای