Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مهاجر لیبیایی در سواحل مالت که خود را از کشتی نجات به بیرون انداخته بود تا با شنا بتواند به ساحل برسد، با تلاش امدادگران نجات یافت.به گزارش بلاغ، مقامات کشور مالت از نجات یک مهاجر غیرقانونی لیبیایی در سواحل این کشور خبر دادند که می‌خواست با شنا خود را به ساحل برساند.
یک مهاجر لیبیایی در سواحل مالت که خود را از کشتی نجات به بیرون انداخته بود تا با شنا بتواند به ساحل برسد، با تلاش امدادگران نجات یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
پرش وی از کشتی نجات در حالی صورت گرفت که برخی نمایندگان پارلمان آلمان و شماری از روزنامه نگاران در عرشه کشتی کمک رسانی به مهاجران بودند تا وضعیت سلامت جسمانی آن‌ها ارزیابی شود. 
به گفته یک گروه امداد رسان آلمانی، ۳۲ مهاجر روز ۲۲ دسامبر از دست قاچاقچیان انسان که مهاجران را با یک کشتی به اروپا منتقل می‌کردند، نجات داده شدند. این کشتی ۱۷ مهاجر دیگر را در نوبت بعدی نجات داده بود.
این گروه اعلام کرده است چندین روز است که به دنبال ساحلی امن برای پیاده کردن این مهاجران می‌گردد؛ در توئیت روز پنجشنبه این گروه اعلام شد در چند مایل دریایی سواحل مالت قرار دارند و درخواست پناهگاهی برای در امان ماندن از طوفان را کرده‌اند. 
این گروه گفته است مقامات اتحادیه اروپا در تلاش برای یافتن کشوری هستند که این مهاجران را بپذیرند. 
مالت و ایتالیا از پذیرفتن مهاجرانی که به وسیله گروه‌های غیر دولتی نجات داده می‌شوند، سر باز می‌زنند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگرداندن ۸۵ هزار تبعه افغانستانی فاقد مجوز به کشورشان

مدیرکل اتباع استانداری کرمان از بازگردانده شدن ۸۵ هزار تبعه افغانستانی فاقد مجوز به کشورشان خبر داد و گفت: استان کرمان برای حضور اتباع غیرمجاز ناامن شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، روح‌الله خضری‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشور ما و استان کرمان سال‌ها میزبان مهاجران افغانستانی است، اظهار داشت: در این سال‌ها هم به دلایل انسانی و هم با توجه به آموزه‌ها و دستورات دینی تلاش کردیم که تا جایی که امکان دارد میزبانی خوبی از این مهاجران داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع مهاجران و پناهجویان یک مسئله انسانی است، اما در حال حاضر شرایط و امکان پذیرش مهاجران جدید در استان کرمان وجود ندارد، افزود: از ابتدای سال 1402 تاکنون هیچ گونه مجوز اقامت جدید از جانب این اداره کل برای اقامت اتباع خارجی داده نشده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته گاهی مجوزهای قبلی این مهاجران تمدید شده است، ادامه داد: در این مدت تعداد قابل توجهی از مهاجران افغانستانی فاقد مجوز اقامت نیز به کشورشان بازگردانده شده‌اند.

وی از بازگردانده شدن 85 هزار تبعه غیرمجاز از استان به کشورشان در سال 1402 با همکاری فراجا خبر داد و گفت: این برنامه با جدیت در سال جاری نیز ادامه دارد و در نتیجه استان کرمان برای حضور اتباع فاقد مجوز و غیرمجاز ناامن شده است.

خضری‌پور با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر شاهد موج جدیدی از افغانستان‌هراسی در فضای مجازی هستیم، بیان کرد: سیاست‌های جمهوری اسلامی و تصمیمات ما بر پایه مصالح کشور و مردم اتخاذ و عملیاتی می‌شود و افغانستان‌هراسی در فضای مجازی بر سیاست‌ها و تصمیمات ما تاثیرگذار نیست.

وی با بیان اینکه مهاجرت از کشور افغانستان به‌ دلیل تجاوز، سلطه‌گری و بحران‌زایی دولت‌های زیاده‌خواه در سال‌های اخیر تشدید شده است، افزود: بخش قابل توجهی از این مهاجران به ایران اسلامی پناه آورده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان گفت: امیدواریم شرایط کشور افغانستان برای بازگشت حداکثری مهاجرانی که حدود چهار دهه میهمان جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند فراهم شود و این افراد بتوانند پس از بازگشت در آبادانی میهن‌شان موثر باشند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • حقوق ناجیان غریق سواحل دریایی کشور چهار برابر افزایش یافت
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • ماجرای نامه عجیب خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها!
  • ماجرای خروج ایران از «ایکوم» و «ایکوموس» چه بود؟
  • ماجرای خروج ایران از «ایکو» و «ایکوموس» چه بود؟
  • کاخ‌ســــفید مأمن رادیکالیسم ویرانگر
  • بازگرداندن ۸۵ هزار افغانستانی غیر مجاز به کشورشان
  • ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزارها مشارکت دارند
  • بازگرداندن ۸۵ هزار تبعه افغانستانی فاقد مجوز به کشورشان
  • مشارکت ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها