Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: یک ستون برای نگهداری خطوط انتقال هوایی، کابل برق، فیبر نوری و تجهیزات مرتبط مانند ترانسفورماتورها و چراغ های خیابان بوده که ممکن است با توجه به کاربرد آن با نام‌های ستون تلفن، ستون برق یا تیر تلفن هم شناخته شود.

در استان گلستان چهار واحد فعال تولید تیرهای بتونی در آق قلا، کردکوی، آزادشهر و خان ببین وجود دارد که مشتری بالقوه اصلی این تیرها، شرکت توزیع برق استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت تولیدی این کارگاه ها که با سرمایه گذاری میلیاردی بر پاشده اند، تمام نیازهای استان را پوشش داده و حتی به استان سمنان و کشور ترکمنستان هم صادر می شود.

کیفیت تیرهای تولیدی استان به گفته کارشناسان این حوزه زبانزد عام و خاص بوده اما گفته می شود در ۶ ماه دوم سال ۹۶ و ماه های ابتدایی سال ۹۷ همه خریدهای شرکت توزیع از یکی از کارگاه های تولیدی استان مجاور بوده است.

تولید ۱۸ هزار پایه تیر در گلستان

یک کارشناس انرژی که نخواست نامش فاش شود در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: کیفیت تیرهای کارگاه استان مجاور که شرکت توزیع از آن تیر می خرد به اندازه ای پایین است که این شرکت نمی تواند تولیداتش را در استان خود به فروش برساند.

وی با ابراز نگرانی از این که ادامه این روند سبب تعطیلی چهار کارگاه فعال تولید ستون برق استان خواهد شد، افزود: این چهار کارگاه می توانند در حدود ۱۸ هزار پایه در طی سال تولید کنند ولی شرکت توزیع براساس مواردی که شفاف نیست از کارگاهی در یکی از شهرهای استان مجاور تیر وارد کرده است.

وی بیان کرد: این تیرها کیفیت نازلی دارند و طوری است که حتی خود شرکت توزیع هم اخیراً نام این شرکت را از لیست مجاز خود خارج کرده است.

مناقصه بدون توجه به کیفیت

وی گفت: در زمان مناقصه بدون این که به جنبه کیفی لوازم و تجهیزات کار نگاه کنند تنها به قیمت توجه شد و شرکت مورد نظر را انتخاب کردند.

این منبع آگاه تصریح کرد: پایه ها اهمیت ویژه در شبکه های برق دارد زیرا تمام شبکه بر روی آن سوار می شود و اگر آن ها کیفیت لازم را نداشته باشد عملاً این شبکه همیشه و مخصوصاً هنگام طوفان و باد شدید و زمان بارش برف در معرض خطر است.

در زمان مناقصه بدون این که به جنبه کیفی لوازم و تجهیزات کار نگاه کنند تنها به قیمت توجه شد و شرکت مورد نظر را انتخاب کردندوی توضیح داد: هنگام برف، وزن سیم ها افزایش می یابد زیرا توأم با یخ زدگی است در ایجا قطر یخ سنگین تر و سیم ها هم سنگین تر شوند و پایه ها اگر استحکام لازم را نداشته باشد، شبکه ها را خراب می کنند.

وی افزود: تجربه ای که دو سال پیاپی در گیلان و مازندران اتفاق افتاده و سبب شده که خاموشی بسیار زیادی در دو استان حادث شود و مردم دچار معضلات و مشکلات جدی شوند.

این کارشناس انرژی ادامه داد: آن ها مجبور شدند که از استان ها معین و همجوار خود نیرو و اکیپ های کمکی بگیرند و حدود ۲۵ روز مشغول تعمیر و مرمت باشند.

مازندران از گلستان تیر وارد نمی کند

وی گفت: چرا استان های مجاور یک عدد تیر از استان گلستان نمی گیرند؟ اگر آن ها هم چنین شرایطی دارند چرا شرکتی از استان در مناقصات استان های همسایه شرکت نمی کند، در حالی که ما مازاد تولید داریم و قادر هستیم این کار را انجام دهیم.

وی تشریح کرد: با در نظر گرفتن مسافت شرکت مازندرانی تا شهرهای گلستان به دلیل هزینه حمل، قیمت باید بالاتر باشد اما شرکت منظور با زدن از کیفیت تیر، هزینه های خود را جبران می کند.

در فواصل مشخص در تیر از خاموت استفاده می شود، خاموت میلگردها را به هم کلاف می کند و هر چه تعداد خاموت ها و سایز میلگرد کمتر باشد هزینه تمام شده هم کمتر استاین کارشناس انرژی بیان کرد: در مواد مصرفی ساخت تیر می توان گفت که هر دو استان، سیمان دارند بنابراین هزینه حمل خاصی پرداخت نمی شود و در زمینه میلگرد هم مازندران مانند گلستان میلگرد تولیدی آنچنانی ندارد و آن را از سمنان تأمین می کند بنابراین شرایط در این خصوص یکسان است.

وی تأکید کرد: اگر مدیر عامل شرکت توزیع گلستان مدعی هستند که کیفیت این تیرها بالا بوده باید از وی پرسید که چرا اخیراً این شرکت رد صلاحیت شده است؟

وی با بیان این که شرکت توزیع استان حمایت خوبی از کارگاه های تولیدی استان ندارد، گفت: متاسفانه شاهدیم برخی دخل و تصرف ها و نبود نظارت از سوی مسئولان بالادست باعث شده ظرفیت های استان نادیده گرفته شود و اشتغال و نیروی کار استان در معرض تهدید قرار بگیرد.

استاندارد تیرها

این کارشناس انرژی اظهار کرد: درون تیرها میلگرد می گذارند و براساس استاندارد باید سایز آن ها برای تیرهای مختلف متناسب باشد. طول میلگردها باید یک تکه بوده و اگر دو تکه باشد محل شکست می شود.

وی افزود: در فواصل مشخص در تیر از خاموت استفاده می شود، خاموت میلگردها را به هم کلاف می کند و هر چه تعداد خاموت ها و سایز میلگرد کمتر باشد هزینه تمام شده هم کمتر است.

وی ادامه داد: این شرکت هم از سایز میلگردها کوچکتر و تعداد خاموت های کمتری استفاده می کرد و حتی ممکن بود که از میلگرد ضایعاتی هم استفاده کند.

مناقصات در کل کشور آگهی می شود

اما در حالی که این منبع آگاه مدعی است که کیفیت شرکت مورد نظر مورد تأیید نیست، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان به خبرنگار مهر گفت: معاملات مناقصه خود را در کل کشور آگهی می دهیم و هر کس با شرح خدماتی که اعلام می شود، می تواند شرکت کند.

علی اکبر نصیری با اشاره به این که شرکت باید کیفیت مد نظر را هم داشته باشد، ادامه داد: همه کارگاه های استانی تاکنون برنده شده و ما با آن ها کار می کنیم و در کنار آن استان های دیگری هم در مناقصات شرکت می کنند و چون قیمت کمتری می دهند ممکن است برنده شوند.

وی با بیان این که از نظر قانونی هم نمی توانیم شرکت های دیگر را رد کنیم، گفت: معیار استانداردی برای تیر داریم و براساس آن کیفیت را می سنجیم.

نصیری اضافه کرد: لذا هر کسی که شرایط و استانداردهای ما را رعایت کند می تواند در این زمینه با حداقل قیمت شرکت کند. حالا برخی اعلام می کنند که ما درصد سود خود را پایین می آوریم و ممکن است این شرکت از استان مجاور باشد و ما نمی توانیم این مناقصه را باطل اعلام کنیم.

وی بیان کرد: معمولا افراد داخلی استان به دلیل پرداخت هزینه حمل کمتر برنده می شوند.

نصیری گفت: دولت این امکان را برای همه فراهم کرده تا در مناقصات شرکت کنند و ما نمی توانیم هیچ دخل و تصرفی در معاملات دولتی و مناقصات انجام دهیم.

وی طول مدت قراردادها را براساس طول مدت پروژه اعلام کرد و ادامه داد: در مناقصات اخیر همگی از استان گلستان برنده شدند.

نصیری بیان کرد: چون چهار شرکت داریم، شرکت غیربومی را منع نمی کنیم زیرا اگر منع شود شرکت های داخلی ممکن است تبانی کرده و قیمت را بالا ببرند.

طبق گفته وی  نیاز استان به تیر بین دو الی سه هزار اصله در سال است.

با توجه به این که توان تولید تیر مصرفی شرکت توزیع برق در استان وجود دارد و به زعم کارشناسان کیفیت این تیرها هم بالا است بنابراین حمایت و پشتیبانی از این کارگاه ها نباید مورد غفلت مسئولان مربوطه قرار گیرد.

کد خبر 4500978

منبع: مهر

کلیدواژه: برق رسانی شبکه برق شرکت توزیع نیروی برق گلستان گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۶۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: توصیه ما این است که زائران حتما نسخه انگلیسی دارو و توصیه پزشکشان را به همراه داشته باشند.

سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو پیرامون دارو‌های غیر مجاز و نحوه انتقال داروی بیماران اظهار داشت لیست دارو‌های ممنوعه هرسال توسط وزارت بهداشت عربستان ابلاغ می‌شود که همان لیست سال‌های گذشته است. لیست دارو‌ها را به پزشکان معاینه کننده زائرین داده ایم و وظیفه پزشکان این است که این لیست را به اطلاع زائر برسانند.

وی افزود: از دارو‌های ممنوعه، دارو‌های مخدر است که ورود آن کلا به عربستان ممنوع است. همچنین دارو‌های آرامیخش از خانواده بنزودیازپین مثل خانواده دیازپام نیز ممنوع است.

مرعشی در ادامه تصریح کرد: ورود سایر دارو‌ها ممنوعیتی ندارد، ولی برای اینکه عزیزان زائر در فرودگاه‌های مقصد دچار مشکل نشوند، توصیه ما این است که حتما نسخه انگلیسی دارو و توصیه پزشکشان را به همراه داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در رابطه با واکسن‌های مورد نیاز برای سفر حج گفت: براساس دستورالعمل سعودی واکسن اجباری برای همه کشور‌ها واکسن مننژیت است و برای کشور ما همین واکسن در نظر گرفته شده است و از طریق هلال این واکسن برای همه زائرین تهیه شده است و تا دو هفته قبل از اعزام زائر باید این واکسن تزریق شود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون لزوم تزریق واکسن کرونا اذعان داشت: فعلا توصیه‌ای برای تزریق واکسن کرونا و آنفولانزا وجود ندارد. واکسن الزامی مننژیت است و نگرانی بابت بیماری کرونا وجود ندارد.

مرعشی در رابطه با بیماری‌های واگیر در میان زائران بیان داشت: رعایت نکات جمعی و فرعی در پیشگیری از بیماری‌های عفونی بسیار مهم است. به هر حال تعداد زیادی زائر از کشور‌های مختلف با بیماری‌های بومی مختلف در یک مکان قرار می‌گیرند و همین امر موجب می‌شود حتی افرادی که سیستم ایمنی قوی دارند به بیماری‌های عفونی مبتلا شوند. اما در صورت بیمار شدن نیاز به قرنطینه نیست.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش
  • بایدن ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ورود سگ به بوستان‌های تهران ممنوع شد
  • ورود سگ به بوستان‌های تهران ممنوع است
  • ورود سگ‌ها به بوستان‌ها ممنوع است
  • خرید نهال گردو با تخفیف ۸۰ درصدی و قیمت ۴۰ هزار تومان
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود دانشجویان هنجارشکن به این دانشگاه ممنوع شد